Liczba postów: 5 605
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Jeszcze niedawno była mowa o tym że Stadler był zainteresowany Pesą, ale jakoś ucichło.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Kapitalizm działa tak, że firma, która powinna upaść (z różnych przyczyn: złego zarządzania, dekoniunktury, nietrafionych inwestycji itd.) zwyczajnie upada. Ratowanie prywatnej firmy tylko dlatego, że jest naszą wątpliwą chlubą albo dlatego, że jej upadek miałby złe skutki społeczne to nie głupota - to zwyczajnie zbrodnia na gospodarce. Bo powinni zadać pytanie byli pracownicy firm, które faktycznie miały renomę i upadły (przykładów od początku lat 90. są setki), oraz ci, którzy wylecieli z roboty i miało to tragiczne skutki społeczne (że pierwszy z brzegu upadek przemysłu na Śląsku przytoczę). Jelcz upadł i nikt nie pytał, czy pomóc, a efekt dla przedsiębiorstw (utrata gwarancji na pojazdy) był podobny do tego, który pojawiłby się w momencie upadku Pesy. Kończąc: pozwolić paskudztwu upaść, b. prezesowi T. Zaboklickiemu przyznać ekonomicznego Nobla za dorobienie się na upadających ZNTK i zwianiu w odpowiednim momencie, konstruktorów rozstrzelać, pozostałe ruchomości i nieruchomości sprzedać i postawić mentalny nagrobek gdzieś w rogu cmentarza, daleko od Pierwszej Fabryki Lokomotyw.
P.S. Tak, wolę kible - i jako pasażer, i jako maszynista.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5 605
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Pesa jakby produkowała tabor pokroju Newagu,czy Stadlera to by się utrzymali na rynku. Jednak jak się idzie na ilość, a nie jakość, to później efekty są takie jakie są. Dlatego uważam że zamiast na siłę wskrzeszać trupa i pompować w to kasę, powinien to przejąć jakiś sensowny koncern, nawet zachodni żeby później był z tego jakiś pożytek
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ciekawe, czy gdyby taki los spotkał konkurencję z Nowego Sącza, to czy też byłby taki pomysł ratowania.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Nie jestem zwolennikiem PESY, i raczej nigdy nie będę. Mimo to uważam że warto ratować tą fabrykę, aczkolwiek powinno to odbywać się inaczej. Z tego samego powodu wiele zachodnich krajów ratuje niektóre własne przedsiębiorstwa. O tym się nie mówi, ale wiele zachodnich dużych marek już dziś by nie istniało gdyby nie wsparcie rządu. Problem w tym że na zachodzie potrafią wykorzystać sowje szansy, w Polsce (PESIE) to już dość wątpliwa sprawa.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
I jeśli wejdzie w to polska polityka, to będzie tylko gorzej. Porównywalnie do sztucznego utrzymywania życia gdy większość narządów już nie pracuje.