07.06.2010, 20:45
Chciałbym powówić o maszynach firmy PaFaWag. Chcę znać wasze opinie o tej niesamowitej fabryce taboru. Trzeba przyznać że gdyby nie PaFaWag to składy pociągów byłyby ciągnięte przez zagraniczne lokomotywy, a zespoły takcyjne... też zza granicy. Poniżej przedstawiam spis taboru wyprodukowanego przez PaFaWag:
EP02
Liczba: 8
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1953-1957
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 81 ton
Długość ze zderzakami: 15000 mm
Szerokość: 3070 mm
Wysokość: ?
Średnica kół: 1220 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: MV185R, LKA635 (EP02-08)
Moc ciągła: 1352 kW
Moc godzinna: 1648 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 169 kN
Stosunek przekładni: 69:22
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h
Nacisk osi na szyny: 20,25 t
System hamulca: Knorr
EU07
Liczba: 543
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1965-1977 (4E), 1983-1992 (303E)
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 80t (4E), 83.4t (303E)
Długość ze zderzakami: 15915mm (4E), 16235mm przystosowana do zabudowy sprzęgu samoczynnego (303E)
Szerokość: 3038 mm
Wysokość: 4343 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: EE541A, przeniesienie napędu typu Alsthom
Moc ciągła: 2000 kW
Moc godzinna: 2080 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 280 kN
Stosunek przekładni: 79:19
Prędkość konstrukcyjna: 125 km/h
Nacisk osi na szyny: 20 t (4E), 20.85 t (303E)
System hamulca: Oerlikon
EP08
Liczba: 15
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1972-1976
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 80 ton
Długość ze zderzakami: 15940 mm
Szerokość: 3038 mm
Wysokość: 4343 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: EE541c
Moc ciągła: 2000 kW
Moc godzinna: 2080 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 25 t
Stosunek przekładni: 77:24
Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h
Nacisk osi na szyny: 20 t
System hamulca: Oerlikon
EP09
Liczba: 47
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1986-1997
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 83,5 tony
Długość ze zderzakami: 16740 mm
Szerokość: 2974 mm
Wysokość: 4300 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: LKa740
Moc ciągła: 2940 kW
Moc godzinna: 3180 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 21 t
Stosunek przekładni: 73:38
Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h
Nacisk osi na szyny: 20 t
System hamulca: Oerlikon + ED
EU11
Liczba: 42
Producent: Adtranz-Pafawag
Lata budowy: 1998-2002
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 82 tony
Długość ze zderzakami: 19400 mm
Szerokość: 2950 mm
Średnica kół: 1100 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: ASIA7065
Moc ciągła: 6000 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 280 kN
Stosunek przekładni: 1:3,65
Prędkość konstrukcyjna: 220 km/h
ET21
Liczba: 658
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1957-1971
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 121 t (3E), 113 t (3E/1)
Długość ze zderzakami: 16500 mm
Szerokość: 3005 mm
Wysokość: 4559 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 6
Typ silników trakcyjnych: LKa635
Moc ciągła: 2040 kW
Moc godzinna: 2400 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 32 t
Stosunek przekładni: 79:18
Prędkość konstrukcyjna: 100 km/h
Nacisk osi na szyny 20,16 T (3E), 18,833 T (3E/1)
System hamulca: Westinghouse
ET22
Liczba: 1184
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1969-1989
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 120 ton
Długość ze zderzakami: 19240 mm
Szerokość: 3000 mm
Wysokość: 4456 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 6
Typ silników trakcyjnych: EE541, LKa535 (od numeru 500 wzwyż}
Moc ciągła: 3000 kW
Moc godzinna: 3120 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 42 t
Stosunek przekładni: 79:18
Prędkość konstrukcyjna: 125 km/h
Nacisk osi na szyny: 20 t
System hamulca: Oerlikon
EP23
Liczba: 1
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1972
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 116 ton
Długość ze zderzakami: 19240 mm
Szerokość: 3005 mm
Wysokość: 4486 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 6
Typ silników trakcyjnych: EE541d
Moc ciągła: 3000 kW
Moc godzinna: 3120 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 17,1 t przy mocy godzinnej, 16,2 t przy mocy ciągłej, 30 t przy rozruchu
Stosunek przekładni: 73:22
Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h
Nacisk osi na szyny: 19,3 t
System hamulca: Oerlikon
EU43
Liczba: 8
Producent: Adtranz-Pafawag
Lata budowy: 1996-1998
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 87 t
Długość ze zderzakami: 19400 mm
Szerokość: 2950 mm
Wysokość: 4100 mm
Średnica kół: 1100 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: ASIA7065
Moc ciągła: 6000 kW
Maksymalna siła pociągowa: 300 kN
Stosunek przekładni: 1:3,65
Prędkość konstrukcyjna: 220 km/h
EW53
Liczba: 20
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1954-1956
Układ wagonów: r+s+r
