Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: 04.01.2015
Reputacja:
0
Witam, mam nadzieję, że temat założyłem w dobrym dziale. Chciałbym zaczerpnąć trochę wiedzy na temat transportu materiałów niebezpiecznych, a dokładnie o przyczynach zdarzeń. Czy możecie polecić mi jakieś książki / artykuły dotyczące zdarzeń z udziałem materiałów niebezpiecznych? Ewentualnie literaturę dotycząca np. rozszczelnienia cysterny lub awariami spowodowanymi wysoką temperaturą otoczenia?
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Instrukcje IR-16 stosowana na PKP dotyczy przewozu koleją towarów niebezpiecznych. Nigdy tego nie czytałem a trochę to długie, więc nie wiem co dokładnie zawiera, ale możliwe, że coś znajdziesz
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: 04.01.2015
Reputacja:
0
Dziękuję za odpowiedź. Informacje na temat samych materiałów niebezpieczny są, ale o zdarzeniach z udziałem materiałów niebezpiecznych nie ma nic.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Tutaj chyba trzeba przeszukiwać wikipedie itd. Ja z głowy mogę podać katastrofę pod Białymstokiem kilka lat gdzie doszło do ogromnego wybuchu, który poza wszystkim wyglądał naprawdę imponująco
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: 04.01.2015
Reputacja:
0
Obawiam się, że na wikipedii nie znajdę przyczyn zdarzeń z udziałem materiałów niebezpiecznych. Pobrałem raport z UTK na rok 2014, ale tam niestety nie ma opisanych zdarzeń.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Jeden z wypadków który mi się przypomniał był przeze mnie opisywany w zdarzeniach na forum
Cytat:Cytat:
W czwartek wieczorem żrąca substancja wyciekała z cysterny włączonej w skład pociągu na stacji Wrocław - Gądów przy ul. Strzegomskiej. Na miejscu interweniowało sześć zastępów straży pożarnej.
Zastanawia mnie tylko czy ktoś nie doczytał "ostrożnie przetaczać" czy "zakaz rozrządu z górki rozrządowej"? Bo tylko to przychodzi mi do głowy w kwestii uszkodzeń samej cysterny z przyczyn eksploatacyjnych
Link o artykułu
Link do tematu "zdarzenia"
Przy czym więcej tam wypadków pod kołami pociągu niż wypadków z udziałem substancji niebezpiecznych. Sądzę że niestety będziesz musiał zaprzęgnąć wujka Google bo nic więcej na tą chwilę nie pamiętam.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Może PLK albo przewoźnicy gromadzą dane na temat przyczyn zdarzeń?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 2
Dołączył: 31.12.2012
Reputacja:
0
PLK i przewoźnicy raczej nie będą się "chwalić" takimi rzeczami.
Proponuję abyś załatwił sobie prośbę pisemną z uczelni ze takie dane zbierasz do pracy inżynierskiej a następnie wystosował pisemną prośbą i uderzył do PKBWK.
Protokoły ustaleń końcowych nie są tajne więc po odpowiednim uzasadnieniu powinno się udać.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Tyle tylko, że nie każdym wydarzeniem PKBWK się zajmuje.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 2
Dołączył: 31.12.2012
Reputacja:
0
Ale mają obowiązek i to robią, rejestrować, analizować i archiwizować wszystkie wypadki i wydarzenia tych które są prowadzone przez komisje miejscowe i zakładowe za wyjątkiem trudności eksploatacyjnych i chyba incydentów.
Wszystkie takie rzeczy do nich "spływają".