Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KD] Koleje Dolnośląskie
#16
Wjazd do stacji Goerlitz pojazdu SA135-002 to spory sukces - okraszony jednak rocznymi przygotowaniami i godzinami uzgodnień w Berlinie, Dreźnie, Lipsku. Partnerem KD po stronie niemieckiej w przypadku połączeń Drezno - Wrocław ale również krótkich połączeń do Goerlitz realizowanych SA135 będzie niemiecki przewoźnik Vogtlandbahn GmbH. Należy pamiętać, że wjazd SA135 niewyposażonego w PZB (niemiecki odpowiednik SHP) niesie ze sobą konieczność każdorazowego pilotowania pojazdu przez drugiego maszynistę (początkowo z VBG, docelowo przez pracownika KD z niemieckim świadectwem maszynisty i znajomością j. niemieckiego na poziomie B1).

Jazdy testowe, które odbyły się 10 listopada były całkowicie udane - jako ciekawostka: pierwsze słowa historycznej rozmowy maszynisty KD z dyżurnym ruchu centrum sterowania w Lipsku poprzez mobilne urządzenie łączności GSM-R brzmiały:
"Polnisch Zug von Zgorzelec nach Görlitz fertig!". Spotkało się to z bardzo przyjacielską reakcją niemieckiej służby ruchu, która zaraz po przywitaniu się podała sygnał zezwalający na niemieckim semaforze i wjazd pociągu nastąpił (moje amatorskie nagranie poniżej). Na peronie w Gorlitz oczekiwał na nasz pociąg prezes Vogtlandbahn GmbH Pan Andreas Trillmich i jako zwieńczenie jazdy nastąpił historyczny uścisk dłoni z prezesem Kolei Dolnośląskich Piotrem Rachwalskim. Fajny moment ;-)

Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#17
mikrobart napisał(a):"Polnisch Zug von Zgorzelec nach Görlitz fertig!".

No normalnie jak podczas lądowania na księżycu - That's one small step for a man, one giant leap for mankind :-). Cieszę się że do tego doszło - bo to MY najeżdżamy Niemcy, a nie odwrotnie :-).
A poważnie, jest to duży krok dla "prywatnego" przewoźnika o zasięgu lokalnym i pokazuje kolejny raz że się DA.

A zdjęcia będą?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#18
Oczywiście, że będą.

[Obrazek: 12239643_826635360767070_745436447320581...e=56BFA674]

[Obrazek: 12246823_826635357433737_454168280343251...e=56F8D66C]

[Obrazek: 11223328_826635364100403_463427532840176...e=56F6F7DD]

[Obrazek: 12219628_826635370767069_920559563028566...e=56EC32AD]

[Obrazek: 12219445_826635407433732_198010736010507...e=56F1DCF8]

[Obrazek: 12241334_826635410767065_162624337142468...e=56FA3D76]

[Obrazek: 12208825_826635424100397_424597926311753...e=56F74741]
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#19
mikrobart, a dlaczego po wiadukcie jechaliście po torze niewłaściwym? Czyżby tylko po tym jednym torze odbywał się ruch pociągów z Polski, czy to był jakiś jednorazowy "wybryk"? :-P

To ja jeszcze dodam coś, czego mikrobart nie napisał. Przejazd między Zgorzelcem (Ujazd) a Görlitz ma być bezpłatny, pod warunkiem że wyrazi na to zgodą ZVON, z którym Dolny Śląsk ma podpisaną umowę z racji biletu EuroNysa. O sprawie pociągów do Görlitz i darmowym przejeździe przez granicę informuje także portal Kolejowe Łużyce
Natomiast Rynek Kolejowy informuje że nie jest jeszcze pewne połączenie z Wrocławia do Drezna
Rynek Kolejowy napisał(a):Kursy uruchamiane po stronie polskiej przez Koleje Dolnośląskie będą prawdopodobnie obsługiwane na terenie Niemiec przez różnych przewoźników: Vogtlandbahn i – w przypadku połączeń do Drezna – DB Regio. Justyna Stachniewicz przypomina jednak, że uruchomienie tych ostatnich wciąż nie jest pewne. – Nie podpisano umowy, choć zakończono negocjacje – zaznacza.
W sprawie pociągów do Drezna pojawiały się zarzuty, że kursy prawdopodobnie powrócą do rozkładu w niemal niezmienionej formie, mimo że zaledwie kilka miesięcy temu zlikwidowano je, tłumacząc decyzję zbyt wysokimi kosztami ich uruchomienia przez innego przewoźnika, Przewozy Regionalne. – Umowa jeszcze nie została zawarta, więc za wcześnie, by mówić o konkretnych kwotach, udało nam się jednak wynegocjować warunki lepsze niż te, które obowiązywały do marca 2015 roku – przekonuje Justyna Stachniewicz.
Odpowiedz

