Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.07.2016
Reputacja:
0
Ja także nie liczę na taką inwestycję. Nie mniej jednak połączenie kolejowe z Sieradzem, czy podpięcie do istniejącej już nitki, dawałoby siłą rzeczy dużo więcej możliwości temu miastu. ŁKA jest zainteresowana puszczaniem składów do Wielunia. Tyle, że póki co nie ma po czym
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Po pierwsze, to nie wiem, którędy jest zainteresowane. Przecież Wieluń jest na linii które nijak nie ma się do łódzkiego. W tej kwestii bardziej łącznik z Bełchatowem by się przydał. ale to dyskusja akademicka, bo i tak (prędko) nie powstanie.
Liczba postów: 328
Liczba wątków: 8
Dołączył: 24.09.2015
Reputacja:
0
A mi brakuje połączenia Gdańsk - Sierakowice, ale chyba w tej sprawie coś działają
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Bo pewnie masz jakiś tam krewnych? :-) Przy takim rozpatrywaniu, to mi niezwykle jest potrzebne połączenie Warka - Sucha Góra (Słowacja). :-)
Liczba postów: 328
Liczba wątków: 8
Dołączył: 24.09.2015
Reputacja:
0
Niedaleko Sierakowic Wujkowie mają działkę
Ale chodzi też o potrzebne połączenie kolejowe, które mieszkańcy Sierakowic zyskaliby z Kartuzami i z Gdańskiem. Tak tam teraz dworzec wygląda: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... no=galeria
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.07.2016
Reputacja:
0
masovian napisał(a):Po pierwsze, to nie wiem, którędy jest zainteresowane. Przecież Wieluń jest na linii które nijak nie ma się do łódzkiego. W tej kwestii bardziej łącznik z Bełchatowem by się przydał. ale to dyskusja akademicka, bo i tak (prędko) nie powstanie.
Od jakiegoś czasu mówi się o nowej linii kolejowej od Wielunia do Bełchatowa. Poniżej link do artykułu na ten temat z września 2015 roku.
http://www.radiozw.com.pl/index.php?page=news&id=18175
Ta linia powstanie, pytanie tylko kiedy ?
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
To ja ci mogę odpowiedzieć na to pytanie: nieprędko.
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
Kilka linii kolejowych zdecydowanie brakuje np. Wieluń - Sieradz była ważna z punktu widzenia strategicznego i tranzytowego, ale dopóki nie zmieni się u nas myślenie to nie wiele się zmieni.
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.12.2016
Reputacja:
0
Mi brakuje połączenia, które było, a obecnie go nie ma.
PIŁA GŁÓWNA -> RZESZÓW - dokładnie brakuje mi połączenia na trasie Piła - Lublin
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
P:ołączenie takie to jest: z przesiadkami w W-wie i Poznaniu, przykładowo. Bezpośredniego nie ma.
Ale w tym wydaniu to raczej przydałby się pociąg z Lublina do Szczecina przez Bydgoszcz, Piłę. Problemem jest to, że w pewnym momencie druta brakuje, a PIC nie używa lokomotyw hybrydowych...
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06.01.2017
Reputacja:
0
Nocnego Lublin - Radom - Kielce - Częstochowa Stradom- Wrocław. Przynajmniej w piątki i niedziele. Z 10 lat temu za czasów PKP PR był taki pociąg ale go skasowali po rozpoczęciu remontu w rejonie Częstochowy. To byłoby najszybsze połączenie na tej trasie.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 2
Dołączył: 29.09.2010
Reputacja:
0
Mi brakuje połączeń międzynarodowych ze Słowacją. Na trzy przejścia tylko jedno czynne (Zwardoń), w dodatku brak długich relacji, takich jak. np. kiedyś Skalnica Kraków - Zilina czy Goral Katowice - Bratysława. Przez Muszynę spokojnie można by coś puścić w stronę Popradu lub Koszyc, podobnie z Łupkowa. Myślę że jakby rozkład i taryfa biletowa były sensowne pasażerów by było sporo. Po drodze, na każdej z tych tras, jest dużo turystycznych regionów i miejscowości. Tylko że najpierw wymagałoby to zapewne remontu linii po polskiej stronie
Z bardziej lokalnych brakuje połączenia Kraków Płaszów - Oświęcim przez Skawinę, które to uwalono od nowego rozkładu. Z moich obserwacji wynika że dość sporo ludzi tym jeździło, zarówno ludzie dojeżdżający do Krakowa/Skawiny/Oświęcimia z wiosek po drodze jak i turyści w stronę Oświęcimia. No i prędkość na owej linii jest dość przyzwoita bo ok. 80-90 km/h. Za to przywrócono Sucha Beskidzka - Żywiec w postaci 1(!) pary w weekend a stan linii jest tragiczny, prędkość to max 40, na sporym odcinku nawet i 30 km/h. Może by tak najpierw remont? Ciekawa jestem jak to długo pojeździ.
Liczba postów: 683
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Niestety na niepowodzenia połączeń Kraków - Skawina/Oświęcim nałożyły się 2 czynniki:
- Fatalnie ułożony rozkład jazdy. Mieszkańcy zgłaszali wnioski, ale zostały w większości zignorowane.
-Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie - Krzemionkii utrudnienia z nią związane. Pociągi zaczynały i kończyły bieg w Płaszowie, zamiast na Głównym.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
(07.01.2017, 08:56)kasumi napisał(a): Mi brakuje połączeń międzynarodowych ze Słowacją.
Tutaj są problemy infrastrukturalne. Słabe tory i mało przejść. Cięzkie miliardy musiałoby to kostować, aby czasem to konkurowało z autobusem.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 2
Dołączył: 29.09.2010
Reputacja:
0
(07.01.2017, 13:08)dominik07317 napisał(a): Niestety na niepowodzenia połączeń Kraków - Skawina/Oświęcim nałożyły się 2 czynniki:
- Fatalnie ułożony rozkład jazdy. Mieszkańcy zgłaszali wnioski, ale zostały w większości zignorowane.
-Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie - Krzemionkii utrudnienia z nią związane. Pociągi zaczynały i kończyły bieg w Płaszowie, zamiast na Głównym.
Szkoda że samorząd ma takie podejście, bo dobry rozkład to podstawa sukcesu. Może jak skończą łącznicę to puszczą coś tamtędy do Oświęcimia i ciekawa jestem jak wtedy będzie wyglądał rozkład. Pewnie lepiej zaczynać/kończyć bieg na Głównym, bo ludzie mogą dojechać prosto do centrum, aczkolwiek Płaszów też ma dobre skomunikowanie z tramwajem.
(07.01.2017, 14:25)masovian napisał(a): (07.01.2017, 08:56)kasumi napisał(a): Mi brakuje połączeń międzynarodowych ze Słowacją.
Tutaj są problemy infrastrukturalne. Słabe tory i mało przejść. Cięzkie miliardy musiałoby to kostować, aby czasem to konkurowało z autobusem.
Czyli pewnie prędko się nie doczekamy, bo wymagałoby to konkretnego remontu. Po słowackiej stronie też tak źle z infrastrukturą?
|