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'
Liczba miejsc siedzących: 209
Masa służbowa: 135 t
Długość całkowita: 63,10 m
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 4
Moc ciągła: 432 kW
Prędkość konstrukcyjna: 100 km/h
System hamulca: Westinghouse
EW55
Liczba: 72
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1958-1962
Układ wagonów: r+s+r
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'
Liczba miejsc siedzących: 220
Masa służbowa: 123 t
Długość całkowita: 63,10 m
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 4
Typ silników trakcyjnych: LK-450
Moc ciągła: 608 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,5 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h
System hamulca: Knorr
EN57
Liczba: 1429
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1961-1993
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+r
Liczba miejsc siedzących: 180
Masa służbowa: 123 t
Długość całkowita: 64,77 m
Średnica kół: 940mm, 1000 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 4 x 145 kW lub 4x175kW; (jednostki AKM: 4x250kW)
Typ silników trakcyjnych: LKf 450 lub LKa 470; (jednostki AKM: LKa 450-X6)
Moc ciągła: 580 kW lub 700kW; (jednostki AKM: 1MW)
Przyspieszenie rozruchu: 0,5 m/s²; (jednostki AKM: 1m/s2)
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h; (jednostki z silnikami asynchronicznymi: 120km/h)
System hamulca: początkowo elektropneumatyczny Knorr, później Oerlikon oraz elektrodynamiczny IPS
EW58
Liczba: 28
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1974-1980
Układ wagonów: s+d+s
Układ osi: Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'
Liczba miejsc siedzących: 212
Masa służbowa: 147 ton
Długość całkowita: 64 m
Szerokość: 2,88 m
Wysokość: 3,9 m
Średnica kół: 1000mm, 920mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 8×205 kW
Typ silników trakcyjnych: LK-435
Moc ciągła: 1640 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,9 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h
System hamulca: Oerlikon
EW60
Liczba: 2
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1992
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+r
Liczba miejsc siedzących: 164
Masa służbowa: 170 ton
Długość całkowita: 64840 mm
Średnica kół: 1000 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 4 x 206 kW
Typ silników trakcyjnych: LKb435
Moc ciągła: 824 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,6 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 100 km/h
System hamulca: Oerlikon (po modernizacji SAB-Wabco) + ED
EN71
Liczba: 20*
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1976
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+s+r
Liczba miejsc siedzących: 264
Masa służbowa: 182 tony
Długość całkowita: 86,84 m
Średnica kół: 940mm, 1000 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 8 x 145 kW
Typ silników trakcyjnych: LKf450
Moc ciągła: 1160 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,6 m/s² (z silnikami asynchronicznymi: 1,4 m/s²)
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h (z silnikami asynchronicznymi: 120 km/h)
System hamulca: Oerlikon
ED72
Liczba: 21
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1993-1997
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+s+r
Liczba miejsc siedzących: do 237
Masa służbowa: 182 t
Długość całkowita: 86,84 m
Średnica kół: 940mm, 1000 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 8 x 145 lub 175 kW
Typ silników trakcyjnych: LKf450 lub LKa470
Moc ciągła: 1160 kW - 1400 kW [2]
Przyspieszenie rozruchu: 0,9 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h
System hamulca: Oerlikon
ED73
Liczba: 1
Producent: Adtranz-Pafawag
Lata budowy: 1997
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+s+r
Liczba miejsc siedzących: 25 w kl. 1, 208 w kl. 2
Masa służbowa: 178 t
Długość całkowita: 86,84 m
Średnica kół: 1000 mm, 920 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 8 x 175 kW
Typ silników trakcyjnych: LKa470
Moc ciągła: 1400 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,9 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h
EN94
Liczba: 40
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1968-1972
Układ osi: Bo'2'Bo'
Układ wagonów: s+s
Liczba miejsc siedzących: 160
Liczba miejsc ogółem: 260
Masa służbowa: 48,5 t
Długość całkowita: 27800 mm
Szerokość: 2600 mm
Wysokość: 3600 mm
Średnica kół: 850 mm
Napięcie zasilania: 600 V
Liczba i moc silników: 4 x 56,5 kW
Typ silników trakcyjnych: LKc310
Moc ciągła: 226 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0.6-0.9 m/s2
Prędkość konstrukcyjna: 80 km/h
System hamulca: Oerlikon
* jednostki z numerem od 21 wzwyż zbudowane są z członów EN57 i mogą posiadać człony z blachą gładką i ryflowaną
r - wagon rozrządczy
s - wagon silnikowy
d - wagon doczepny
Ogółem PaFaWag wyprodukował:
- 2506 lokomotyw
- 1663 zespołów trakcyjnych
EP02
Liczba: 8
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1953-1957
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 81 ton
Długość ze zderzakami: 15000 mm
Szerokość: 3070 mm
Wysokość: ?
