Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remonty na linii 143 i 281
#1
Witam!
zastanawiam się, skąd zdobyć informacje o planowanych remontach i prowadzonych- informacje w stylu- kiedy i po co? czyli jakie korzyści mają przynieść remonty.
zaznaczę że do PLK wielokrotnie pisałem i otrzymałem lekceważące informacje... obecnie prowadzona jest wymiana torowiska i rozjazdów na odcinku Wrocław Nadodrze- Mikołajów. może ktoś wie, jaka ma być szlakowa po remoncie? obecnie jest 40 z ograniczeniami do 30.
poza tym interesuje mnie sprawa remontów na innych odcinkach tej linii- tj. np Psie pole- Długołęka, czy Borowa-Oleśnica, ale także stan torowisk na odcinku linii 281- między Oleśnicą rataje a Miliczem. może ktoś z Was się orientuje w tym, albo wie, gdzie mogę jeszcze poza PLK uzyskać informacje?
Odpowiedz

#2
Generalnie jeżeli chodzi o takie, rzeczy to najlepiej poszukać jakichś dokumentacji przetargowych. Zwykle tam jest wszystko napisane co i jak ma być. Na stronie SkyscraperCity jest sporo takich ciekawostek, nie wiem czy w przypadku remontu tych linii bo szczerzę się nie interesowałem tym.

Pozdrawiam
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#3
nie wiem czy w przypadku remontu tych linii bo szczerzę się nie interesowałem tym.

Tam brak takowych.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#4
No właśnie na żadnych platformach przetargowych nie znalazłem takich informacji- może to jest wykonywane jako zlecenie napraw albo coś w tym stylu... nie wiem- bo nie znam się na przetargach... choć wiem że roboty te wykonuje DOLKOM a nie zakład linii PLK. firma na swojej stronie publikuje bieżące informacje- o remontach- ale po ich zakończeniu- pewnie najwcześniej tam coś znajdę.
Ale gdyby ktoś był szybszy, na co liczę, to będzie super!
A tak w ogóle, czy ktoś z Was jeździ tymi liniami? Ja dojeżdżam codziennie prawie na uczelnie do Wrocławia z Krotoszyna... szlakowa 40km/h przez połowę szlaku skutecznie zniechęca, ale na szczęście na 5 roku mogę sobie pozwolić na trochę luzu i jeżdżę bez stresu, czy dojadę... bo jeśli nie dojadę, to nic się wielkiego nie stanie... ;p

//edit by Obleśny Szczur.
Zdania zaczynamy wielką literą.
Odpowiedz

#5
Linią 281 nie da się dojechać, jedynie odcinkami.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#6
Na odcinku Oleśnica - Gniezno na pewno da się przejechać- kursują tam regularnie osobowe i towarowe składy. Nie wiem, jak jest dalej... Ale mnie interesuje zwłaszcza odcinek od Oleśnicy do Milicza- tam są największe ograniczenia prędkości, bo gdyby nawet było jak kiedyś 60-70km/h to można jechać, ale jak jest 40 i do tego ograniczenia do 20 to już przegięcie. A linia ta zgodnie z odpowiedzią od Ministerstwa Infrastruktury na interpelację poselską złożoną na moją prośbę, znajduje się w programie strategicznym do całkowitego remontu, ponieważ firma Astom z Wrocławia ma nią wysyłać generatory prądotwórcze- jako przesyłki ponadgabarytowe. Wysyłki będą odbywać się liniami 143 i 281 właśnie aż do Gniezna i dalej na Bydgoszcz i do Gdyni. Wybrano taką trasę, gdyż linia 271 Wrocław-Poznań po generalnej modernizacji nie będzie dopuszczała ruchu ponadgabarytowego, a tamtędy właśnie obecnie jest on prowadzony. Z tego względu za kilka lat trasa, o której piszę, będzie zmodernizowana i nastawiona na ruch towarowy oraz jako potencjalna obwodnica linii 271. Swoją drogą ciekawe, po również jest tak traktowana na Mistrzostwa Europy 2012- ale nie wyobrażam sobie podróży trwającej obecnie ok 4,5 godz osobowymi składami zamiast jechać przez Rawicz Leszno ok 3 godzin. No ale zobaczymy, co z tego będzie...
Odpowiedz

#7
Na odcinku Grabowno Wielkie-Milicz do szło do wykolejenia pociągu towarowego, w związku z czym dokonano napraw pokolizyjnych (ale jakość DOLKOMowej roboty nie powala). O ile RailMap jest aktualny to: odcinek Grabowno-Milicz 40 km/h, Milicz-Cieszków (granica IZ) 60 km/h, Cieszków-Krotoszyn 80 km/h, Krotoszyn-Golina (Jarocińska) 60 km/h i odcinek Golina-Jarocin 80 km/h Od Jarocina na północ : Jarocin- Książno 50 km/h Książno-Września 30 km/h, Września-Marzenin 60 km/h i Marzenin-Gniezno 80 km/h
Odpowiedz

#8
Cytat:A tak w ogóle, czy ktoś z Was jeździ tymi liniami?

