Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A dlaczego pociągi intermodalne jadące np. z Rosji do Niemiec czy od niedawna z Chin do Wielkiej Brytanii mają jeździć przez "zadupia". UE jasno narzuciła trasę i teraz już za późno na jakiekolwiek zmiany.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ciekawa sprawa się ma na dalszym odcinku E59. Torpol ma odc. Leszno - Czempiń, natomiast gr. IZ Ostrów - Leszno wstępnie wygrało jakieś włoskie konsorcjum. Zobaczymy czy nie będzie powtórki rodem z FCC.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Czytając te wasze komentarze, widzicie tylko te "2 minuty".
Świadczy to tylko o tym jak bardzo ograniczeni jesteście (niektórzy) w znajomości tematów związanych z modernizacją infrastruktury kolejowej. Łykacie wszystko, co piszą na branżowych portalach zamiast usiąść i dowiedzieć się co dokładnie napisane jest w SIWZ czy PFU tej czy innej modernizacji i co zostanie za takie pieniądze zrobione.
Po modernizacji linii, odcinek na całej długości będzie w stanie przyjąć do 500 par pociągów na dobę, czyli około jeden pociąg co ok. 1,5 minuty na wybranym dowolnym odcinku.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A po co budować p.odg? Dla zwiększania przepustowości jest coś takiego jak SBL.
Posterunki odgałęźne to służyć mogą tylko w przypadkach awaryjnych do omijania przeszkód poprzez poprowadzenie ruchu dwukierunkowego.
Piszesz, że mają po 20 lat? Dla wielu elementów infrastruktury kolejowej jest to maksymalny czas, po którym należy dokonać wymiany.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No ja patrzę głównie z punktu widzenia srk, bo w tej branży pracuje. Nie znam się za bardzo na sprawach związanych z typowymi zagadnieniami drogowymi na kolei.
Oczywiście o wszystkich sprawach związanych z wyprzedzaniem, zamykaniem torów itd słyszałem i mam z nimi do czynienia na co dzień. Ale przykład modernizacji E59 pokazał, że też likwiduje się stacje na poczet budowy SBL. Mówię tu o Puszczykówku, które ze stacji stało się przystankiem osobowym po jednym torze, a p.bocz po torze drugim.
Podobnie jest ze stacją Czempiń, gdzie modernizacja ograniczyła możliwości ruchowe przez brak pełnego "trapezu" od strony Kościana i Mosiny. Tak więc zakładając np. awarię jednostki w Oborzyskach Starych, pociąg wyprzedzający musi jechać aż z Kościana do Mosiny. I widać, że zarządcy infrastruktury to nie przeszkadza, skoro tego typu sytuacje zapisał w swoich wymaganiach.
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.08.2016
Reputacja:
0
Modernizacja E59 w takiej formie to porażka. Nie tylko odcinka poznańskiego ale i wrocławskiego. Ale skupmy się na minusach odc. poznańskiego.
1.Brak torów parzystych głównych dodatkowych na ponad 30 km linii ( st. Luboń, Mosina). Odcinek aglomeracyjny - w razie opóźnień pociągów wyprzedzanie na stacjach Luboń czy Mosina odbywa się po torach strony nieparzystej. "Delikatna" usterka rozjazdu ( szczególnie zimą) i mamy kiszkę
2. Źle rozmieszczony ASDEC dla kierunku parzystego - powinien być pomiędzy Mosiną a Czempiniem. W przypadku komunikatu GM, GH czy OK pociąg stoi w Mosinie na torze głównym zasadniczym nr 2. "Objeżdżanie" składu torami 1 lub 3 - patrz pkt.1
3. Brak pełnych trapezów na stacji Czempin. W przypadku ewentualnego uruchomienia pociągów do Śremu - jazda na szlaku Mosina - Czempin torem nr 1 ( "pod prąd" dla laików).
4. Stacja Luboń. Brak możliwości równoczesnego wjazdu pociągów z kierunku Szreniawy i Mosiny.
greenman1435
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
Punkt 4 to nie jest jakiś żart? Kwestia uzależnień w SRK czy zlikwidowano krawędź peronową przy torze stacyjnym nr 3?
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.08.2016
Reputacja:
0
Nie zlikwidowano. Ale aby wjechać na tor nr 3 trzeba najpierw wjechać w tor nr 1. Bo obecnie przedłużeniem toru szlakowego ze Szreniawy jest tor nr 5 a nie (jak przed przebudową) nr 3
greenman1435