Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Poznań] Zintegrowane Centrum Komunikacyjne
W starej części miał powstać hotel i jakieś biura, a z tyłu jakieś wieżowce czy coś w ten deseń.
Dla mnie od samego początku kiepsko to wszystko wyglądało. Mnie ta cała nowoczesność, akurat w tym przypadku w ogóle się nie podoba. Dworzec ogólnie jako całość czy to stara czy nowa część jest ogromnie niefunkcjonalna. Całość jest podzielona. Lewa część nowa, prawa stara. A teraz wyszło na jaw brak kasy na perony 4-6. I do tego system zapowiedzi, który w ogóle odstrasza podróżnych.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

W Poznaniu jest po prostu Totolotek. :-P Przyjeżdżasz jednego dnia i trafiasz na nowy dworzec z nowymi peronami. Przyjeżdżasz innego dnia, a tutaj "Zonk" Wychodzisz z pociągu trafiasz na stary brudny dworzec. Czujesz się jakbyś cofnął się do lat 80-tych poprzedniego wieku.
W założeniach stary budynek dworca miał zostać zrewitalizowany i wyglądać tak jak w okresie międzywojennym. Natomiast na jego tyłach (od południa), gdzie obecnie istnieją baraki jakichś kolejowych służb, miał powstać hotel i centrum logistyczne transportu i komunikacji dla całej metropolii. Gdyby to było zrealizowane to wszystko tworzyłoby jednolitą całość.
Jednak z uwagi na to, że prowizorki w Polsce są najpewniejszą inwestycją, taki stan jaki ma być na koniec tego roku pozostanie niestety jeszcze przez długie lata.

mikrobart napisał(a):Teraz w moim mniemaniu Poznań posiada najgorzej zaplanowany układ dworcowy spośród wszystkich miast Polski. Wysiadam z pociągu - jeden dworzec po lewej, jeden po prawej

Dworzec w Poznaniu miał niestety taki układ od czasu jeszcze IX w. Wszystko przez układ architektoniczny miasta jak i torowy szlaków które się tutaj krzyżują, a obecnie nie ma możliwości przebudowy. W założeniach stara strona (zachodnia) dworca miała mieć historyczny charakter, a strona wschodnia miała przejąć większość ruchu. Jednak nie wiem dlaczego zrezygnowano z budowy dodatkowego czwartego peronu po wschodniej stronie dworca.
Pozdrawiam.
Wszystkich miłośników kolejowych, zarówno w realu jak i w świecie wirtualnym, zapraszam do oglądania moich kanałów na YouTube:
http://www.youtube.com/user/jurba51
http://www.youtube.com/user/jurba51poz
Odpowiedz

Mogliby chociaż np tak podzielić, że wschodnia częśc byłaby dla ruchu dalekobieznego, a zachodnia dla połączeń regionalnych. Pasazerowie składów dalekobieżnych, które czasem mają ponad 20 minutowy postój na głównym, mieli by bliżej do tego całego centrum, pojsc po cos do jedzenia kupić itd itp. Ale sądze, że wtedy tak czy siak by musiał być dobudowany 4 peron.

mikrobart ma rację, Główny jest chyba najgorzej zagospodarowany. W sumie na sam dworzec składają sie 4 dworce (Główny, ten nowy, zachodni i letni). Koleżanka kiedyś opowiadała, ze jej pociąg z Warszawy wjechał na 3 peron i miała 5 minut na przesiadke na regio do Inowrocławia. Ten Regio startował z dworca letniego. Miała cięzką walizkę. Nie zdążyła. Inna to juz kwestia, że prosiła kierownika pociągu z Wawy o skomunikowanie, no ale cóż...Trzebaby zająć sie wlasnie kwestią skomunikowań.

Zobaczymy, pożyjemy. Dopóki przebudowa się definitywnie nie zakończy, nie osądzajmy, bo jeszcze sporo rzeeczy możę się zmienić.
Odpowiedz

O widzisz, masz bardzo dobrą wizję. Nowa część - to ta dalekobieżna, bardziej prestiżowa, bo dłuższe składy tam się zmieszczą. Stara część - to ta lokalna.

