Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Adams napisał(a):masovian, w obecnym ten pociąg pozostał, ale zastanawiam się czy EIC na tej linii ma sens, skoro TLK do Legnicy nie przetrwał całego rozkładu.
To mi wygląda na zamówienie dotowane. Ale EIC to na trasie Węgliniec - Wrocław będzie głównie owady woził. Podobnie z IC busem Zgorzelec - Węgliniec. Ktoś tu chciał parę pieczeni na jednym ogniu upiec i wychodzi badziewie...
Gdyby to poszło jako TLK wiedenką albo przez Łódź to więcej by ludzi jeździło, ale chyba się ktoś uparł na najszybszy dojazd do W-wy...
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Adams napisał(a):mixer, ja się sugeruje tym co jest w projekcie (który pewnie nie jest jeszcze ostateczny). Poza tym z tego co mi wiadomo, to na linie Ełk - Olecko - Suwałki jest przypisana jedna Gama. Tak Gama jest przypisana na Suwałki-Olecko-Ełk ale słowa pani rzecznik IC jakoś miesiąc temu potwierdził że w nadchodzącym rozkładzie nie pojadą tam pociągi IC ze względu na katastrofalną prędkość od Olecka do Suwałk.
A co do samych Gamm, to jak na razie jest to gama, cała gama usterek )
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
mixer, to jest właśnie IC, sami nie wiedzą jak się mają. Nie chcą puszczać pociągu, ale wpisują go w projekt. Nie wiem czy będzie sens puszczać tej grupy do Białegostoku. Z racji tego że będzie to grupa sezonowa i pewnie chodzi o obsługę kurortów typu Giżycko i Kętrzyn, to bardziej sensowniej by było aby stacją końcową tego pociągu był Ełk.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Z drugiej strony skoro kupili sobie spalinówki, to nie po to, żeby stały i rdzewiały. Jednak wybór tras to już budzi uczucia co najmniej ambiwalentne. Ełk-Suwałki przez Olecko to wygląda na zmianę kierunku jazdy w Olecku. Nie lepiej, żeby to w Olecku kończyło kurs? Z Ełku do Suwałk to przecież rzut beretem...
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
A jaki jest sens żeby pociąg dalekobieżny kończył w Olecku? To tak jakby zamiast do Zakopanego pociągi dojeżdżały tylko do Chabówki, bo tam trzeba zmienić czoło, a to też rzut beretem. Skoro nie będzie przejazdu przez Olecko, to takie Ustronie można podzielić na trzy grupy. Podstawowa do Gdyni, oraz do Suwałk przez Białystok wyczepiana w Warszawie i Ełku wyczepuana w Olsztynie. Skoro takie Karpaty mogą jeździć na trzech grupach, to Ustronie też.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Porównujesz Suwałki do Zakopanego? No chyba tylko w biegunie zimna jest podobieństwo. Olecko do Chabówki? Chciałbym przypomnieć, że Chabówka to wieś.Co prawda jedyna, w której zatrzymują się EIC, ale jednak wieś... Natomiast trasa Olsztyn - Suwałki jest pomyslania jako Tour de Masuria. Suwałki można sobie odpuścić w tym rozdaniu. Ostatecznie z Ełku jest tam "rzut beretem". Upieranie się przy Suwałkach to tak jak się uprzeć, że pociąg w Bieszczady koniecznie musi kończyć swój bieg w Ustrzykach...
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Adams napisał(a):Cała reszta ma być skierowana na protezę. To tak po krótce z ciekawostek które rzuciły mi się w oczy.
Szykuje się jeszcze większa liczba pociągów pasażerskich na Stradomiu? Spowodowane pewnie remontami między Krakowem a Katowicami.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
masovian napisał(a):Chciałbym przypomnieć, że Chabówka to wieś.Co prawda jedyna, w której zatrzymują się EIC, ale jednak wieś...
