Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Stacja Świnoujście Centrum znajduje się w granicach administracyjnych miasta Świnoujście oraz na terytorium Polski Masło maślane. Skoro na terytorium Świnoujścia to jest oczywiste że w Polsce.
pitagoras23 napisał(a):Wcześniej kończyła się w mieście Ahlbeck, jednak została przedłużona do Świnoujścia. Od początku była do Świnoujścia (a właściwie do Swinemünde), tyle że kawałek transgraniczny został rozebrany, a w każdym razie wycofany z eksploatacji, po 1945.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Z otwarciem stacji wiąże się także dość niemiły incydent związany z Polskimi Liniami Kolejowymi, które nie chciały dopuścić do tego, aby na terytorium Polski znajdowała się stacja z obcym systemem sterowania ruchem kolejowym. Sprawa otarła się o negocjacje między ministerstwami transportu Polski i Niemiec.
Nie do końca prawda. PKP PLK coś tam biadoliła, jednak szybko przestali. Najwięcej zastrzeżeń miał Urząd Transportu Kolejowego i chodziło o semafory umieszczone na stacji, które są niemieckie a nasze przepisy nie zakładają tego typu sygnalizacji. Drugą sprawą był brak spółki która byłaby odpowiedzialna za infrastrukturę - Niemcy nie zgadzali się na to aby torowisko było pod zarządem PKP PLK. Ostatecznie powołana została UBB Polska.
Swoją drogą to, że na stacji kolejowej położonej w Polsce są niemieckie semafory świadczy o naszej mierniocie i służalstwie. Mam nadzieję, że może wraz z zmianami personalnymi w UTK ktoś cofnie Niemcom zezwolenie do momentu postawienie naszej sygnalizacji.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
rysiogeniusz napisał(a):Swoją drogą to, że na stacji kolejowej położonej w Polsce są niemieckie semafory świadczy o naszej mierniocie i służalstwie. Mam nadzieję, że może wraz z zmianami personalnymi w UTK ktoś cofnie Niemcom zezwolenie do momentu postawienie naszej sygnalizacji. Trzeba było znać sytuację od wewnątrz.
Od zewnątrz rzeczywiście wygląda to nieciekawie. Nie wiem jak z maszynistami, czy aby i tak nie muszą uprawnień do jazdy na Polskę, ale trzeba mieć na uwadze, że polska sygnalizacja wymagałaby szkoleń niemieckich dyżurnych ruchu, którzy ją obsługują. Stacja Świnoujście Centrum jest zdalnie sterowana z innej stacji w Niemczech. Niemieccy dyżurni ruchu musieliby znać wyświetlane polskie sygnały na semaforach, co to sygnał zastępczy i jak wyprawiać pociąg na ten sygnał – ogółem musieliby znać polskie przepisy równolegle z niemieckimi. Podejrzewam, że prościej jest jeśli zastosowano sygnalizację niemiecką.
Z drugiej strony, zamiast wymagać od Niemców polskiej sygnalizacji, to Polska powinna sama zbudować tę linię, jak i planowane jej przedłużenie. Od tego powinnyśmy zacząć, że to wstyd, aby Niemcy budowali w Polsce linię.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Możliwe również, że prościej jest aby to wojska niemieckie zapewniały bezpieczeństwo Polsce mimo wszystko jednak z względu na swoją państwowość posiadamy własne siły zbrojne. Brak naszej sygnalizacji na stacji Świnoujście Centrum jest skandalem. Wyobrażasz sobie odwrotną sytuację? Niemcy by się zgodzili aby nasza sygnalizacja była u nich na stacji?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Tutaj faktycznie występuje zdalne sterowanie bodaj z Ahlbeck. Ale na peronie widać też żółte słupki z przyciskami "Abfahrt" "Einfahrt", które jak zauważyłem na innych niemieckich stacjach służą do wyświetlania sygnałów przez drużynę konduktorską na składzie przed odjazdem.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
rysiogeniusz napisał(a):Możliwe również, że prościej jest aby to wojska niemieckie zapewniały bezpieczeństwo Polsce mimo wszystko jednak z względu na swoją państwowość posiadamy własne siły zbrojne. Brak naszej sygnalizacji na stacji Świnoujście Centrum jest skandalem. Wyobrażasz sobie odwrotną sytuację? Niemcy by się zgodzili aby nasza sygnalizacja była u nich na stacji?
A wyobrażasz sobie, aby Polska przy obecnym modelu społeczno-politycznym chciała zbudować linię w Niemczech?
Nie uważam, żeby niemiecka sygnalizacja była dramatem i problemem, ale to, że Polska jest neokolonią jest problemem, na co wskazujesz.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Tutaj faktycznie występuje zdalne sterowanie bodaj z Ahlbeck.
Jeśli dobrze pamiętam za ruch na stacji Świnoujście Centrum odpowiada dyżurny ruchu z Cieszęcina (Seebad Herringsdorf)
Cytat:A wyobrażasz sobie, aby Polska przy obecnym modelu społeczno-politycznym chciała zbudować linię w Niemczech?