Średnica kół: 1220 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: MV185R, LKA635 (EP02-08)
Moc ciągła: 1352 kW
Moc godzinna: 1648 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 169 kN
Stosunek przekładni: 69:22
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h
Nacisk osi na szyny: 20,25 t
System hamulca: Knorr
EU07
Liczba: 543
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1965-1977 (4E), 1983-1992 (303E)
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 80t (4E), 83.4t (303E)
Długość ze zderzakami: 15915mm (4E), 16235mm przystosowana do zabudowy sprzęgu samoczynnego (303E)
Szerokość: 3038 mm
Wysokość: 4343 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: EE541A, przeniesienie napędu typu Alsthom
Moc ciągła: 2000 kW
Moc godzinna: 2080 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 280 kN
Stosunek przekładni: 79:19
Prędkość konstrukcyjna: 125 km/h
Nacisk osi na szyny: 20 t (4E), 20.85 t (303E)
System hamulca: Oerlikon
EP08
Liczba: 15
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1972-1976
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 80 ton
Długość ze zderzakami: 15940 mm
Szerokość: 3038 mm
Wysokość: 4343 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: EE541c
Moc ciągła: 2000 kW
Moc godzinna: 2080 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 25 t
Stosunek przekładni: 77:24
Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h
Nacisk osi na szyny: 20 t
System hamulca: Oerlikon
EP09
Liczba: 47
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1986-1997
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 83,5 tony
Długość ze zderzakami: 16740 mm
Szerokość: 2974 mm
Wysokość: 4300 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: LKa740
Moc ciągła: 2940 kW
Moc godzinna: 3180 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 21 t
Stosunek przekładni: 73:38
Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h
Nacisk osi na szyny: 20 t
System hamulca: Oerlikon + ED
EU11
Liczba: 42
Producent: Adtranz-Pafawag
Lata budowy: 1998-2002
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 82 tony
Długość ze zderzakami: 19400 mm
Szerokość: 2950 mm
Średnica kół: 1100 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: ASIA7065
Moc ciągła: 6000 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 280 kN
Stosunek przekładni: 1:3,65
Prędkość konstrukcyjna: 220 km/h
ET21
Liczba: 658
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1957-1971
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 121 t (3E), 113 t (3E/1)
Długość ze zderzakami: 16500 mm
Szerokość: 3005 mm
Wysokość: 4559 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 6
Typ silników trakcyjnych: LKa635
Moc ciągła: 2040 kW
Moc godzinna: 2400 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 32 t
Stosunek przekładni: 79:18
Prędkość konstrukcyjna: 100 km/h
Nacisk osi na szyny 20,16 T (3E), 18,833 T (3E/1)
System hamulca: Westinghouse
ET22
Liczba: 1184
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1969-1989
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 120 ton
Długość ze zderzakami: 19240 mm
Szerokość: 3000 mm
Wysokość: 4456 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 6
Typ silników trakcyjnych: EE541, LKa535 (od numeru 500 wzwyż}
Moc ciągła: 3000 kW
Moc godzinna: 3120 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 42 t
Stosunek przekładni: 79:18
Prędkość konstrukcyjna: 125 km/h
Nacisk osi na szyny: 20 t
System hamulca: Oerlikon
EP23
Liczba: 1
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1972
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 116 ton
Długość ze zderzakami: 19240 mm
Szerokość: 3005 mm
Wysokość: 4486 mm
Średnica kół: 1250 mm
Liczba silników: 6
Typ silników trakcyjnych: EE541d
Moc ciągła: 3000 kW
Moc godzinna: 3120 kW
Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały
Maksymalna siła pociągowa: 17,1 t przy mocy godzinnej, 16,2 t przy mocy ciągłej, 30 t przy rozruchu
Stosunek przekładni: 73:22
Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h
Nacisk osi na szyny: 19,3 t
System hamulca: Oerlikon
EU43
Liczba: 8
Producent: Adtranz-Pafawag
Lata budowy: 1996-1998
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 87 t
Długość ze zderzakami: 19400 mm
Szerokość: 2950 mm
Wysokość: 4100 mm
Średnica kół: 1100 mm
Liczba silników: 4
Typ silników trakcyjnych: ASIA7065
Moc ciągła: 6000 kW
Maksymalna siła pociągowa: 300 kN
Stosunek przekładni: 1:3,65
Prędkość konstrukcyjna: 220 km/h
EW53
Liczba: 20
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1954-1956
Układ wagonów: r+s+r
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'
Liczba miejsc siedzących: 209
Masa służbowa: 135 t
Długość całkowita: 63,10 m
