Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Zastanawiałem się dziś nad jedną kwestią przy okazji Pendolino na Wiedence, a nie wiem czy warto zakładać nowy temat, skoro to jest jakby nie patrzeć kontynuacja tematu, najwyzej moderator zdecyduje. Jak wiemy Pendolino na Wiedence to ma być rozwiązanie czasowe ze względu na remont, ale w dyskusją na FB pojawiają się głosy, że te pociągi powinny sie zatrzymywać w Koluszkach, a najlepiej jakby zgrać pociągi ŁKA z Łodzi z Pendolino i w ten sposób promować nowoczesną kolej. Oczywiście nie chodzi mi teraz o taryfy, ceny itp. Chodzi mi o takie coś: poczynając od południa od Koluszek, aż do samej Częstochowy - oferta kolejowa do Wrocławia jest że tak powiem: skromna i mnie by nie zachęciła by mieszkając dajmy na to w Babach pojechać pociągiem do Wrocławia. Jak wiemy, mamy teraz bezpośrednie pociągi przyspieszone Łódź-Częstochowa. A gdyby tak od strony Łodzi i Skierniewic kursowały pociągi przyspieszone, które zamiast do Częstochowy Osobowej, dojeżdżałyby dodatkowo do Stradomia, umożliwiając dogodną przesiadkę na ICki Kraków-Wrocław? W sensie skomunikowania w Stradomiu. Mogłoby to wyjść na plus i jednym, i drugim. Oczywiście tabor na miarę czasów, a nie zdezelowany kibelek.
A skoro nie można na jednym bilecie (no bo "nie da się") to może podczas łączenia usługi dwóch przewoźników zniżka powiedzmy 20% podczas przesiadki na pociąg innego przewoźnika? Chociażby na jeden bilet zniżka podczas łączenia usług.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Sitkol mi dał 5 bezpośrednich połączeń z Łodzi do Wrocławia, ale 2 to Regio. Czy jest znaczący popyt na połączenia z Koluszek? Śmiem wątpić... To samo w kwestii pociągów na Stradom. Ale w sumie przeciwko takiemu rozwiazaniu bym też nie protestował. Ale nie wiem na co tu warunki techniczne pozwalają.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Jakakolwiek obsługa Łodzi za pomocą Koluszek, to pomysł poroniony i od lat się nie sprawdzający.
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Mam wrażenie, że mówimy o różnych rzeczach, ale ok, może trzeba pisać powoli, bo nie wiadomo na ile ktoś biegle czyta ;-)
Chodziło mi o połączenia w kierunku Wrocławia nie z Łodzi z pośrednictwem Koluszek, tylko dla miejscowości na południe od nich (i ew. tych wzdłuż lini Skierniewice-Koluszki). Tak żeby mieszkańcy np. Bab nie musieli jechać do Koluszek czy Łodzi by się dostać na Wrocław, tylko na południe i na Stradomiu przesiadać.
A że rola Koluszek jest przeceniana, to widać choćby po tym wielkim i praktycznie pustym dworcu ;-)
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Wrocław to ani stolica województwa, ani stolica państwa dla Skierniewic, Koluszek czy Radomska, a już na pewno Bab, żeby się tak o nich troszczyć w kwestii dojazdu...
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Urbi napisał(a):Jakakolwiek obsługa Łodzi za pomocą Koluszek, to pomysł poroniony i od lat się nie sprawdzający. To prawda.
Tak samo, jak tylko 2 pociągi bezpośrednie do Poznania kursujące sensowną z punktu widzenia Łodzi trasą (czyli przez Kutno). Reszta to albo przesiadki w Kutnie albo tłuczenie się przez Kalisz.
