Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.06.2017
Reputacja:
0
Jaka jest zasada prowadzenia pociągów roboczych na zamkniętych liniach? Linia jest podzielona na kilka szlaków i w całości zamknięta. Pociągi robocze w ramach jednego szlaku nie zmieniają numerów. A co jeżeli wyjeżdżają na kolejny szlak tej samej linii? Zmieniamy numer? Co jeżeli wraca z powrotem? Wraca z tym samym numerem czy znowu zmiana numeru? Jeżeli nie zmieniamy numeru to klamra? Moja koncepcja jest taka: po dojechaniu do posterunku zapowiadawczego do semafora może jechać z tym samym nr jeżeli w obrębie tamtego posterunku nie pracował już inny z tym numerem, jeżeli pracuje w obrebie tego posterunku to klamra i jazda tam i z powrotem. A potem nowy nr od semafora na kolejny szlak za semaforem.
Ir1 nie precyzuje takich przypadków.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Pociągi robocze na zamkniętych liniach jadą jako tzw. "ROB X", gdzie X oznacza kolejny numer pociągu na szlaku.
Wyjeżdża on na rozkaz pisemny wydawany przez dyżurnego ruchu posterunku, z którego wyjeżdża. Na szlaku może być kilka pociągów roboczych, z zachowaniem min. 500m odległości pomiędzy nimi - tak to wygląda z teorii na budowie.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Akurat ruch pociągów roboczych bardzo precyzyjnie opisuje Ir-1. Jeżeli pociąg dostał numer to nie zmienia go północy lub w przypadku, gdy zmienia kierunek jazdy. Jeżeli pociąg ma pracować na szlaku, na którym pracuje już jeden pociąg roboczy dostaje kolejny, tj. 3,5... lub 2,4... Nie jest tak, że nagle komuś się uwidzi, że pociąg roboczy ma wyjechać na szlak. Ich pracę reguluje regulamin zamknięciowy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.06.2017
Reputacja:
0
Widzę że się nie rozumiemy. Przy zamknięciu jednego szlaku sprawa jest prosta. Ja cały czas pytam o sytuację zamknięcia całej linii i pociągów roboczych zmieniających szlak w trakcie pracy w ramach zamkniętej linii. Nie każdy regulamin tymczasowy jest taki precyzyjny.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Nie ma znaczenia, czy zamknięta jest cała linia czy tylko szlak, bo każdy szlak traktowany jest indywidualnie, tj. numeracja na jednym nie wpływa na numerację na innym. Jeżeli linia podlega całkowitemu zamknięciu to zasady ruchu na niej precyzuje regulamin zamnięciowy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.06.2017
Reputacja:
0
Czyli moje przemyślenia były słuszne. Niestety regulamin jest bardzo słaby.
Dziękuję za porady.
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.06.2017
Reputacja:
0
Naszła mnie kolejne pytanie. Pociągi robocze przejeżdżające przez podg. (nie wykonujące pracy w okręgu nastawczym podg.) należy przyjąć do posterunku za osobnym rozkazem celem omówienia dalszej pracy i kolejny rozkaz na kontynuację jazdy, czy wystarczy tylko jeden R305 na kontynuację jazdy do określonego kilometra którym jest semafor wjazdowy do stacji?
Liczba postów: 98
Liczba wątków: 1
Dołączył: 24.08.2019
Reputacja:
1
Czy pociąg roboczy z toru zamknietego na tor szlakowy wyjeżdża na rozkaz?
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.06.2017
Reputacja:
0
Wg. mojej wiedzy. zawsze rozkaz musi otrzymać. Konieczna zmiana nr z Rob na nr pociągu. A wyjazd jeżeli będzie się odbywał spod semafora to oczywiście na semafor z obsługą blokady liniowej.