Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
W ogóle te taksówki, to kolejny poroniony pomysł PICu. Wydawało mi się, że transport szynowy jest po to, żeby zmniejszać korki, a dzięki PICowi będzie je zwiększał.
Natomiast Katowice chyba za specjalnie nie były obleganym kierunkiem dla EIP od początku. Oczywiście system sprzedaży lotniczej bardzo pomógłby. Gdyby były bilety po złotówce czy 10 zł, to załapaliby się tacy i za 500. Ale jak nie ma, to nie ma. A 49 zł, to tylko taka proteza. A ta proteza, sądząc po częstych awariach, i tak się często łamie...
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
To czy to poroniony pomysł, to się okaże w praktyce. Sam dojeżdżam z dworca/na dworzec taksówką często - zwiększam korki? Nikt tu nie mówi o tym, żeby zamiast jednego Pendolino jechało 400 taksówek, tylko o zwykłej usłudze dowożenia. Przecież biznesmeni i tak wezmą sobie taksówkę i tak spod dworca czy na dworzec. A jeśli będą to mieć zapewnione w ramach jednej usługi, to jest to plus. Wadą kolei jest brak interoperacyjności z innymi środkami transportu - dlatego przegrywa.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
hutterdm napisał(a):To czy to poroniony pomysł, to się okaże w praktyce. Sam dojeżdżam z dworca/na dworzec taksówką często - zwiększam korki?
Tylko EIP u Ciebie nie staje. A taksówki zwiększają korki? W dużych miastach, a przede wszystkim EIP tam staje, owszem. To czy ktoś tam sobie weźmie czy nie weźmie taksówkę to jego sprawa, ale taki bilet to zachęta do ich brania. I z punktu widzenia ruchu miejskiego jest to działanie kontrproduktywne.
masovian, Mogliby też dogadać się z lokalnymi przewoźnikami typu: KD, KS, itp.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
To trochę inna broszka. W kwestii komunikacji to trzeba by się dogadać w kwestii komunikacji miejskiej z miejscowymi zakładami komunikacji miejskiej. Np. SKM w Trójmieście, KZK GOP wiadomo gdzie, ZTM w Warszawie, MPK w Krakowie. Ale to jak widać to niemożliwe. W Warszawie była tylko jakaś lipa. A z kolejami lokalnymi to niemożliwość następna. Nawet jak jest decyzja wydana odgórnie jak np. honorowanie wzajemne PICu, KM i ŁKA podczas remontu W-wa - Łódź, to ciężko uzyskać informacje, z której stacji w W-wie, a tak w ogóle to mało, który konduktor PICu coś o tym wie. A dobrowolnie dogadać się to nie można. A odkąd PIC przejął pospieszne, to nagle się zrobiły trzy bilety weekendowe w tym dwa PICu. W sumie to PR też ma 2, ale honorowane przez większość spółeczek wojewódzkich.
W tej kwestii jestem pesymistą. Jak ktoś nie rozkaże im odgórnie, to sami w życiu się nie dogadają... Jak widać pociąg się prędzej z taksówką dogada niż z innym pociągiem. :-)
masovian, Jednak niektóre koleje dotowane są przez UW. Więc może tam uderzyć?
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Sugerujesz, że problemy stwarzają spółeczki wojewódzkie. To, że dogadały się co do honorowania pewnych biletów okresowych z PR temu przeczy. To raczej w PICu jest problem...
Liczba postów: 328
Liczba wątków: 8
Dołączył: 24.09.2015
Reputacja:
0
Na WiFi w Pendolino poczekamy jeszcze kilka miesięcy dłużej :
http://www.rynek-kolejowy.pl/60546/wi_f ... esiecy.htm
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Raczej parę lat krócej. Gdyby chcieli czekać na upływ gwarancji, żeby otworzyć obudowę, to parę lat by się zeszło co najmniej...
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 4
Dołączył: 03.04.2013
Reputacja:
0
Pendolino uszkodzone tłuczniem
[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pendolino-ostrzelane-tluczniem-z-podtorza-prawie-polowa-nie-jezdzi-85431.html][/url]
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Cytat:Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu - informuje rzeczniczka zaznaczając, że każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. - Reklamację można złożyć korespondencyjnie, wysyłając ją na adres siedziby PKP Intercity, w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na stronie Intercity.pl - podaje.
I to jest wręcz wk... wiedzą, że nie pojedzie odpowiedni skład, a i tak sprzedają cały czas droższe bilety. Mało kto pójdzie z reklamacją. Cwaniactwo.
Liczba postów: 568
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
Bez jaj. Uważam, że te składy gdzie zamiast Pendolino jadą wagony EIC powinny mieć cenę EIC, a nie EIP.
Liczba postów: 868
Liczba wątków: 126
Dołączył: 26.05.2013
Reputacja:
8
Prosta sprawa, "Hajs się musi zgadzać"
Choć uważam że nie jest to uczciwe, to tak jakby np. kupiłoby się oryginalny sprzęt, a okazał się podróbką.
Gdyż cena za usługę, nie jest proporcjonalna do jakości usługi , cena za Pendolino, a podjeżdża skład wagonowy,co prawda w dobrym standardzie,ale jednak to nie to samo.
(24.01.2018, 20:53)SAP102 napisał(a): Bez jaj. Uważam, że te składy gdzie zamiast Pendolino jadą wagony EIC powinny mieć cenę EIC, a nie EIP. Popieram bez dwóch zdań co napisałeś @ SAP102
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Do tego trzeba dodać, ze PKP IC cierpi na deficyt taborowy. Skoro "zapendolina" są zestawiane z porządnych wagonów, to skąś te wagony trzeba wziąć. Więc te wagony są zabierane ze składów EIC, a te zaś zestawiane z wagonów "gorszego sortu" i łańcuszek nieuczciwości spółki się wydłuża.
W ramach ciekawostki dodam, że widziałem na jednej z facebookowych grup zdjęcie z Czeskiego Cieszyna, na którym był polski wagon w składzie pociągu z Żyliny do Pragi i wcale nie była to żadna grupa do Polski.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Zabrali z kilku IC na "zapendolina" z tego co wiadomo, EIC chyba kursują cały czas w takim samym zestawianiu lub podobnym
|