Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
(24.11.2016, 09:01)masovian napisał(a): Ja widziałem w w godzinach południowych kurs do Małkini z jednym pasażerem w W-wie...
Może i widziałeś ale to był zapewne drugi ewentualnie 3 autobus. Nigdy w historii autobusów do Małkinia/Białegostoku nie jechał jeden pasażer.
(24.11.2016, 12:37)rustsaltz napisał(a): Cytat:Do pokręcenia śrubą 4 razy nie trzeba zatrudniać drużyny, wielu kierowników i maszynistów ma uprawnienia do tego (np. ustawiacz).
To, że ma uprawnienia nie znaczy, że ma to robić. Wyobrażasz sobie, że maszynista będzie leciał pół składu połączyć (15 minut!), kto mu będzie pilotował skład, żeby dojechać, kto będzie pilnował maszyny w czasie łączenia? Zasada jest taka, że jeśli w danym dniu pracownik zatrudniony jest na stanowisku A to wykonuje prace przewidziane dla stanowiska A i mimo posiadania uprawnień B nie łączy się wykonywanych czynności (inaczej doszlibyśmy do paradoksu, że ktoś sam sobie daje zezwolenie na pracę).
U nas w IC z racji pazerności maszynistów niestety tak robimy. Np. w Chabówce maszynista sam się odpina i dopina tyle że zawsze wychodzi to koło 20minut a nie tak jak jest założone w rozkładzie 12. Dostajesz wtedy bagatela 20zł brutto za dopięcie i 20zł brutto za odpięcie. W Krakowie maszyniści wolą już jeździć na Zakopane niż na Warszawkę, kasowo wychodzi lepiej )
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
W Płaszowie, Suchej, Muszynie i Zakopanym też sami się odpinacie? Jak już jesteśmy w temacie Zakopanego, ktoś wie dlaczego w tej chwili jest wprowadzona ZKA od Krakowa lub Suchej (zależy od pociągu)?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Cytat:U nas w IC z racji pazerności maszynistów niestety tak robimy.
My to robimy w cenie pracy, także wiesz jaki jest następny krok Swoją drogą jak można 20 minut odpinać skład? Z ciekawości - kto zabezpiecza skład na czas oblotu?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
(26.11.2016, 14:27)rustsaltz napisał(a): My to robimy w cenie pracy, także wiesz jaki jest następny krok
I domyślam, że jesteście z tego tytułu niezwykle zadowoleni. I pewnego dnia, gdy będzie jeszcze bardziej "zadowoleni" ruch towarowy dziwnym zbiegiem okoliczności zostanie wstrzymany ku refleksji zarządu spółki.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Akurat dla nas to chyba normalna rzecz, że się zapina i odpina (pomijam fakt, że zidocenie pracowników stacyjnych jest na tyle duże, że potrafią zarzucić hak i zapomnieć połączyć węże albo połączyć i nie otworzyć kurków ewentualnie połączyć czerwony z żółtym - to też jest wbrew pozorom możliwe).
Swoją drogą nie wyobrażam sobie jak maszynista IC w białej koszuli schodzi rzucać haka i łączyć węże. Pomijając fakt, że przecież skręcenie i rozkręcenie pociągu pasażerskiego wymaga sporo siły.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. PKP Intercity, Przewozy Regionalne oraz przewoźnicy w poszczególnych województwach zaplanowali kilka nowości. Skróceniu ulegnie czas przejazdu na niektórych odcinkach. Od połowy 2017 r. czekają nas jednak utrudnienia na wybranych trasach – najpoważniejsze na liniach z Warszawy do Poznania, Lublina i Grodziska Mazowieckiego. Warto śledzić kolejne korekty rozkładu jazdy. Pierwsza już 12 marca 2017 r.
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/no...eni/0txse6
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
@ rustsaltz Może mają zapewniony jakiś strój roboczy? Co najmniej kamizelkę, bo przecież wchodząc na tor powinno się takową mieć na sobie.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Wcześniejsze godziny odjazdu i nowe przystanki i komfort jazdy – to zmiany w połączeniu Kolei Mazowieckich "Dragon” do Krakowa. Dziś po raz pierwszy pociąg ten wyruszył według nowego rozkładu jazdy.
Pociąg wyruszył w podróż o 7.25, ze stacji Warszawa Centralna, do Krakowa dotarł planowano o godzinie 10.20. Na pokładzie był m. in. członek zarządu Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda oraz przedstawiciele władz lokalnych w Miechowie i Grodzisku Mazowieckim, gdzie utworzono dodatkowe przystanki.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...79406.html
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Czy ktoś się orientuje, czy w obecnym rozkładzie jazdy są jakieś pociągi dalekobieżne, które planowo jadą przez Otwock (nie muszą się w nim zatrzymywać)? Na początku poprzedniego RJ pamiętam, że był poranny pociąg do Lublina (ok. 8 rano), który tak właśnie jechał.
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
Nie, z pociągów uruchamianych przez PKP IC kursujących dzisiaj nie ma takiego, wszystkie jeżdżą przez Mińsk. Niektóre mają postój techniczny w Grzebowilku.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Zarówno Sitkol jak "plakaty" pokazuje, że przez Pilawę jeżdża obecnie pociagi dalekobieżne. A to oznacza, że coś prawdopodobnie trafia suę przez Otwock. Ale na pewno nie zatrzymuje się. W końcu to najkrótsza trasa do Pilawy, choć przez Mińsk z W-wy do Pilawy też jakieś jeździły...
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
(12.12.2016, 13:46)masovian napisał(a): Zarówno Sitkol jak "plakaty" pokazuje, że przez Pilawę jeżdża obecnie pociagi dalekobieżne. A to oznacza, że coś prawdopodobnie trafia suę przez Otwock.
Tylko w sytuacjach awaryjnych. Planowo wszystko z pominięciem Otwocka.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Nowe połączenie kolejowe z Moskwy do Berlina
Pierwszy pociąg nowego i szybszego połączenia Moskwa-Berlin uroczyście odprawiono w sobotę z Moskwy. Trasa pociągu wiedzie przez Polskę. Wciąż jednak nierozwiązana pozostaje kwestia przekraczania granicy rosyjsko-białoruskiej przez obywateli Unii Europejskiej
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/swiat/n...ina/pfj5xc
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Zastanawia mnie dlaczego pociąg IC 6300 BOZNAŃSKA relacji Wrocław - Przemyśl, nie zatrzymuje się na stacji Kraków Główny.
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
Bo przez niego nie przejeżdża. Pociąg jedzie łącznicami nr 602 i 100 przez Kraków Przedmieście, Kraków Olszę i wyjeżdża w Krakowie Płaszowie KPA. Nie znam powodu takiego rozwiązania, być może pozwala to na ominięcie prowizorycznego jednotoru między Głównym a Płaszowem. W Płaszowie stoi 12 minut, chociaż nie musi zmieniać kierunku. Postój jest oznaczony jako pm,ph, czyli powinny być wykonywane jakieś manewry, jednak parametry składu nie zmieniają się, maszyna dalej EP09, może jest wymieniana EP09 na EP09.
|