Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pociągi robocze
#1
Jaka jest zasada prowadzenia pociągów roboczych na zamkniętych liniach? Linia jest podzielona na kilka szlaków i w całości zamknięta. Pociągi robocze w ramach jednego szlaku nie zmieniają numerów. A co jeżeli wyjeżdżają na kolejny szlak tej samej linii? Zmieniamy numer? Co jeżeli wraca z powrotem? Wraca z tym samym numerem czy znowu zmiana numeru? Jeżeli nie zmieniamy numeru to klamra? Moja koncepcja jest taka: po dojechaniu do posterunku zapowiadawczego do semafora może jechać z tym samym nr jeżeli w obrębie tamtego posterunku nie pracował już inny z tym numerem, jeżeli pracuje w obrebie tego posterunku to klamra i jazda tam i z powrotem. A potem nowy nr od semafora na kolejny szlak za semaforem.
Ir1 nie precyzuje takich przypadków.
Odpowiedz

#2
Pociągi robocze na zamkniętych liniach jadą jako tzw. "ROB X", gdzie X oznacza kolejny numer pociągu na szlaku.
Wyjeżdża on na rozkaz pisemny wydawany przez dyżurnego ruchu posterunku, z którego wyjeżdża. Na szlaku może być kilka pociągów roboczych, z zachowaniem min. 500m odległości pomiędzy nimi - tak to wygląda z teorii na budowie.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#3
Wszystko się zgadza. Liniach czy szlakach? Ir1 mówi o szlakach. Tylko pociąg Rob 2 wyjeżdża z odgałeźnego do stacji X, nie dojeżdża do semafora i wraca. Tutaj bez pytań bo jedzie jako Rob 2 z klamrą. Dojeżdża z powrotem do semafora na odgałęźnym. Jak ma teraz jechać do stacji Y? S z numerem 1,3,5 itd. bo kierunek nieparzysty czy zostaje nadal z nr Rob 2? Jeżeli na szlaku z odgałęźnego do stacji Y pracuje już inny roboczy? To jaki numer?  Huh
Odpowiedz

#4
Akurat ruch pociągów roboczych bardzo precyzyjnie opisuje Ir-1. Jeżeli pociąg dostał numer to nie zmienia go północy lub w przypadku, gdy zmienia kierunek jazdy. Jeżeli pociąg ma pracować na szlaku, na którym pracuje już jeden pociąg roboczy dostaje kolejny, tj. 3,5... lub 2,4... Nie jest tak, że nagle komuś się uwidzi, że pociąg roboczy ma wyjechać na szlak. Ich pracę reguluje regulamin zamknięciowy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
Widzę że się nie rozumiemy. Przy zamknięciu jednego szlaku sprawa jest prosta. Ja cały czas pytam o sytuację zamknięcia całej linii i pociągów roboczych zmieniających szlak w trakcie pracy w ramach zamkniętej linii. Nie każdy regulamin tymczasowy jest taki precyzyjny.
Odpowiedz

#6
Nie ma znaczenia, czy zamknięta jest cała linia czy tylko szlak, bo każdy szlak traktowany jest indywidualnie, tj. numeracja na jednym nie wpływa na numerację na innym. Jeżeli linia podlega całkowitemu zamknięciu to zasady ruchu na niej precyzuje regulamin zamnięciowy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
Czyli moje przemyślenia były słuszne. Niestety regulamin jest bardzo słaby.
Dziękuję za porady.
Odpowiedz

#8
Naszła mnie kolejne pytanie. Pociągi robocze przejeżdżające przez podg. (nie wykonujące pracy w okręgu nastawczym podg.) należy przyjąć do posterunku za osobnym rozkazem celem omówienia dalszej pracy i kolejny rozkaz na kontynuację jazdy, czy wystarczy tylko jeden R305 na kontynuację jazdy do określonego kilometra którym jest semafor wjazdowy do stacji?
Odpowiedz

#9
Czy pociąg roboczy z toru zamknietego na tor szlakowy wyjeżdża na rozkaz?
Odpowiedz

#10
Wg. mojej wiedzy. zawsze rozkaz musi otrzymać. Konieczna zmiana nr z Rob na nr pociągu. A wyjazd jeżeli będzie się odbywał spod semafora to oczywiście na semafor z obsługą blokady liniowej.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dwa robocze na szlaku Ula 1 3 094 04.04.2019, 10:52
Ostatni post: Paweł Piotr

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.