Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gra o kolei transsyberyjskiej - praca licencjacka
#1
Cześć wszystkim! Smile

Jestem studentem Warszawskiej Szkoły Filmowej na kierunku tworzenia gier wideo. W przyszłym roku rozpoczynam swój trzeci rok nauki, którego zwieńczeniem będzie obrona pracy licencjackiej, a jest nią gra wideo. Przejdźmy jednak do rzeczy, mój pomysł to bardzo prosta gra niezależna tworzona wespół z dwoma osobami.

Oto krótkie wprowadzenie:

W grze wcielasz się w pasażera XX wiecznej kolei Transsyberyjskiej relacji Moskwa – Władywostok, w której to wagonach zamknięta jest cała akcja gry. Gra będzie swoistą wariacją gatunków gier platformowych, przygodowych i horroru.

Świat przedstawiony w grze ogranicza się do wagonów pociągu, w których toczy się akcja gry. Nie oznacza to jednak, że środowisko w jakim się znajdziemy będzie nudne i monotonne. Każdy z przedział będzie niepowtarzalny ze względu na swoje przeznaczenie, wystrój i osoby się w nim znajdujące. Gracz obserwuje świat gry z boku,w perspektywie znanej z gier platformowych, który jest przekrojem pociągu. W grze poza ciekawym gameplay'em, zależy mi na bardzo dokładnym odwzorowaniu aspektów historycznych. Architektury przedziałów, wyposażenia oraz co najważniejsze samej lokomotywy. Wszystkie te obiekty zostaną wymodelowane w technice 3D.

W tym miejscu pojawia się moje zapytanie do Was pasjonaci kolei, czy znacie ciekawe książki, filmy na temat dwudziestowiecznej kolei transsyberyjskiej, czy może sami interesujecie się tym przedziałem czasowym i możecie podzielić się różnymi ciekawostkami? Przede wszystkim będę wdzięczny za wszystkie informacje na temat wykorzystywanego wówczas taboru, oraz wasze wskazówki co do samego idei. Jeśli macie interesujące spostrzeżenia i pomysły, również z ogromną przyjemnością o nich poczytam.

Z góry dziękuje za odpowiedź! Smile
Odpowiedz

#2
Nie wiem czy to pomoże, ale ja zastanawiając się jak odtworzyć coś w modelu przyglądam się podobnym elementom z danego okresu zakładając, że w całym państwie/regionie musiały być podobne w danym okresie. Więc warto by obejrzeć filmy/zdjęcia z dwudziestowiecznej Moskwy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
MrKamil napisał(a):Przede wszystkim będę wdzięczny za wszystkie informacje na temat wykorzystywanego wówczas taboru,
Pierwsze oczywiste miejsce (o którym być może już wiesz) to kolekcja cioci Wikipedii.

Z tym, że "dwudziestowieczna kolej transsyberyjska" obejmuje z definicji okres 100 lat, więc tabor, dworce itp nie były takie same na początku XX wieku jak na końcu.

Może tez znajdziesz cos użytecznego w tym filmie dokumentalnym.

Powodzenia!
Odpowiedz

#4
Dzięki za każdą odpowiedź! Wszystko co wymieniliście na pewno się przyda Wink Zauważyłem właśnie błąd, a raczej fakt, że nie doprecyzowałem o które konkretnie lata mi chodzi. Akcja gry rozgrywać ma się na przełomie lat 20/30 XX wieku. Obecnie zbieram jakiekolwiek informację w celu przygotowania jak najdokładniejszej dokumentacji koncepcyjnej. W lipcu i sierpniu myślę, że będziemy mogli zaprezentować Wam pierwsze grafiki koncepcyjne Smile
Odpowiedz

#5
Fotografie rosyjskich/radzieckich parowozów m.in. z tamtej epoki znajdziesz na przykład tutaj

Fotki wagonów (nowych i starych) są tutaj
Odpowiedz

#6
Cześć!

Prace nad grą trwają i mają się dobrze, również dzięki Waszej pomocy. Mam przyjemność zaprezentować Wam jeden screen "in game" oraz grafikę koncepcyjną gry Wink

Tak rozpocznie się nasza przygoda:
[Obrazek: 6z6h4g_th.png]

[Obrazek: 12011341_1675590472664692_44878158419678...e=56A39CEB]
Odpowiedz

#7
Czepiam się: wagony mają max. 11-12 przedziałow. Więc przedział 27 jest nierealistyczny (chyba że o to chodzi....)

Ale tak w ogóle fajnie, że sie coś z tą gra dzieje....
Odpowiedz

#8
Dzięki za uwagę. Ogólna numerologia przedziałów miała nawiązywać do dat, gdyż akcja gry rozpoczyna się w noc 24/25 października i sama gra mocno nawiązuje do motywu rewolucji bolszewickiej. Na pograniczu wymienionych numerów miała przebiegać granica klas pociągu. W tym celu pozwoliłem sobie na rozbieżność z realiami, licząc numery od czoła pociągu, a nie bezpośrednio w wagonach.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.