Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ustalanie prędkości szlakowej - aspekt techniczny
#1
Mam takie pytanie - jakie warunki musi spełniać tor, aby taki dajmy na to WM-10, czyli pojazd lekki jak piórko, mógł po nim pognać tą swoją konstrukcyjną 100 km/h. Zaznaczam że nie chodzi mi o przepisy, klasy linii itd, tylko o minimalne parametry wymagane dla prędkości 100 km/h dla wspomnianej lekkiej drezyny jak:

- promień łuku
- przechyłka
- zużycie szyn
- zużycie podkładów
- zużycie przytwierdzeń
- zanieczyszczenie tłucznia i podsypki
- stan nasypu i ławy torowiska

Zakładając też, że na trasie nie ma przejazdów, nad nią nie przechodzą wiadukty, pod nią nie przechodzą tunele, i cały czas biegnie na niskim nasypie (1 m wysokości), bez obiektów inżynieryjnych.

A i jeszcze jedno - w jaki sposób uzyskuje się przechyłkę? Specjalnie wyprofilowane podkłady?
Odpowiedz

#2
W Id-1 są wzory na to wszystko OIDP. Prawda jest natomiast taka, że mimo braku ograniczeń są miejsca, gdzie (prawie) wszyscy profilaktycznie zwalniają Big Grin.

Przechyłkę uzyskuje się odpowiednim podbiciem.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Tylko w GOPie są takie miejsca? Możesz dać kilka przykładów? Maszyniści pociągów pasażerskich też tam zwalniają?
Odpowiedz

#4
Nie wiem czy tylko w GOPie, nie wiem też czy maszyniści z pasażerów zwalniają (takie miejsca trafiają się często na liniach bez ruchu osobowego albo na bokach, gdzie normalnie pasażery nie jeżdżą).

Przykładów oczywiście nie podam, bo pracy smutnym panom z UTK i innym biurwom ułatwiał nie będę.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
A to przez przypadek nie ułatwi Tobie pracy? Wszak lepiej mieć wyraźny wskaźnik, niż zastanawiać się, czy tu zwolnić czy może jednak nie.
Odpowiedz

#6
Uwierz mi, że nie tylko nie ułatwi pracy, a w dodatku dołoży łatkę podpier*alacza. Ale to temat na inną bajkę Wink. Poza tym wykolei się dopiero za sto pierwszym razem, może na mnie nie trafi.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
rustsaltz napisał(a):Prawda jest natomiast taka, że mimo braku ograniczeń są miejsca, gdzie (prawie) wszyscy profilaktycznie zwalniają Big Grin.

Co taką profilaktykę powoduje?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#8
Fakt, że nieprzyjemnie prowadzi się pociąg z zalanym kawą pulpitem Wink Poza tym w razie jakiegokolwiek wydarzenia zaczyna się szukanie tzw. dziury w całym i mało kto ma na to ochotę.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prędkości na "Sz" Licencjat 13 11 655 01.11.2020, 15:04
Ostatni post: Masz
  D1 - ograniczenie prędkości poniżej 10 km/h Domio 1 3 632 04.12.2019, 20:44
Ostatni post: Masz
  Prędkości jazd pociągów Masz 0 2 163 04.12.2019, 19:44
Ostatni post: Masz
  Regulator prędkości Basic 55008 + zasilacz 55006 - Piko zestaw 55000 Koma3_78 1 3 345 16.12.2018, 11:18
Ostatni post: Zone
  HyperLoop - nowa kolej wielkich prędkości. masovian 2 2 994 16.02.2018, 17:17
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.