A załóżmy inną sytuację, że to Białorusiny by wybudowali jakąś linię kolejową od naszej wschodniej granicy. I co? Wtedy też byśmy zgadzali się na białoruskie semafory?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Jeżeli dana linia nie miałaby żadnego połączenia z siecią PKP i nie jeździliby na niej polscy maszyniści to dla uproszczenia należałoby stosować białoruską sygnalizację. Bez sensu wymagać nauki przepisów i budowy urządzeń dla obsługi kilku metrów linii, zwłaszcza że nie koliduje to z obsługą polskich pociągów.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
rysiogeniusz napisał(a):Jeśli dobrze pamiętam za ruch na stacji Świnoujście Centrum odpowiada dyżurny ruchu z Cieszęcina (Seebad Herringsdorf) I to może być wystarczająca przesłanka.
Przypomniało mi się, że to nie jedyny przypadek niemieckiej sygnalizacji na terytorium Polski. Na terytorium Polski znajdują się semafory wjazdowe, ich powtarzacze i tarcze ostrzegawcze dla st. Most Odrzański (Oderbrücke) położonej w Niemczech. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić, by miały być to polskie semafory.
Liczba postów: 374
Liczba wątków: 13
Dołączył: 15.03.2014
Reputacja:
20
Ie-1 (E-1)
INSTRUKCJA SYGNALIZACJI
Warszawa 2007
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 229/2007 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 21 czerwca 2007r.
Zarządzenie Nr 16/2007 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 21 czerwca 2007r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji sygnalizacji Ie-1 (E-1)
Na podstawie § 10 pkt 23 Regulaminu Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., stanowiącego załącznik do uchwały Nr 238/2006 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 17 sierpnia 2006r, Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. postanawia, co następuje:
§1
Przyjmuje do stosowania w Spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Instrukcję sygnalizacji Ie-1 (E-1), ustaloną uchwałą Nr 280/2006 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 26 września 2006r., zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego decyzją Nr TTN-500-536/06 z dnia 17 listopada 2006r, stanowiącą załącznik do Zarządzenia.
WPROWADZENIE
Instrukcja zawiera postanowienia rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz. U. Nr 172, poz 1444) w zakresie sygnalizacji na liniach normalnotorowych i szerokotorowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dodatkowe postanowienia i uszczegółowienia w tekście instrukcji zaznaczono pismem pochyłym, uzupełnienia zawarto w załącznikach nr 1 i 2.
§ 1.
Przeznaczenie instrukcji
Instrukcja obowiązuje we wszystkich jednostkach organizacyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz w innych przedsiębiorstwach kolejowych, które do jej przestrzegania zostaną zobowiązane na podstawie zawartych umów o udostępnianie infrastruktury.
Jedno proste pytanie:
Czy stacja kolejowa Świnoujście Centrum spełnia powyższe kryteria?
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Paweł Piotr napisał(a):Jedno proste pytanie:
Czy stacja kolejowa Świnoujście Centrum spełnia powyższe kryteria? Linia kolejowa nr 6768 Świnoujście Centrum – Czernin Granica Państwa (Ahlbeck Granica Państwa) nie jest w zarządzie PKP PLK ani nie jest wymieniona w wykazie linii PKP PLK, więc przytaczanie wewnętrznej instrukcji PKP PLK dla tej linii jest całkowicie bez sensu.
Sensowniejsze byłoby przytoczenie przepisów wymienionego rozporządzenia, jako przepisów ogólnie przyjętych do stosowania w Polsce.
Liczba postów: 374
Liczba wątków: 13
Dołączył: 15.03.2014
Reputacja:
20
Mariusz W. napisał(a):Sensowniejsze byłoby przytoczenie przepisów wymienionego rozporządzenia, jako przepisów ogólnie przyjętych do stosowania w Polsce. Jakiego rozporządzenia?
[ Dodano: 2015-01-24, 19:24 ]
Już się doczytałem – sorry.
Chodzi zapewne o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji
Dz.U. 2005 nr 172 poz. 1444
Wydawało mi się, że ten podstawowy dokument, tyczący kolei, jest panu znany...
file:///C:/Documents%20and%20Settings/jj/Moje%20dokumenty/Downloads/D20051444.pdf
Proszę zapoznać się z niniejszymi zapisami tego rozporządzenia:
Dział II, Rozdział 1, § 2, pkt. 1 oraz Dział III, Rozdział 1, § 59, pkt. 5.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Paweł Piotr napisał(a):file:///C:/Documents%20and%20Settings/jj/Moje%20dokumenty/Downloads/D20051444.pdf
Serio?
Liczba postów: 374
Liczba wątków: 13
Dołączył: 15.03.2014
Reputacja:
20
Jakiś problem?...
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0051721444
Pewno link nie chciał się otworzyć, teraz powinno być lepiej.. :lol:
|