Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.12.2015
Reputacja:
0
Witam założyłem temat żeby dowiedzieć się jak długo pojeżdżą nasz lokomotywki. Ciekawi mnie jak wydłużanie żywotności lokomotyw. Czy po P5 mogą jeździć kolejne 30 lat czy jakiś inny okres. Bądź jak to wygląda w przypadku modernizacji. Jeżeli ktoś to ogrania to będę wdzięczny za oświecenie mnie swoją wiedzą.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Czas eksploatacja zależny od wielu czynników, nie tylko od wieku czy rodzaju naprawy. Zazwyczaj po naprawie każdy z pojazdów otrzymuje świadectwo dopuszczenia które określa ile kilometrów może przejechać po naprawie lub jaki może być maksymalny czas eksploatacji po naprawie.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Nikt nie będzie robił naprawy dla idei na tym tracił. Puki naprawa Starej lokomotywy jest jeszcze opłacalna to się ją wykonuje. Ale jeżeli koszty w końcu wzrosną tak że może bardziej opłacalne stanie się kupienie nowej to nikt nie będzie się zastanawiał.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.12.2015
Reputacja:
0
To powiem Ci Michale ,że słyszałem iż w Polsce lokomotywy firmy xxx były modernizowane i koszt równał się kosztom zakupu Taxxa. Mówiłt o człowiek związany z Cargo i mający kontakty u Bombardiera ,który bardzo zdziwiony co się w tej Polsce odpier... Więc z te modernizacje to często ratowanie polskich zakładów a nie racjonalna decyzja.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
MichałŁ, chyba chciałeś dodać jeszcze dopóki ostoja jest cała :-).
Joki, możesz podać coś więcej? Bo tego typu biadolenie sam słyszałem wiele razy a jak przychodziło co do czego to się okazywało ze ktoś przecinka w odpowiednim miejscu nie postawił :-D.
I pamiętajmy o jednym - budżet na naprawy i budżet na zakupy to dwa osobne budżety, a każda naprawa powyżej awaryjnej / gwarancyjnej i tak idzie w ramach przetargu więc szanse na to co opisujesz są naprawdę znikome.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Kolejowe wróbelki ćwierkają, że kompletnie nieudana modernizacja ET22 do standardu 20xx kosztowała więcej niż zakup nowej lokomotywy, więc nie zdziwiłbym się.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 683
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Nic dziwnego. ET22-2000 stoi od 4 lat i nie zarabia na siebie.
Liczba postów: 158
Liczba wątków: 1
Dołączył: 19.08.2011
Reputacja:
0
Stoi bo wyjeździła kilometry. Ostrów boi się zrobić NR, a do Newagu nie wyślą bo taka polityka.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
I bardzo dobrze. Ponoć cała seria ma trafić w krzaki (czego, podejrzewam, solidarnie życzą sobie dyspozytorzy, maszyniści i warsztat).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
rustsaltz, a seria 12XX jest lepsza?