Nieprawda, Chabówka nie jest jedyną stacją w której zatrzymują się pociągi kwalifikowane. EIC zatrzymuje się również m.in w Ustroniu Morskim, Wysokiej Kamieńskiej czy Chałupach które również nie posiadają praw miejskich.
Cytat:Suwałki można sobie odpuścić w tym rozdaniu. Ostatecznie z Ełku jest tam "rzut beretem". Upieranie się przy Suwałkach to tak jak się uprzeć, że pociąg w Bieszczady koniecznie musi kończyć swój bieg w Ustrzykach...
Suwałki są o wiele większym miastem. Poza tym z Szczecina do Świnoujścia też jest rzut beretem, albo z Słupska do Ustki - oznacza to, że mamy TLK " Gwarek" skrócić do Słupska?
Poza tym może i jestem uparty, ale uważam, że przynajmniej w sezonie pociągi dalekobieżne dojeżdżające do Jasła czy Krosna powinny być przedłużane do Ustrzyk Dolnych
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Ale nie są. Powód: w Zagórzu trzeba by zmienić kierunek albo ominąć Zagórz. Biorąc pod uwagę w dalszym ciągu kult węzłów kolejowych, nawet tych gdzie nic prawie nie jeździ nie zdecydowano się na to.
Porównywanie odległości Szczecina do Świnoujścia i Ełku do Suwałk to kolejne lekkie nieporozumienie. Szczecin - Świnoujście 107 km, Ełk -Suwałki 61 km. Ciekawa jest też odległość Olecko - Suwałki 37 km.
No ale jak się chcą się koniecznie bawić w zmianę kierunku jazdy w Olecku, to ja nie mam nic przeciwko.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
A ja się jeszcze dopytam: czy planowane są może jakieś nowe pociągi łączące Szczecin z Niemcami i dalej? Kilka lat temu był EC do Amsterdamu, potem do Pragi dziś nie ma nic...jak to będzie?
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Nie przesadzaj. Jakieś pociągi z Niemcami macie. :-)
A w tym co czytałem nie ma żadnej wzmianki o pociągach międzynarodowych ze Szczecina.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Nie twierdzę, że nie pociągi REGIO jadące w strone Niemiec są. Ale mi chodziło o pośpiechy bądź pociągi kwalifikowane - tak jak wspominałem jeszcze nie tak dawno temu był EC do Amsterdamu czy Pragi, teraz już nie ma
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
rysiogeniusz, raczej na jakiekolwiek dalekobieżne międzynarodówki do Niemiec oprócz tego co jest, raczej nie ma co liczyć. Chociaż elyta zgorzelecko - jeleniogórska wmusiła sobie EIC relacji Warszawa - Drezno prze Zgorzelec i wmawiają światu że to coś od grudnia wyjedzie. Nie wiem skąd im się to wzięło, bo w żadnym z projektów nie był nawet taki pociąg planowany.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
No chyba, że to będzie "pociąg" z przesiadką na autobus w Węglińcu. :-)
A co do Szczecina, to w DB raczej jedyna nadzieja niż w PICu. Dla PICu nieracjonalne jest inwestowanie w pociąg, który po Polsce pojedzie raptem kilkanaście kilometrów.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
masovian, oni uparcie twierdzą że na całej trasie ma jechać pociąg, spróbuj napisać że to mało realne, to jesteś troll, wróg nr. 1 itp. Z resztą nie będę się na ten temat rozpisywał, wystarczy zajrzeć tu i ówdzie. Beka na całego :-D
Co do pociągu EIC do Pragi via Niemcy, to myślę że sezonowiec mógłby się przyjąć, ale jadący z Trójmiasta, albo nawet Olsztyna. Wówczas Czesi by mieli połączenie niemal z całym polskim Wybrzeżem, a do Olsztyna z kolei mogliby jeździć Niemcy, którzy często za miejsce letniego wypoczynku wybierają Mazury.
|