Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: 12.10.2015
Reputacja:
0
Witam.
Czy ktoś z wtajemniczonych jest zorientowany ile jest warta stonka rozebrana na złom ?
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Hej, stonka waży 70 ton a sprzedaż realizowana jest w formie aukcji / zaproszenia do składania ofert. W 2012 roku cena którą życzyło sobie PKP Cargo jako wstęp do licytacji to 1 310,00 zł netto / tona. Co prawda od tamtego czasu złom stalowy potaniał, ale za to miedź poszła do góry więc cena może być podobna. Ale zapewne nie o to Ci chodzi :-), więc sprecyzuj czy chciałbyś sobie do ogródka kupić czy jak?
Bo musisz pamiętać o tym że przewoźnicy sprzedając lokomotywy w większości wypadków życzą sobie albo uszkodzenia wózków(żeby nie było możliwości wyremontowania i ponownego uruchomienia lokomotywy - zwłaszcza PKP Cargo po ostatnich wałkach ze sprzedażą złomu który teraz jeździ jako nówka cewka nie śmigana) albo chcą zwrotu wózków. a jeżeli już lokomotywa nadaje się do dalszej eksploatacji to w cenie złomu jej nie kupisz
i tu ceny zaczynają się od około 250 tyś.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Jeśli chodzi o Cargo to wiele się zmieniło w tej kwestii. W wakacje został ogłoszony przetarg, w którym warunkiem nie było wymagane uszkodzenie ostoi i wózków. Dzięki temu kilka ET21, ST43 i sporo SM42 zostały kupione w całości przez prywatnych przewoźników.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Zmieniło się, pod tym kątem że nie utrudniają już prywatnym przewoźnikom kupowania ich lokomotyw w celu dalszej pracy a co za tym idzie te lokomotywy które nadają się jeszcze do pracy są wystawiane jako sprawne i cena za każdą lokomotywę jest odpowiednio wyższa. Przy sprzedaży wraków żądają zwrotu wózków lub ich uszkodzenia.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Jak odróżnić wrak od nie wraku? Przykładowo jedną lokomotywę, która jest odstawiona od 10 lat może zostać kupiona przez innego przewoźnika i po przejściu P5 wrócić do jazdy, a druga świeżo po odstawce trafi do chytrego złomiarza z Imbramowic.
Sprawnych maszyn Cargo się nie pozbywa Natomiast pojazdy oczekujące napraw głównych są wystawiane na sprzedaż. teraz ich nie interesuje co nabywca z nimi potem zrobi.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: 12.10.2015
Reputacja:
0
Dzięki za odp :-D .
Interesuje mnie czy zakup takiego loka z przeznaczeniem na złom jest opłacalny?
Jeśli tak to do jakiej sumy warto kupić żeby potem coś z tego zostało na plus.
Może pytanie jest słabego kalibru ale ostatnio się tym zainteresowałem a nie mam doświadczenia co do budowy loka jeśli chodzi o odzysk z niego metali. Na necie nic nie idzie znaleźć w tym temacie a doświadczenie w tej kwestii mam w kierunku pojazdów samochodowych a nie szynowych ;-) Z wagonami to prosta sprawa ale ze stonkami to już nie takie hop :-P
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Motor to z grubsza ma te same elementy co każdy inny motor, miedź jest w uzwojeniach maszyn elektrycznych, w stykach (te są dodatkowo srebrzone- a przynajmniej powinny), Ponoć w SM42 jest około 4 ton miedzi.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: 12.10.2015
Reputacja:
0
W takim razie inwestycja w stonkę przeznaczoną na złom pow 100 tys pln nie ma żadnego sensu.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
A czy czasem nie ma tam dużo amelinium? Np. kopuły zaworów w silniku?
I do tego jeszcze stal sprężynowa?
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
i koszt demontazu/dostawy.