Jaro
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Dziś wpadł mi w ręce najnowszy projekt rozkładu jazdy 2015/16. Z powodów że jest to poufny dokument PKP IC, nie mogę go opublikować publicznie w całości. Projekt ten różni się nieco od tego z kwietnia. Zniknęły z niego min EIP do Kołobrzegu, Jeleniej Góry i Rzeszowa. W dalszym ciągu po jednej parze Pendolino ma kursować do Gliwic i Bielska Białej. Zmiany szykują się także w połączeniach łączących Podkarpacie i Małopolskę z Bałtykiem. Z rozkładu znika "Uznam", a w zamian "Przemyślanin" ma kursować przez Wrocław i Leszno. "Ustronie" ma zostać skrócone do relacji Kraków - Warszawa - Olsztyn - Gdynia (z sezonową grupą wagonów do Suwałk) , a w zamian za to Kraków zyska nocne połączenie z Kołobrzegiem w postaci całorocznej "Bryzy", która równocześnie zastąpi "Przemyślanina" na linii kluczborskiej. "Bryza" od grudnia będzie jednak omijać GOP i kursować przez Częstochowę Stradom - Lubliniec - Kluczbork - Ostrów Wlkp - Poznań. W sezonie letnim, tak jak w tym roku będzie prowadzić wagony do Świnoujścia. Na linię ostrowską wraca także "Gwarek" rel. Katowice - Poznań - Słupsk - Gdynia (sezon Ustka), a w kierunku Wrocławia w godzinach zbliżonych do obecnego "Gwarka" pojedzie "Bystrzyca" rel. Lublin - Jelenia Góra. W rozkładzie w dalszym ciągu zostają IC busy rel. Katowice - Balice - Kraków, a z pociągów na tym odcinku pojadą tylko 2 pary - poranny "Zefir" i wieczorny "Przemyślanin". Cała reszta ma być skierowana na protezę. To tak po krótce z ciekawostek które rzuciły mi się w oczy.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Adams napisał(a):Zniknęły z niego min EIP do Kołobrzegu przecież ogłosili przetarg na ochronę EIP w Kołobrzegu. Czyżby nikt nie chciał chronić?
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
sm31-131, mnie się wydaje że powód był nieco inny. Do wszystkich trzech miejsc Pendolino były planowane, jako wydłużenie wieczornych i porannych kursów (do Kołobrzegu z Gdyni, do Jeleniej Góry z Wrocławia i do Rzeszowa z Krakowa), przez co pociągi tam w nocy by dojeżdżały i w nocy wracały. Przecież to nie są miasta pokroju Warszawy, Krakowa, czy Wrocławia, gdzie w niemal każdy zakątek miasta można się dostać nocną komunikacją miejską. Przy braku dogodnego dotarcia na dworzec, zainteresowanie tymi pociągami byłoby znikome i widocznie do kogoś w ICkach to dotarło, że tymi połączeniami by wywalili pieniądze w błoto.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Adams napisał(a):(z sezonową grupą wagonów do Suwałk)
A to którędy? Najkrótszą trasą czyli zmiana kierunku w Olecku? Czy Przez Białystok czyli "wstąpił do piekeił pod drodze mu było"?
Adams napisał(a):Przy braku dogodnego dotarcia na dworzec, zainteresowanie tymi pociągami byłoby znikome i widocznie do kogoś w ICkach to dotarło, że tymi połączeniami by wywalili pieniądze w błoto.
Akurat Kołobrzeg jest miastem tej wielkości, że dojście pieso nie stanowi problemu. Natomiast nie wiem o której miałby dotrzeć do Słupska i Koszalina.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
masovian, grupa do Suwałk będzie wyłączana z "Ustronia" w Olsztynie i dalej pojedzie przez Ełk i Olecko.
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Adams jesteś pewien że pojedzie przez Olecko? Bo jeszcze niedawno było to trasowane tylko do Białegostoku ze względu na okropny szlak Olecko-Suwalki.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
mixer, ja się sugeruje tym co jest w projekcie (który pewnie nie jest jeszcze ostateczny). Poza tym z tego co mi wiadomo, to na linie Ełk - Olecko - Suwałki jest przypisana jedna Gama.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Tak sobie oglądam poprzednią wersję propozycji i wynika na to, że powiat zgorzelecki wraca do łask PICu. Pociągiem Z W-wy do Węglińca, bo tam tylko drut jest. A IC Bus ma dowozić z i do Zgorzelca
Tym samym Legnica i Bolesławiec zyskują bezpośrednie połączenie ze stolicą. O ile się plany nie zmienią..
Poza tym Lubin ma wrócić w ruchu pasażerskim.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
masovian, w obecnym ten pociąg pozostał, ale zastanawiam się czy EIC na tej linii ma sens, skoro TLK do Legnicy nie przetrwał całego rozkładu.
Tak sobie myślę, czy nie lepiej by było zamiast dziennego "Kossaka" z Przemyśla do Jeleniej Góry, uruchomić grupę wagonów w "Przemyślaninie", który wraca przez Wrocław. Taki pociąg w Karkonoszach meldowałby się wczesnym rankiem, a wracał późnym wieczorem więc idealnie pod turystów. W sezonie oczywiście ta grupa wydłużona do Szklarskiej Poręby i takie coś myślę że by się mogło przyjąć.
|