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 4
Moc ciągła: 432 kW
Prędkość konstrukcyjna: 100 km/h
System hamulca: Westinghouse
EW55
Liczba: 72
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1958-1962
Układ wagonów: r+s+r
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'
Liczba miejsc siedzących: 220
Masa służbowa: 123 t
Długość całkowita: 63,10 m
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 4
Typ silników trakcyjnych: LK-450
Moc ciągła: 608 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,5 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h
System hamulca: Knorr
EN57
Liczba: 1429
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1961-1993
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+r
Liczba miejsc siedzących: 180
Masa służbowa: 123 t
Długość całkowita: 64,77 m
Średnica kół: 940mm, 1000 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 4 x 145 kW lub 4x175kW; (jednostki AKM: 4x250kW)
Typ silników trakcyjnych: LKf 450 lub LKa 470; (jednostki AKM: LKa 450-X6)
Moc ciągła: 580 kW lub 700kW; (jednostki AKM: 1MW)
Przyspieszenie rozruchu: 0,5 m/s²; (jednostki AKM: 1m/s2)
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h; (jednostki z silnikami asynchronicznymi: 120km/h)
System hamulca: początkowo elektropneumatyczny Knorr, później Oerlikon oraz elektrodynamiczny IPS
EW58
Liczba: 28
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1974-1980
Układ wagonów: s+d+s
Układ osi: Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'
Liczba miejsc siedzących: 212
Masa służbowa: 147 ton
Długość całkowita: 64 m
Szerokość: 2,88 m
Wysokość: 3,9 m
Średnica kół: 1000mm, 920mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 8×205 kW
Typ silników trakcyjnych: LK-435
Moc ciągła: 1640 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,9 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h
System hamulca: Oerlikon
EW60
Liczba: 2
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1992
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+r
Liczba miejsc siedzących: 164
Masa służbowa: 170 ton
Długość całkowita: 64840 mm
Średnica kół: 1000 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 4 x 206 kW
Typ silników trakcyjnych: LKb435
Moc ciągła: 824 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,6 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 100 km/h
System hamulca: Oerlikon (po modernizacji SAB-Wabco) + ED
EN71
Liczba: 20*
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1976
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+s+r
Liczba miejsc siedzących: 264
Masa służbowa: 182 tony
Długość całkowita: 86,84 m
Średnica kół: 940mm, 1000 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 8 x 145 kW
Typ silników trakcyjnych: LKf450
Moc ciągła: 1160 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,6 m/s² (z silnikami asynchronicznymi: 1,4 m/s²)
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h (z silnikami asynchronicznymi: 120 km/h)
System hamulca: Oerlikon
ED72
Liczba: 21
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1993-1997
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+s+r
Liczba miejsc siedzących: do 237
Masa służbowa: 182 t
Długość całkowita: 86,84 m
Średnica kół: 940mm, 1000 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 8 x 145 lub 175 kW
Typ silników trakcyjnych: LKf450 lub LKa470
Moc ciągła: 1160 kW - 1400 kW [2]
Przyspieszenie rozruchu: 0,9 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h
System hamulca: Oerlikon
ED73
Liczba: 1
Producent: Adtranz-Pafawag
Lata budowy: 1997
Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'
Układ wagonów: r+s+s+r
Liczba miejsc siedzących: 25 w kl. 1, 208 w kl. 2
Masa służbowa: 178 t
Długość całkowita: 86,84 m
Średnica kół: 1000 mm, 920 mm
Napięcie zasilania: 3 kV
Liczba i moc silników: 8 x 175 kW
Typ silników trakcyjnych: LKa470
Moc ciągła: 1400 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0,9 m/s²
Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h
EN94
Liczba: 40
Producent: Pafawag
Lata budowy: 1968-1972
Układ osi: Bo'2'Bo'
Układ wagonów: s+s
Liczba miejsc siedzących: 160
Liczba miejsc ogółem: 260
Masa służbowa: 48,5 t
Długość całkowita: 27800 mm
Szerokość: 2600 mm
Wysokość: 3600 mm
Średnica kół: 850 mm
Napięcie zasilania: 600 V
Liczba i moc silników: 4 x 56,5 kW
Typ silników trakcyjnych: LKc310
Moc ciągła: 226 kW
Przyspieszenie rozruchu: 0.6-0.9 m/s2
Prędkość konstrukcyjna: 80 km/h
System hamulca: Oerlikon
* jednostki z numerem od 21 wzwyż zbudowane są z członów EN57 i mogą posiadać człony z blachą gładką i ryflowaną
r - wagon rozrządczy
s - wagon silnikowy
d - wagon doczepny
Ogółem PaFaWag wyprodukował:
- 2506 lokomotyw
- 1663 zespołów trakcyjnych