Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Wszyscy wiemy że 31 grudnia 2015 był końcem unijnej perspektywy 2007 - 2013, a co za tym idzie nadchodzą "chude" lata dla PESY. Jakieś pieniądze na pewno jeszcze otrzymają za wykonane tramwaje / lokomotywy / składy i wiadomo też że Trenitalia domówiła 5 sztuk ATR 220, a z SKM podpisali umowę na wykonanie P3 na 11 pojazdach oraz P4 na 13 pojazdach typu 27WE. Ale czy to starczy na utrzymanie wszystkich miejsc pracy?
PIC z góry informuje że nie zakłada zakupu nowych EZT / lokomotyw / wagonów tylko chce modernizować te już posiadane więc na kolejne 10 Dartów lub inne zakupy raczej nie mają co liczyć. Nie ma pewności że Niemcy dopuszczą Linki dla NEB'u, Rosja chce odebrać tylko 21 już wyprodukowanych Fokstrotów a reszty nie zamierzają odbierać. Któryś przewoźnik odwołał przetarg na obsługę bo wystartowała tylko PESA i zaproponowała zaporową cenę.
A patrząc na to jak PESA walczy o przetarg w Małopolsce mam dziwne wrażenie że będą mieli problem z utrzymaniem wszystkich etatów. Zwłaszcza że PESIE szykują się horrendalne kary umowne za DARTY, tramwaje, Linki bez dopuszczenia w Niemczech.
Pominąłem jakieś inwestycje? Jak widzicie przyszłość PESY? Bo ja - pomimo tego że życzę Im jak najlepiej - cienko to widzę, zwłaszcza przy ich niektórych typach "zachowań"
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Myślisz, że rząd pozwoli na brak pracy w zakładzie, który reklamowany jest wszędzie jako polski?
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Pamiętaj że to PO skutecznie się lansowało na nich. Po pierwsze nie wiemy czy PiS też będzie chciał się lansować z nimi po drugie brak pracy nie, ale nie oznacza to utrzymanie wszystkich stanowisk, a bardziej o zwolnienia grupowe mi chodziło niż zamknięcie fabryki. Pesa ma trochę pracy na 2016 więc upadku nie będzie na pewno.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Cięzko mi uwierzyć, żeby były grupowe zwolnienia w medialnym zakładzie pracy. Prędzej będzie sztuczna pomoc.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Cytat:Bydgoska Pesa podpisała dziś (27.01) w Sofii umowę dotyczącą dostarczenia stolicy Bułgarii pięciu tramwajów z rodziny Swing. To już kolejny kontrakt Pesa na dostawy dla tego miasta
Tramwaje będą na rozstaw 1009 mm i będą miały 30 metrów długości. Będą niskopodłogowe i wyposażone będą w klimatyzację.
Cały
artykuł
Kolejne zamówienie które ratuje PESĘ.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Czyżby PESA jednak miała dostać dopuszczenie w Niemczech?
Chwalą się na konferencjach że zaraz dostaną homologację na Linki dla NEB'u - czyżby jakiś przełom? Byłoby to dziwne patrząc po tym jak ostatnio zostali potraktowani(słusznie / niesłusznie to inna kwestia) i musieli szybko sprzedać już wyprodukowane Linki do KW. W artykule
Rynku Kolejowego napisali że Linki dla NEB'u mają dostać homologację na przełomie marca i kwietnia. Co do Linków dla DB puszczają cały czas tą samą medialną papkę - trwają badania. Jakby faktycznie dostali dopuszczenie to byłoby to na plus w portfelu zamówień i w portfelu finansowym.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
... Ale bez umowy na dostawę 12 EZT'ów dla Małopolski.
W dniu dzisiejszym(12.02.2016) Sąd Okręgowy w Krakowie
Cytat:oddalił w całości skargę Pesy do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie przetargu na dostawę pojazdów dla województwa małopolskiego. Jak podkreśla Newag, oznacza to pewny kontrakt dla nowosądeckiej firmy.
Niestety obawiam się że PESA sama się podłożyła, bo z artykułu wynika że w przetargu zaproponowali
cenę o prawie 30% niższą od ceny rynkowej ustalonej na podstawie oświadczeń producentów. Na tej podstawie Newag odwołał się do KIO zarzucając PESIE rażąco niską cenę a KIO i Sąd podczas późniejszego rozpatrywania sprawy nie dopatrzyli się w dokumentacji dostarczonej przez PESĘ dowodów na uwiarygodnienie tak dużej obniżki ceny.
I szczerze mówiąc, nie wiem co oni sobie wyobrażali. Rozumiem praktyki marketingowe polegające na takim zawyżeniu ceny aby wyjść na swoje po negocjacjach - wiadomym jest że każdy chce negocjować w swoją stronę ale to sprzedawca musi obniżyć cenę aby zdobyć klienta, zwłaszcza w tak homogenicznej branży jak produkcja EZT / SZT / lokomotyw - ale żeby zawyżać cenę o 30%? Wiem że nie mogli przewidzieć ceny jaką da Newag, ale żeby trzepnąć się o 80 mln złotych? No chyba że - i tu puszczę wodze fantazji :-) - Newag, albo osoba po cichu wynajęta przez nich po prostu podpuściła ich z zaniżoną ceną swojej oferty wiedząc co zrobi PESA, a PESA zgodnie z przewidywaniami ściągnęła gacie do kostek i została z gołą ... ?
Link do artykułu na RK
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Słuchajcie! Krążą słuchy że UTK prowadzi 5 postępowań mających na celu cofnięcie świadectw dopuszczenia dla szynobusów PESY! Chodzi o modele z wózkami Jacobsa które się ostatnio posypały lawinowo...
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Ale tu nie chodzi o obronę lub atak na PESĘ, tylko o to że te szynobusy mają 10 lat a wózki były symulowane na 30 lat pracy! Wózki to projekt Suwalskiego więc nie sądzę żeby nie wiedział jakie w Polsce mamy tory, zwłaszcza że certyfikację robił "TABOR" który też bardzo dobrze wie jakie są Polskie realia. A problem w tej kwestii jest wielowątkowy więc też nie do końca chodzi tu o samą PESĘ.
Po pierwsze - PESA - jest ostatnio na nią nagonka za jakość prac więc i tu im się dostanie
Po drugie - wychodzą skutki Polskiego systemu zamówień publicznych gdzie wszędzie jest 100% kryterium - cena i termin na wczoraj przez co nie ma czasu i funduszy na porządne badania prototypów
Po trzecie - stan infrastruktury kolejowej miał na pewno wpływ na uszkodzenia wózków więc jest to kolejny temat do rozważań bo infrastruktura jest remontowana dopiero od kilku lat
Po czwarte - pierwszy przypadek pokazał niedokładność badań codziennych taboru - uszkodzenie nie powstało w ciągu jednego dnia w związku z czym należy zadać sobie pytanie o jakość wykonywanych przeglądów dziennych.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Ja dalej obstawiam, że problem z wózkami SA134 to albo problem użytego materiału, albo technologii.
Suwalski trochę tych wózków zaprojektował. Nie tylko on. Wózki wagonów towarowych, przenoszące znacznie większe obciążenia i jeżdżące po równie "dobrych", albo i gorszych torach - też tak pękają same?