Toć Ci mówię że całej linii ruchem pasażerskim nie przejedziesz i nie musisz mi tłumaczyć, bo tą linię mam 50m za oknem.

Cytat:strategicznym do całkowitego remontu, ponieważ firma Astom z Wrocławia ma nią wysyłać generatory prądotwórcze- jako przesyłki ponadgabarytowe. Wysyłki będą odbywać się liniami 143 i 281 właśnie aż do Gniezna i dalej na Bydgoszcz i do Gdyni.
Nie jesteś zbytnio poinformowany, bo po pierwsze nie firma Astom tylko firma STK wozi te generatory już od dawna. I "wysyłki" odbywają się po 281 przez Gniezno- Nakło- Chojnice itd, a nie przez Bydgoszcz.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#9
Nie jestem poinformowany? No być może, ale przekazuję informacje z odpowiedzi na interpelację poselską... Czyli ktoś w Ministerstwie Infrastruktury rozpowszechnia nieprawdziwe informacje...? Odpowiedź jest z maja b.r.
Odpowiedz

#10
Napisałeś, że będzie wozić, a to nieprawda, bo od dawna wożą, podałeś złą informację odnośnie firmy, a co do zmiany kierunku ( odbicie skrajni w Gnieźnie na Bydgoszcz ) to tez jakiś mit, bo pracownicy firmy nic o tym nie wiedzą i nigdy o czymś takim nie słyszeli.

Wierz w to co napisało gdzieś MI... Pendolino też miało być super, a wyszedł z niego szybszy kibel.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#11
Wcale tak dawno nie wożą całością linii 281 bo dopiero rok temu był remont mostu nad rzeką Barycz w Miliczu- niedaleko mnie oraz nad Widawą we Wrocławiu- właśnie z powodu planów wożenia tamtędy generatorów. Dotychczas jeździły one 271 do Leszna i w Lesznie skręcały na 14 na Krotoszyn i dopiero na północ 281. Co do zapewnień Ministerstwa- może mają nieaktualne informacje, ale nie miałem podstawy sądzić, że piszą w oficjalnych odpowiedziach na interpelacje bzdury... Dziękuję za poprawienie i uzupełnienie tych informacji. A może wiesz również, czy ten remont jest rzeczywiście planowany, albo co zrobiono w ramach napraw powypadkowych- bo jeżdżąc tędy codziennie nie zauważyłem żadnej poprawy- wręcz czas się wydłużył, a PLK twierdzi w odpowiedzi na moje zapytanie- że to informacje tajne przedsiębiorcy- w co nie wierzę- i nie chce mi ich udzielić.
Odpowiedz

#12
Nic mi nie wiadomo o remoncie o tej linii, a jedynie o tym, że wolą część tej linii zamknąć.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#13
To proszę podziel się, jak możesz, informacjami, które posiadasz. Bo naprawdę rozmowy e-mailowe z PLK są jak monolog prowadzony do muru. Swoją drogą MI odpisało właśnie, że linia jest w niezadowalającym stanie, ale, że nie jest planowane zamknięcie, mimo że w interpelacji załączono prezentację PLK, a z niej wynikało, że odcinek Milicz-Grabowno jest do zamknięcia w ciągu kilku lat...
Od kilku lat w regulaminach udostępniania tras piszą o zamknięciach torowych na 281- takich kilkudniowych dosłownie. I jeżdżąc codziennie jeszcze ani razu nie spotkałem takiego zamknięcia- chyba, że osobowe jeżdżą normalnie. Ale mam pytania- jakie prace można wykonać np. w ciągu 3-5 dniowego zamknięcia? I co one mogą mieć na celu, jeśli szlak jest w paskudnym stanie?
Odpowiedz

#14
Nie znam dokumentacji całej 281. Ja śledzę tą linie od Gniezna do Chojnic.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 40 897 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.