Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Seria 207M to tak na prawdę SA101 i SA102 :-).
I faktycznie jeden SA101 został już zezłomowany.
Klimatyczne? Tak.
Podobne trochę do czeskich motoraków i naszych Kolzamów(SN81) zresztą pewnie na nich się wzorowało Poznańskie ZNTK. Szkoda tylko że z planowych 220 wyszło 6. Mogły uratować część linii przed polityką "mało ludzi jeździ, zmieniamy godziny kursów na jeszcze gorsze - jeździ jeszcze mniej ludzi, zamykamy linię". Mówię tu oczywiście o idei szynobusu, a nie o samym komforcie jazdy czy awaryjności, ponieważ w tych tematach mało wiem. Ale są na pewno ekonomiczniejsze niż poczciwa Suka z jednym 120A, a pojemność podobna. Ale mam dziwne wrażenie że w tamtych czasach był to zbyt śmiały krok jak na nasze PKP. Dopiero co otrząsaliśmy się z podejścia "nie ważne że wozi powietrze - ma jeździć!" i jak zaczął przemawiać portfel to było już za późno, bo nie było co ratować.
Pozdrawiam
sm31-131
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
SA101/102 nie ma nic wspólnego z czeskimi motorakam, to autorski projekt ZNTK. Trzeba zauważyć, że w czasie produkcji SA101 motoraki miały ze 20 lat, a próbę zakupu lub skopiowania projektu podjęto dużo wcześniej (oczywiście i z jednego i drugiego nic nie wyszło).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Chodziło mi raczej o ideę i podstawowe rozwiązania - wygląd zewnętrzny, 1 oś toczna / 1 pędna, silnik z autobusu, "pojedyncze" drzwi, osobny układ ogrzewania - chociaż motoraki miały chyba opcję jeszcze ogrzewania z układu chłodnicy. ZNTK w swoim projekcie połączyło od razu dwa (trzy) wagony zyskując tym samym więcej miejsca dla podróżnych. O tym że projekt musieli stworzyć od podstaw to wiedziałem, ale o tym że próbowali kupić od Czechów to nie wiedziałem - dzięki za info :-).
Pozdrawiam
sm31-131
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Idea autobusu szynowego sięga daleko przed motoraczka
a silnik z autobusu z prostej przyczyny-nie trzeba projektować nowego tylko adoptuje się istniejący.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Miało ich być 200, skończyło się na 6 sztukach (SA101 oraz SA102). Jazda tym zabytkiem faktycznie jest dość fajna, pod warunkiem że nie mają tych twardych siedzisk :-P
Bujdę o kasacji też słyszałem, nawet skomentowałem ten nieszczęsny post. Kasacja póki co nie jest możliwa z prostego powodu, brak następcy. Zatem "kartony" będą tak długo reanimowane aż PRy bądź pomorskie nie zdecyduje się na zakup nowych szynobusów.
Co do SN81, jak dobrze kojarzę to był ostatni sprawny SN81. 003 Stał już odstawiony pod koniec 2014. Nie wiem jak z Łódzkim 004.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Ten łódzki to chyba nie jeździł dłuższy czas z powodu jakiejś trwałej usterki, przecież do Opoczna było ZKA z powodu braku taboru.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Całkiem możliwe, aczkolwiek teraz mają tam SA135-019, 020. SN81-004 powinien stać w Idzikowicach.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Teraz to Opoczno jeździ
A SN81 nie widać z pociągów, musi być gdzieś schowany w Idzikowicach.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Post o imprezie pożegnalnej został wydzielony do działu "Imprezy kolejowe i przejazdy specjalne"
Tu jest link do tematu.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)