Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Po pierwsze primo z Krakowa to się przez Radom jedzie, przez Wiedenkę to by się ze 3 dni jechało . A po drugie primo pociąg jadący przez CMK i naokoło realizuje nieco inne potoki i dobrze by było nie poprawiać komfortu podróży między stolicą nową i starą kosztem mieszkańców Miechowa, Sędziszowa, Kielc i innych.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
rysiogeniusz napisał(a):Jak dla to po prostu powinni zrobić z TLK podobnie jak z EIC/EIP regularny takt dajmy co dwie/trzy godziny godziny i tyle. Obecnie z Krakowa do "stolycy" mamy sześć pośpiechów:
04:59 - przez CMK
10:44 - przez CMK
15:24 - przez Wiedeńke
18:14 - przez Wiedeńke
20:00 - przez CMK
00:44 - przez Wiedeńkę
Przydałby się o 7:30 jakiś TLK przez Wiedeńkę i po 12 przez CMK. Przynajmniej ja to tak widzę
Po za słuszną uwagą, że z Krakowa Wiedenką, sie nie jeździ, to po pierwsze, należy zwrócić uwage na to, żeby pociąg nie jedchał dłuzej niż autobus, bo autobusów na tej linii już jest masa. A autobus jest tańszy niż pociąg. Gdy pociąg będzie do jeździł w tempie porównywalnym, to PIC może powiedzieć: żegnaj najbiedniejszy segmencie klientów...
Tak było na trasie W-wa - Gdańsk podczas remontów i dokładnie to się powtórzy, gdy się będzie jechało do Krakowa czy Katowic 4-5 godzin....
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
rustsaltz napisał(a):Tyle tylko- jeśli ktoś ma się tłuc po 5 godzin wiedenką to machnie ręką i pójdzie na autobus.
Dziś jedziesz 4:40 p. wiedenkę, a czas ten na "dzień dobry" jest do ścięcia o jakieś 30 minut przez jazdę p. Żyrardów, a nie Sochaczew, jak teraz, plus zakończenie prac rewitalizacyjnych na wiedence i nowy tabor, nie zapominajmy, że DARTy m.in są przypisane do trasy Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice (a FLIRTy m.in Warszawa - Radom - Kielce - Kraków).
Więc siatka TLK nowym dobrym taborem, po dobrych torach i przy dobrej cenie z czasem przejazdu max 4h w przypadku takich Katowic, co jest pewną konkurencją wobec autobusów pod różnymi szyldami (jadącymi 4:15-5h zwykle).
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Powinien się skrócic o godzinę, o ile nie porobią głupot w stylu zbyt dużych rezerw czasowych. ale czas przejazdu to nei wszystko, liczy się też rozkład jazdy, komfort, cena i wizerunek społeczny firmy...
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 3
Dołączył: 16.04.2014
Reputacja:
0
rustsaltz napisał(a):Po pierwsze primo z Krakowa to się przez Radom jedzie. Ale z Radomia musi na Dęblin pojechać, bo od stacji Warszawa Służewiec do Zachodniej to jest taki ścisk, że już praktycznie nie ma miejsca na inne pociągi.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Ale i tak przez Warke o wiele szybciej teraz nie pojechałby. To najwyżej strata pół godziny. Dla mieszkańców Radomia to może i dużo, ale dla pasażeró z Krakowa to już do Radomia traci wystarczająco dużo czasu, aby tym nie jeździć do Warszawy.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
vernalisadonis napisał(a):rustsaltz napisał(a):Po pierwsze primo z Krakowa to się przez Radom jedzie. Ale z Radomia musi na Dęblin pojechać, bo od stacji Warszawa Służewiec do Zachodniej to jest taki ścisk, że już praktycznie nie ma miejsca na inne pociągi.
