Liczba postów: 1 026
Liczba wątków: 27
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Winę za ten stan ponosi MTBiGM które w swoim planie naprawczym do 2015 r. nie ma zamiaru przekazać na Poznań ani złotówki. Jedyna możliwość przebudowy to po 2015 r. lub gdy PLK wygospodaruje własne pieniądze na przebudowę zachodniej strony (50 mln zł.).
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!
Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.
Zestawienia pociągów
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Sięgając głębiej - nie uważacie, że remont połowiczny dworca to był idiotyczny pomysł? Tak jakby we Wrocławiu wyremontowano halę do połowy...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Bartku, idiotyczny to mało powiedziane. Poznański dworzec to najgorsza inwestycja kolejowa jaka tylko ma miejsce w całym kraju !!! Tak wielkie miasto, jeden z najważniejszych krajowych węzłów kolejowych o bardzo dużym znaczeniu międzynarodowym jest tak ohydnie zaprojektowany i wykonany, że tylko miejsce publiczne jakim jest forum ogranicza moje zdanie o tym dworcu.
Pomijam już niefunkcjonalność, schody ruchome w jedną stronę, konieczność targania walizek blisko 500 metrów z nowego dworca na stare perony, ale w ogóle brak jakieś spójnej wizji dla tego miejsca. Co z tego, że galeria handlowa będzie ładna, co z tego, że koło tej galerii może powstaną ładne biurowce, co z tego, że budowany jest nowy przystanek tramwajowy, jak i tak całe ZCK będzie niefunkcjonalne. Powodów jest wiele. Jeden już wymieniłem o drodze z nowego dworca na stare perony, a dodam, że dalej będzie nawet na przystanek PST. Z drugiej strony, ktoś kto przyjedzie pociągiem będzie też musiał "hektar" pokonać na dworzec autobusowy.
Jeżeli już zdecydowano się na taki układ stacyjny, to ta nowa część, teoretycznie reprezentacyjna powinna być częścią dalekobieżną, gdzie wiele osób będzie się przesiadało do pociągów dalekobieżnych, a stara część powinna być przeznaczona dla ruchu regionalnego, dla osób dojeżdżających do pracy i szkoły, tak żeby te osoby miały blisko na tramwaj.
Niestety wszystko je wymieszane bardziej niż groch z kapustą. Nikt nie myśli. Ludzie ciągle narzekają, że wszędzie jest daleko, że nie wiedzą jak dojść, przez co często nie zdążają na przesiadki.
Liczba postów: 715
Liczba wątków: 13
Dołączył: 03.07.2012
Reputacja:
0
25 października stary Poznań Główny zostanie zamknięty.
http://www.rynek-kolejowy.pl/48811/poze ... lowny.html
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
Mam nadzieje że tunel z nowej części do starej zostanie. wyobrażacie sobie z 3 peronu tunelem na 1 wyjść biec na 4 wejść do tunelu i biec na np 6
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Tunel musi zostać, bo jest tam kasa, kiosk oraz dwie cukiernie.
Ciekawi mnie bardziej, co będzie z Biedronką...
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 254
Liczba wątków: 5
Dołączył: 08.02.2012
Reputacja:
0
Biedronka póki co zostaje. Społeczeństwo odetchnęło z ulgą...
BTW - koszmarny pomysł, żeby stary dworzec zamykać w piątek, w okresie zwiększonego ruchu, kiedy nawet nie wiadomo, czy nowe centrum sprosta nowemu wyzwaniu. Powinni poczekać do poniedziałku. A najlepiej, jakby stary dworzec po prostu pozostał do obsługi.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Byłem, zobaczyłem, zwiedziłem i uważam, że ....
DNO I WODOROSTY
a nie dworzec...
Galeria handlowa szału nie robi. Niczym nie różni się od pozostałych podobnych tego typu obiektów w Polsce, bądź samym Poznaniu. Sklepy takie same, jak w innych miejscach. Ogólnie galeria ogromna, łatwo się pogubić, szczególnie osobom, które są spoza Poznania.
Dworzec PKS niegotowy i w sumie będzie to malutki dworzec, z kilkoma kasami wciśnięty w sumie na samym dnie "chlebaka". Ktoś kto przyjedzie autobusem i będzie chciał iść choćby na pociąg, to będzie musiał urządzić sobie niezły maraton z bagażami.
Tak samo dojście z nowego przystanku tramwajowego ZCK do dworca to horror. Oczywiście nie ma i nie będzie przejścia dla pieszych tylko trzeba "napierda**ć" dookoła przez galerię, o co dokładnie chodziło inwestorowi. A ktoś kto chciałby wysiąść na Moście Dworcowym czy też Dworcu Zachodnim, żeby kupić bilet to też się nachodzi.
