02.05.2017, 19:18
Dwa lata temu kolejarze zapowiadali, że linia średnicowa między dworcami Wschodnim a Zachodnim zostanie wyremontowana w latach 2018–22. To się jednak nie uda.
Konrad Kuźniarski, dyrektor projektu ze spółki PKP PLK zapowiedział, że linia średnicowa będzie remontowana w latach 2020-24. Duże utrudnienia czekają podróżnych już od wiosny 2019 r., gdy zacznie się gruntowna przebudowa torów, peronów i przejść podziemnych na Dworcu Zachodnim.
W latach 2020-21 będą remontowane tory między Dworcem Zachodnim i Wschodnim dla pociągów dalekobieżnych, a w latach 2022-24 – dla podmiejskich. Kolejarze nie wykluczają prawdziwej rewolucji na Dworcu Śródmieście. Projektant przeanalizuje, czy powinny tam powstać cztery tory – po dwa w każdym kierunku. Wtedy zamiast trzech peronów, jak teraz, byłyby dwa. Pociągi mogłyby wjeżdżać raz po jednej, a innym razem po drugiej stronie peronu. – To by znacznie zwiększyło przepustowość części podmiejskiej i poprawiło częstotliwość kursów Są też duże szanse na budowę przejścia podziemnego z Dworca Śródmieście na stację metra Centrum.
W czasie remontu linii średnicowej większość pociągów dalekobieżnych zamiast na Dworzec Centralny będzie kierowana na Gdański. Część w kierunku zachodnim ma wyruszać z odbudowanego Dworca Głównego przy pl. Zawiszy (byłby gotowy na początku 2020 r.). W późniejszych latach ma służyć m.in. tanim połączeniom dalekobieżnym.
Są jednak obawy, czy Dworzec Gdański będzie w stanie obsłużyć tysiące podróżnych wysiadających z ekspresów czy pociągów pospiesznych.
Źródło
Konrad Kuźniarski, dyrektor projektu ze spółki PKP PLK zapowiedział, że linia średnicowa będzie remontowana w latach 2020-24. Duże utrudnienia czekają podróżnych już od wiosny 2019 r., gdy zacznie się gruntowna przebudowa torów, peronów i przejść podziemnych na Dworcu Zachodnim.
W latach 2020-21 będą remontowane tory między Dworcem Zachodnim i Wschodnim dla pociągów dalekobieżnych, a w latach 2022-24 – dla podmiejskich. Kolejarze nie wykluczają prawdziwej rewolucji na Dworcu Śródmieście. Projektant przeanalizuje, czy powinny tam powstać cztery tory – po dwa w każdym kierunku. Wtedy zamiast trzech peronów, jak teraz, byłyby dwa. Pociągi mogłyby wjeżdżać raz po jednej, a innym razem po drugiej stronie peronu. – To by znacznie zwiększyło przepustowość części podmiejskiej i poprawiło częstotliwość kursów Są też duże szanse na budowę przejścia podziemnego z Dworca Śródmieście na stację metra Centrum.
W czasie remontu linii średnicowej większość pociągów dalekobieżnych zamiast na Dworzec Centralny będzie kierowana na Gdański. Część w kierunku zachodnim ma wyruszać z odbudowanego Dworca Głównego przy pl. Zawiszy (byłby gotowy na początku 2020 r.). W późniejszych latach ma służyć m.in. tanim połączeniom dalekobieżnym.
Są jednak obawy, czy Dworzec Gdański będzie w stanie obsłużyć tysiące podróżnych wysiadających z ekspresów czy pociągów pospiesznych.
Źródło