Ale to, że składy tak dziwnie wjeżdżają wynikają też z linii jak się układają, chociaż nie zawsze jest to przestrzegane.

Peron 1 i 2 obsługują połączenia głównie z linii E20
Peron 2 i 3 obsługują połączenia głównie z linii 272
Peron 4 i 5 obsługują połączenia głównie z linii 271
Peron 5 i 6 obsługują połączenia głównie z linii 351
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

O właśnie, w myślach mi chyba czytałeś, bo byłem ciekaw jak się rozkładają linie względem peronówSmile Dzięki.

Skoro jest właśnie taki podział, to by można ten mój podział bardziej uszczegółowić:

Zachodnia część:

ze względu na to, że dworzec letni znajduje się na peronie 4b (a to niby jest baza KW), to cały peron 4 by mozna zarezerwować dla pociagów KW i tak:

peron 4, pociągi odjeżdżające w strone Gniezna (albo Konina)
Ta krawędź peronu 4, co jest między właśnie tym peronem, a placem postojowym, tam chyba szynobusiki by się zmieściły prawda?- pociągi w stronę Wągrowca/Gołańczy.
peron 4a- krawędź zewnętrzna byłaby dla pociągów w stronę Wolsztyna (żeby parowóz mógł zmienić czoło), a krawędź wewnętrzna dla pociągów w stronę Zbąszynka.
peron 4b- pociagi w stronę Wrześni/Konina (albo Gniezna)

peron 5 jedna krawędź dla pociągów w stronę Ostrowa Wielkopolskiego, a druga krawędź w strone Leszna

krawędź peronu 6 była by dla pociągów w stronę Szczecina/Gorzowa/Piły.

Uważam że taki stały podział ułatwiłby pasażerom orientacje i każdy by wiedział, gdzie jego pociagu się spodziewać. Ale czy to jest możliwe? Ponadto jest PSTka, a więc dla ludzi spieszących sie do pracy, jest blisko przesiadka na mpk.

Natomiast wschodnia część:

Peron 1 (Szczeciński) obsługiwałby pociągi od strony Szczecina/Kołobrzegu.

Peron 2 (Trójmiejski) obsługiwałby to co jedzie od strony Trójmiasta/Olsztyna w stronę Wrocławia, bądź Ostrowa lub Zielonej Góry. Ponadto 2a można wykorzystać dla pociągów rozpoczynających bieg w Poznaniu (czyli Np Heweliusza, Drwęce, Lednicę, Ner)

Peron 3 (Warszawski) Wszystko co jedzie od strony Warszawy w stronę Berlina/Wrocławia/Ostrowa.

Zatem ogólnie byłby ład i porządek, pasażerowie by wiedzieli gdzie mają się udać, a nie szukać pociągu (czyli by nie taśtali walizek z góry na dół). Oczywiście po pewnym czasie, gdyby się przyzwyczaili.
Odpowiedz

Poniekąd masz rację z propozycjami, jednak zwróciłbym uwagę szczególnie na część dalekobieżną przy E20. Ta linia ma najwyższy priorytet i pociągi w stronę Warszawy i Berlina musiałby wyjeżdżać z peronu 1.
Ja planuję w najbliższym czasie kręcić materiały o poznańskim węźle kolejowym. Być może uda mi się dotrzeć do informacji, dlaczego tak a nie inaczej jest ruch.
Dodatkowo też zdarza się wiele wyjątków, że np. taki skład do Zakopanego wjeżdżał raz na peron 2, raz na peron 1, a teraz np. na peron 5. Tak samo jest w nocnymi międzynarodowymi, że TEE czy Saratov Express wjeżdża na starą część.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

