Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomorskie zmodernizuje EN57 za największe pieniądze w historii
#1
Cytat:W ramach projektu dotyczącego zakupu nowych spalinowych pociągów dla odcinka Malbork – Grudziądz znalazły się także pieniądze na modernizację kolejnego EN57, znajdującego się w zasobach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego

Więcej :

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75406.html
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz

#2
https://www.youtube.com/watch?v=hzTcGsSkkeI

:-)
Odpowiedz

#3
https://www.youtube.com/watch?v=nBigIPT8oFg Lepiej niech dadzą te EN57 w odstawkę lub sprzedadzą jakiemuś przewoźnikowi jaki potrzebuje ich. (KŚ Pewnie by wzięło)
Odpowiedz

#4
Obawiam się że może to być skutek polityki finansowej dotyczącej pieniędzy publicznych.
Pieniądze na zakup nowego sprzętu i pieniądze na naprawę(czyt. modernizację) to dwie różne pule zakupowe. W związku z czym czasami łatwiej - nawet za horrendalną cenę - wysupłać pieniądze na remont niż na zakup nowej jednostki. Wiem jak to wygląda na co dzień pod kątem sprzętu komputerowego w urzędach i tu pewnie jest tak samo. Dlatego też ZNTK MM wiedząc jak wygląda budżet może sobie pozwolić na tego typu "szarże" cenowe.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#5
Inne województwa nie mają z tym problemu, poza tym niemal wszędzie są już nowe jednostki. W Pomorskim nadal nie ma ani jednej.
Odpowiedz

#6
Z tym się nie zgodzę. KW właśnie ma problem w wysokości kilkunastu mln długów i zaczyna zwalniać ludzi.
A Pomorskie albo nie umie zarządzać pieniędzmi albo są są po prostu bardzo ostrożni.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#7
Nie twierdze że zakup nowych jednostek to dobre rozwiązanie, zwracam tylko uwagę na fakt jak to wygląda w innych województwach. Aczkolwiek w wielu przypadkach eksploatacja nowych jednostek to tańsze koszty utrzymania, chociażby ze względu na przebiegi pomiędzy naprawami. Natomiast koszty samych napraw mogą być wyższe, pytanie tylko jak często trzeba inwestować w nowy sprzęt.

Modernizacja tak, ale tu zaczyna się powolne ocieranie o absurd, ponieważ kupujemy pojazd który wraz z modernizacja wyniesie niemal połowę kosztu zakupu nowej jednostki. Pytanie czy to się opłaca?
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Pomorskie] Linia kolejowa nr 229 KacperMk 4 3 980 05.05.2017, 22:00
Ostatni post: KacperMk
  Na pomorskie tory wyjedzie więcej pociągów norbis97 11 6 969 05.06.2016, 17:00
Ostatni post: przem710
  [Kujawsko-pomorskie] Nowa, tańsza taryfa ET40 11 6 496 04.05.2016, 07:40
Ostatni post: Afrika Bambaataa
  Pomorskie kupi dwa używane EZT-y norbis97 5 4 383 20.11.2015, 23:10
Ostatni post: sm31-131
  [Kujawsko-pomorskie] Zakup EZT rustsaltz 48 26 460 15.11.2015, 23:50
Ostatni post: ET40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.