Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
Lutek, O to, że nasze województwo nie będzie teraz szybko robiło i modernizowało wagony na pociągi regionalne w Wielkopolsce. Wątpię czy w ogóle biorą to pod uwagę by robić wagony i kupować / wynajmować lokomotywy do tychże wagonów.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Ale KW przecież potrzebuje wagony na połaczenia do Wolsztyna?
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
Lutek, O ile dobrze wiem to 2 pary połączeń są na wagonach, czyli jak łatwo obliczyć 2-3 wagony starczą. Wątpię, że KW będą chciały puszczać składy wagonowe w zamian za szynobusy.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
W zapasie muszą coś mieć, chociażby dlatego że zbliża się grudzień = ELFy wjeżdżają na trasy. W razie awarii wątpię, że KW pozwoli sobie na autobus do Zbąszynka, a tak w zapasie będą mieć swoje wagony.
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
Lutek, Skoro na 3 trasy mieć będą 21 elfów to już mają zapas sam w sobie. Ponadto mają jeszcze EN57 (1031, 1412, 1413) oraz EN57 (1025, 1067, 1141)
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A do wagonów potrzeba także loka, którego akurat KW nie ma, a przecież parowozem do Zbąszynka nikt nie pojedzie, bo Wolsztyn i tak wystawia tylko jedną Olkę do obsługi tego połączenia na zmianę z drugą.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
No wiem ile będą mieć ELFów, ale zakup dodatkowej ilości wagonów jest równoznaczny z tym że do czegoś je potrzebują.
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
Jestem sceptycznie nastawiony do składów wagonowych w KW. Powód. Jest to dość droga zabawa, a nie słyszałem o chęci zakupu, a chociażby leasingu lokomotyw.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Bo im jest to niepotrzebne z wiadomych powodów. Ale widać, że w jakiś sposób chcą się zabezpieczyć na 'zaś'?
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Jest jeszcze jedna opcja w którą trochę powątpiewam. Nie wykluczone, że KW planują podłączenie tych wagonów do SZT na niektórych obiegach. Nie było by to głupie posunięcie tym bardziej, iż są kursy na trasie Poznań Wągrowiec do których na prawdę trudno wcisnąć ludzi jeszcze z dala od Poznania.
Przypomnę że takie rozwiązanie, czyli SZT+wagon stosuje się w Podlaskim.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
TOMEKKOT, Ewentualnie pojawią się szynobusy 3 członowe na niektóre oblężone linie. Wiadomo, że zakup wagonów też kosztuje, przemalowanie ich i jakiś remont na pewno będzie trzeba zrobić. Ale gdy zakupią nowy SZT to mają nowy skład, a wagony to już na polskich szlakach są leciwe.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Lutek, Tłok bywa taki, że naprawdę nie mam ochoty wyciągać telefonu aby robić zdjęcie czyichś pleców lub głowy, zresztą ludzie mogli by dziwnie zareagować na widok mnie robiącego im zdjęcia. No ale zobaczę, może coś wymyśle.
Największe ścisk panuje na kursie, który w Poznaniu jest o 7:23. Miejsca stojące są zapewnione 20km przed Poznaniem.
Volenti non fit iniuria