No i proszę!! Mamy już teraz czarno na białym .... dworzec w Poznaniu nie będzie dokończony. PKP nie przewidziało pieniędzy na dokończenie inwestycji w tym roku, a znając życie to nic się nie zmieni przynajmniej do 2020 roku. Niestety sprawdziły się moje przepowiednie odnośnie prowizorek w Polsce.
Nie wiadomo jak mówić .... inwestycja w połowie zrealizowana, czy też inwestycja w połowie niedokończona. W każdym razie jest to wstyd dla miasta. Z jednej strony nowoczesny dworzec Szybkiego Tramwaju, z drugiej nowoczesna część dworca kolejowego wraz z CH i Dworcem Autobusowym, a po środku ruina zabita deskami. Inaczej po prostu kupa g...a. !!

Poniżej link do wiadomości.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/po ... omosc.html
Wszystkich miłośników kolejowych, zarówno w realu jak i w świecie wirtualnym, zapraszam do oglądania moich kanałów na YouTube:
http://www.youtube.com/user/jurba51
http://www.youtube.com/user/jurba51poz
Odpowiedz

Nowy dworzec w Poznaniu będzie miał pomocnika dla pasażerów i... menedżera: http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037, ... cnika.html
Odpowiedz

Maciej napisał(a):Nowy dworzec w Poznaniu będzie miał pomocnika dla pasażerów i... menedżera:
Czyli następna paranoiczna spółka kolejowa. Dwóch kierowników z pensjami 4 lub 6 x średnia krajowa przerzucających papierki i piszących petycje do zarządu głównego PLK w sprawie pomocy w przetkaniu rury w zapchanym dworcowym kiblu, oraz pracujących na nich 2 pracowników za najniższą krajową, którzy będą wysłuchiwać przekleństw pasażerów za kolejowe zaniedbania i bałagan zupełnie niezależny od nich.
Pozdrawiam.
Wszystkich miłośników kolejowych, zarówno w realu jak i w świecie wirtualnym, zapraszam do oglądania moich kanałów na YouTube:
http://www.youtube.com/user/jurba51
http://www.youtube.com/user/jurba51poz
Odpowiedz

O ile wiem żadna nowa spółka, tylko zatrudnienie w ramach PKP Nieruchomości. Podobne stanowiska mają być/są utworzone w innych polskich miastach - mignęła mi gdzieś Warszawa i Gdańsk, reszty nie jestem pewna.
Ech..., kiedyś zawiadowca, a dzisiaj menedżer...
Odpowiedz

Delete.
Odpowiedz

Delete.
Odpowiedz

Firma Trigranit ogłosiła konkurs architektoniczny i zebrał już kilkanaście projektów związanych z planowaną inwestycją. W tym momencie deweloper prowadzi wstępną selekcję, która wyłoni najlepsze jej zdaniem propozycje. Kompleksowa oferta jeszcze w te wakacje zostanie zaprezentowana Polskim Kolejom Państwowym.

- Na terenie inwestycji powstanie na pewno hotel, biura, sale konferencyjne, a także lokale usługowe i handlowe - wymienia Przemysław Terlecki.

Trigranit rozpoczął także poszukiwania potencjalnego operatora dla hotelu, który powstanie w ramach inwestycji. - Rozesłaliśmy już wstępne zapytania i mogę powiedzieć, że zainteresowanie ze strony sieci hotelarskich jest bardzo duże - zdradził Przemysław Terlecki.

źródło:www.propertynews.pl
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

A jak wygląda kwestia peronów po stronie zachodniej dworca? Doczekają się remontu?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

Póki co pojawiają się opinie, że remontu nie będzie, bo nie ma kasy. I znając polskie realia ta część dworca pozostanie taka, jaka jest teraz.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Plany budowy przystanku Zamość Centrum Mariusz W. 0 3 150 16.01.2014, 19:08
Ostatni post: Mariusz W.
  [Świnoujście] DB zbudują dworzec na stacji Świnoujście Centrum Adams 5 5 110 05.09.2012, 08:47
Ostatni post: pitagoras23

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
10 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.