Spokojna głowa. Minimalny odstęp to 4-5 minut pomiędzy pociągami (następstwo od Zachodniej do Alej, gdzie nie ma SBL). Aktualnie jeszcze coś tam można wcisnąć, nawet w szczycie. Szlak krótki. To potem, do Wartki mogą być problemy, jak linia zwiększy swoją popularność po nadchodzącej przebudowie (póki co od Okęcia do Czachówka).
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Tak czy owak, PIC obecnie pociągów przez Warkę nie ma.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Ciekawostki odnośnie nowych pociągów, podsłyszane wśród szczecińskich kolejarzy i na innych forach - RJ 2015/16:
Intercity Szczecin - Wrocław przez Zieloną Górę
TLK Przemyśl - Warszawa - Bydgoszcz - Toruń - Piła - Wałcz - Kalisz Pom. - Szczecin
EIC Władysław Łokietek Szczecin - Warszawa (w sezonie do Świnoujścia jako EIC Rybitwa)
EIC Mewa Warszawa - Świnoujście (podobno całoroczny)
EIC Sedina Szczecin - Warszawa
Intercity Szczecin - Wrocław - Jelenia Góra
Nie wiem na ile to prawda, na ile plotki. Zważywszy na to, jak piękne miałoby to wyglądać nie chce się wierzyć, choć z drugiej strony po rozpoczęciu eksploatacji Pesy Dart i Flirtrów PKP Intercity będzie miało rzeczywiście dużo taboru
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Można to sobie włożyć między bajki...
1. Szczecin - Wrocław przez Zieloną Górę jako IC? Kategoria IC to nowe wagony, a one na Nadodrzankę nie były przewidziane.
2. TLK Przemyśl - ... - Piła - ... - Wałcz - Szczecin? To nagle IC mają tyle lokomotyw spalinowych? Chyba, że chcą jakoś zagospodarować Gamę. Tu ewentualną prawdą może być połączenie TLK Przemyśl - Warszawa przez Sandomierz
3. Wszystkie EIC Szczecin - Warszawa... Teraz Chrobry i Prus się ledwo zapełniają a tu nagle mają przybyć nowe ekspresy?
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
rysiogeniusz napisał(a):TLK Przemyśl - Warszawa - Bydgoszcz - Toruń - Piła - Wałcz - Kalisz Pom. - Szczecin
No właśnie, z Przemyśla, to którędy? Rzeszów - Tarnobrzeg - Lublin czy Przeworsk - Sandomierz - Skarżysko - Radom albo Tarnów - Kraków?
rysiogeniusz napisał(a):Intercity Szczecin - Wrocław - Jelenia Góra
Rozumiem, że przez Poznań?
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Nie znam szczegółów, tak jak wspominałem jest to gdzieś zasłyszane. Prawdopodobnie plotka, podałem wyżej jako ciekawostkę. Choć akurat jeśli chodzi o TLK przez Kalisz Pomorski, Wałcz i dalej Piłę to podają o nim różne źródła.
Tymczasem wracają (?) pociągi do Sandomierza. Aż się prosi o nazwę TLK "Ojciec Mateusz"
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... ienna.html
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Można to sobie włożyć między bajki...
1. Szczecin - Wrocław przez Zieloną Górę jako IC? Kategoria IC to nowe wagony, a one na Nadodrzankę nie były przewidziane. IC Pobrzeże jeździ po prostu na lepszych wagonach i tak samo może być w tym wypadku.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Za długo już obserwuje to co wyprawia IC w segmencie połączeń dalekobieżnych, żeby w to uwierzyć.
Nagle pojawia się wiele połączeń, o których we wcześniejszych rozkładach można było pomarzyć.
Tak samo plotki donoszą, że mają być 4 pary połączeń przez Ostrów Wlkp., a teraz są ledwo dwie.
Jak to wszystko odnieść do planów, że Intercity chce za wszelką cenę zapełnić Pendolino skazując tańsze połączenia na jazdy mega drogami okrężnymi?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Jak wylecą TLK z magistrali to gdzieś trzeba ludzi i sprzęt poupychać
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
|