#20
Niewłaściwym? Szlak jest po banalizacji, nie istnieje tam tor niewłaściwy. Wjazd jest ustalony po stałej drodze przebiegu przez tor nr 2. Tak będzie się odbywał każdy wjazd.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#21
mikrobart, czyli mam rozumieć że w obie strony ruch pociągów będzie się odbywał po tym jednym torze?
Odpowiedz

#22
W przypadku połączeń do Goerlitz tak - tylko po torze nr 2 (na mocy ustaleń z zarządcami infrastruktury). W przypadku Drezno - Wrocław jeździmy po obu torach.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#23
Koleje Dolnośląskie przyznają, że nie zakończyły się jeszcze formalności mające umożliwić wjazd do Polski czeskich jednostek serii 840. To może utrudnić funkcjonowanie ruchu na przejściu granicznym Szklarska Poręba Jakuszyce – Harrachov. Jeśli przeszkody nie znikną do połowy grudnia, obsługę odcinka przygranicznego przejmą tymczasowo polskie SA134.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

A miało być tak pięknie... :-(
Odpowiedz

#24
Adams, A czego spodziewac sie? Wink
Odpowiedz

#25
pasqudek, co dokładnie masz na myśli?

Pojazdy serii 840 nie posiadają świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydanego przez UTK. Obowiązek posiadania takiego świadectwa nakłada Ustawa o transporcie kolejowym. Nie zdradzę zbyt wiele mówiąc, że trwają bardzo intensywne prace nad tym aby na przejściu granicznym Harrachov/Szklarska Poręba Górna prowadzony był niezakłócony ruch kolejowy.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#26
Przecież Ceske Drahy posiadają też motoraki 810, a te chyba bez przeszkód będą mogły ewentualnie tymczasowo obsługiwać te pociągi. Dlaczego nikt nie mówi takim rozwiązaniu?
Odpowiedz

#27
lolingpl, połączenia na trasie Liberec - Harrachov będą obsługiwane wyłącznie przez tabor serii 840, motoraków w Libercu do obsługi tych połączeń po prostu nie będzie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#28
mikrobart, rozumiem że dopóki nie zostaną dograne formalności związane z wjazdem pojazdów serii 840 do Polski, linia będzie obsługiwana polskim taborem SA134 na odcinku Szklarska Poręba - Harrachov? Pytam, bo gdzieś czytałem że w czeskim rozkładzie jazdy jest adnotacja, że ruch pociągów na odcinku Harrachov - Szklarska Poręba został wstrzymany do odwołania.
Odpowiedz

#29
mikrobart napisał(a):motoraków w Libercu do obsługi tych połączeń po prostu nie będzie.

No to może da się jeszcze wypożyczyć motoraki od GW Train Regio?

[ Dodano: 2015-12-06, 07:37 ]
Połaczania Liberec - Szklarska na odcinku Harrachov - Szlarska oficjalnie zawieszone bez komunikacji autobusowej.
Odpowiedz

#30
Wygląda na to że kryzys najprawdopodobniej zażegnany:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60545/kd_d ... ie_840.htm
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje Dolnośląskie z expressami premium norbis97 2 3 507 14.01.2018, 14:01
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.