Dziś też zamknięto Stary Dworzec w części kas. Oczywiście wśród pasażerów horror, bo zejście do tunelu odgrodzono i ludzie gubią się i nie wiedzą, jak dojść na nowy dworzec. Owszem tunel został otwarty, punkty usługowe i Biedronka też, ale ruch spadł dziś niemal do zera.
Ogólnie zgadzam się z tym, co napisane jest w poniższym artykule:
http://filipfalinski.natemat.pl/79267,r ... m-poznania
Jak w Warszawie czy Wrocławiu potrafiono zrobić piękne dworce połączone z galerią handlową, tak Poznań to jak pisałem wyżej DNO I WODOROSTY.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:Galeria handlowa szału nie robi. Niczym nie różni się od pozostałych podobnych tego typu obiektów w Polsce, bądź samym Poznaniu. Sklepy takie same, jak w innych miejscach.
Bzdura. PCC jest większe od Malty. A jakie sklepy miały być? Salon Mercedesa? Nie rozumiem tego. Sto sklepów, galerii handlowych w Poznaniu i nadal narzekanie. Może jeszcze zaraz ktoś napisze (jak ci idioci z fan page PCC), że sklep powinien być dłużej otwarty? Bo kto by pomyślał, że galeria ma być otwarta TYLKO do 22...
Za rok będziesz miał rozpoczęcie budowy kładki także problem z przedostaniem się na peron 4-6 będziesz miał z głowy.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No dobrze, może jest i większe, ale co w związku z tym?
No salon samochodowy jest, czego nie spotyka się w innych galeriach handlowych, jak choćby wystawy Automobil Klubu Wielkopolskiego.
Po co kolejne galerie handlowe w Poznaniu? Nie wystarczy tego, co już jest? A mówi się o conajmniej jeszcze dwóch galeriach.
Ponadto końcowy wynik tego, co dziś mogłem zobaczyć i tak różni się od projektu na wizualizacjach. Choćby sam "chlebak" już wygląda inaczej niż na kubkach, które rozdawano podczas otwarcia pierwszej części.
Co do sklepów, to wiadomo, że nic wielkiego specjalnego się nie miałem czego spodziewać, ale może zamiast sklepów to jakieś miejsce dla rozrywki (bilard, kręgle). Brakuje typowej inwestycji jak w innych CH, czyli kina. Wiadomo jest ich od groma, więc zamiast jego spodziewam sie, że dali siłownię.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
No tak, największy problem ludzie mają ze starym dworcem i biedronką, bo jakby ich było też mało. Biedactwa!
Co do narzekania na marki sklepów to ja też nie rozumiem. Co mieli tam dać? Rozumiem, że butiki przekroju Starego Browaru, albo Loui Vuitton, może biuro PESY? McLaren? Tak, byłby tam ruch przekroju MM.
Wizualizacje zawsze są inne i pięknie wyglądają na papierze- nie od dziś tak jest.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ja i tak zakupów tam robić nie będę!
Żeby CH miało jakąś siłę przebicia, żeby zachęcało ludzi to musi czymś przyciągać.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
No wiesz co Łukaszu? To że Ciebie nic tam nie przyciąga to nie znaczy że galeria będzie pusta, w Poznaniu mieszka ponad pół miliona ludzi i czy Ci się to podoba czy nie chętnych będzie bardzo wielu. Galerie mają to do siebie że bardzo szybko się przyjmują, z bardzo prostych powodów. Większość sklepów w jednym miejscu, możesz iść do kina, zrobić zakupy spożywcze, leki i jeszcze coś do ubrania. Jest tam większość rzeczy które są niezbędne przeciętnemu człowiekowi do życia. Do tego dobre połączenie z komunikacją miejską i czego chcieć więcej. Rozumiem Twoje rozgoryczanie, no ale nie posuwaj się do absurdu. Skup się na problemie dworca a nie tego czy jest w Poznaniu potrzeba nowa galeria handlowa. A skoro 20 tysięczna Kościerzyna ma swoją galerie to chyba coś w tym jest prawda? Fakt że jest jeszcze wiele problemów, wiele jest jeszcze do poprawienia.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Zasadniczo nie ma nic złego w galeriach i centrach handlowych oraz megasamach zlokalizowanych przy dworcu kolejowym. Kwestia tylko tego, aby obiekty te były uzupełnieniem dworca, a nie jego zastępstwem. W Warszawie Wileńskiej, Katowicach i Poznaniu Głównym powstały centra handlowe zastępujące dworzec.
Część dworcowa jest tylko dla nich przybudówką. Dworzec powinien pozostać dworcem!
|