Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kto wykonuje modernizacje lokomotyw spalinowych w Polsce?
#1
Witajcie.

Znalazłem ciekawy wpis na stronie Newagu:

Cytat: Prze­pro­wa­dzamy 100% moder­ni­za­cji w Polsce.

I teraz moje pytanie, czy to prawda? Przecież PESA też chyba robi moderny? Ktoś jeszcze je robi czy faktycznie tylko Newag?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#2
Modernizacje robi np. ZTK Rail Polska - modernizują M62 do EM62(M62M). No chyba że w tym zdaniu chodzi o to, że "100% roboty przy modernizacjach wykonywanych jest na terenie Polski".
Odpowiedz

#3
Pesa swego czasu modenizowała ST44 do standardu 12xx, więc nie wiem co mają na myśli w Nowym Sączu podając taki informacje.
Odpowiedz

#4
Nieco większy kawałek cytowanej strony Newagu mówi:
Cytat:W naszych zakła­dach pro­wa­dzimy kom­pletną moder­ni­za­cję loko­mo­tyw spa­li­no­wych SM42 i SM48 do typu 18I, 6Dl,6Dg, 15/16D.

Prze­pro­wa­dzamy 100% moder­ni­za­cji w Polsce.
No więc ja to rozumiem, że Newag robi 100% modernizacji SM42 i SM48. a nie 100% modernizacji wszystkich lokomotyw.
Odpowiedz

#5
kazio, ja też to czytałem ale zauważ że logiczne to to raczej nie jest zwłaszcza że to 100% jest wytłuszczone jako osobny akapit i to pod tekstem. Czyli co? Robienie wody z mózgu?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#6
sm31-131 napisał(a):100% jest wytłuszczone jako osobny akapit i to pod tekstem. Czyli co? Robienie wody z mózgu?
Jest to jedna z możliwości :-D
Druga jest taka, że czyta się od góry do dołu i nie wyrywa zdań z kontekstu.
Odpowiedz

#7
kazio, wiesz, nie jestem ułomny(przynajmniej tak twierdzi mój psychiatra :-D) ale dla mnie jak to czytam to nawet od góry do dołu bez wyrywania z kontekstu nie jest to do końca jasne. Chociaż może dlatego że się tym interesuję. Przeciętny Kowalski nad tą informacją przejdzie do porządku dziennego i nie będzie bił piany, a tu się jakiś mikol doczepił.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#8
sm31-131 napisał(a):a tu się jakiś mikol doczepił
jak wiadomo, mikole są strasznie czepliwe :lol:
Odpowiedz

#9
kazio napisał(a):Nieco większy kawałek cytowanej strony Newagu mówi:
Cytat:W naszych zakła­dach pro­wa­dzimy kom­pletną moder­ni­za­cję loko­mo­tyw spa­li­no­wych SM42 i SM48 do typu 18I, 6Dl,6Dg, 15/16D.

Prze­pro­wa­dzamy 100% moder­ni­za­cji w Polsce.
No więc ja to rozumiem, że Newag robi 100% modernizacji SM42 i SM48. a nie 100% modernizacji wszystkich lokomotyw.

No właśnie co ciekawe okazuje się, że byłaby to prawda gdyby nie jedno malutkie ALE... ;-)
Patrząc ogólnie na zmodernizowane lokomotywy spalinowe, które jeżdżą po Polskich szlakach wydawałoby się, że faktycznie w całym 2015 roku nikt oprócz Newagu S.A nie dokonał głębokiej modernizacji ani jednej lokomotywy spalinowej. Nie kojarzę, żeby zarówno z Pesy Bydgoszcz S.A ani innych Polskich ZNTK w tymże roku wyjechała jakakolwiek SM42, ST44 czy SM48 po głębokiej modernizacji - robili tylko oni naprawy P4 [NR] loków wszystkich tych serii, które były modernizowane w latach wcześniejszych. Newag S.A zaś wykonywał modernizacje SM42 do standardu 6Dg m.in. dla PolMiedź Trans i PRKiI Wrocław oraz oczywiście modernizacje SM48 do standardu 15D czyli ST48 dla PKP Cargo. Jednak tak jak wcześniej napisałem, jest jedno malutkie i prawie nic nie znaczące ALE. :-) Jest to dosyć dziwna i wydająca się być niemal identyczną kopią popularnego "Kioska" lokomotywa 6Dm-01 zmodernizowana przez Orion Kolej Nowy Sącz na początku 2015 roku. Powstała ona najprawdopodobniej na bazie dawnej SP42-173 i wydaje się być oparta na dokumentacji Newagu. (nie mam co do tego 100% pewności). Z powodu braku najistotniejszych danych dotyczących tej maszyny [numer seryjny oraz rok produkcji] nie zdecydowaliśmy się jeszcze stworzyć jej metryczki w Ilostanie oraz założyć dla niej odpowiedniej serii. Jest jednak faktem, że na początku 2015 roku pojawiła się ona na próbach a więc liczy się to jako modernizacja diesla dokonana w 2015 roku :-)
Tak więc ogólnie albo Newag troszeczkę zapędził się w swoich twierdzeniach nt. wykonania 100% modernizacji lokomotyw spalinowych w Polsce albo faktycznie wspomniana 6Dm-01 jest maszyną zmodernizowaną de facto we współpracy z Newagiem a więc policzoną przezeń jako wykonaną przez nich. Wówczas można by zaryzykować stwierdzenie, iż wykonało się faktycznie 100% modernizacji diesli w Polsce w 2015 roku. Jeśli jednak jest inaczej i prototypowa 6Dm to maszyna całkowicie odmienna od 6Dg i zaprojektowana autorsko przez Orion Kolej, Newag zmodernizował wówczas faktycznie ponad 90% no ale jednak nie równe 100 :-D

Pozdrawiam i zapraszam do dalszej dyskusji. Jeśli macie inne informacje lub po prostu o czymś zapomniałem - proszę poprawcie mnie ;-)
Odpowiedz

#10
Jest jeszcze 6Di Pesy, którą widziałem na terenie Lotos Kolej.

Ale autor prawdopodobnie miał na myśli, że samą modernizację robią w Polsce i tyle, bo Pesa z Newagiem dość równo dzielą się modernizacjami spalinówek, np Pesa: 6D i M62, a Newag 6D, TEM2...
Odpowiedz

#11
Tabor Dębica będzie modernizować SM42 i SM48.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76150.html
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.