Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilka pytań odnośnie kolei :).
#1
Cześć,

Mam kilka pytań odnośnie kolei ze strony,że tak powiem,technicznej.Jeśli ktoś zna odpowiedzi,to będę zobowiązany.

1) Kiedy maszynista nadaje wysoki,a kiedy niski ton gwizdawką lokomotywy?
2) Co oznaczają te znaki na zderzakach? ( http://www.el-tor.pl/99-large_default/zd...gonowy.jpg) (Spotkałem się z dwoma,takie,którego link zamieściłem wyżej i podobne - trójkąt skierowany ostrzem nie na kwadrat,ale na kółko - wiele razy widziałem na EP07 właśnie taki symbol)
3) Wskaźnik WE8a,informuje o zakazie pobierania prądu z sieci.Co się stanie jeśli maszynista nie zastosuje się do tego zakazu? 
Jak mi się jeszcze przypomną jakieś pytania,to jeszcze je tu zamieszczę.
Odpowiedz

#2
Pyt.1 Od widzimisię maszynisty, ja przynajmniej w żadnej instrukcji nie spotkałem przepisu który mówi jakiego tonu użyć, ma poprostu użyć sygnału Rp1 i tyle.
pyt.2 Takie symbole na zderzakach oznaczają jakiego są typu, ten na obrazku prawdopodobnie to zderzak elastomerowy z sprężyna talerzową, a z kołem to z amortyzatorem gumowym
Pyt.3 Jeśli bedzie to miejsce gdzie sieć przechodzi z jednej podstacji zasilającej na inną w postaci tzw "żaby" a maszynista bedzie jechał z małym poborem prądu (np kilkadziesiąt Amper) to jest szansa że nic się nie stanie. Jeśli pobór prądu będzie duży to prawdopodobnie dojdzie do "zwarcia" (pojawi się łuk elektryczny) czyli huknie ostro błyśnie i wywali zabezpeczenia na podstacji trakcyjnej.
To tak najprościej i najogólniej Smile
Odpowiedz

#3
Ad 1. Można użyć któregokolwiek, byle nie obu (o czym mało kto wie, ale dosłowna interpretacja zapisów Ie-1 nie pozostawia wątpliwości, że sygnał ma być jeden i nie modulowany, a ciągły)
Ad. 3 Doświadczony maszynista wie, gdzie trzeba się wyłączyć mimo braku wskaźnika, a gdzie można przeciągnąć. Praktyka pokazuje, że zwykle wystarczy zejść z boków, żeby przejechać bez pociągnięcia łukiem, ale spotkałem się z sytuacją, że maszynista wyłączał ogrzewanie pociągu na czas przejazdu przez bezprądową.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#4
Ad1. Na lokomotywach Traxx pedał nożny powoduje uruchomienie syren obu tonów jednocześnie.
Odpowiedz

#5
Ad3 Związane jest to z przejazdem przez izolator sekcyjny, który podczas jazdy z poborem może się spalić. Zazwyczaj działo się tak z izolatorami ceramicznymi i ten przepis ze względu na nie wszedł, ale by nie robić zamieszania w przepisach stosuję się ten wskaźnik przy wszystkich izolatorach tj. przerwach powietrznych, izolatorów z tworzyw sztucznych(posiadają specjalne kominki wydmuchowe dzięki którym nie tworzy się łuk elektryczny), izolowanych przęseł naprężenia(jest to przęsło naprężenia z izolatorem sekcyjnym).
Przy wyżej wymienionych izolatorach podczas przejazdu z poborem raczej nic nie powinno się stać, ale przy ceramicznym może być już problem.
Dodam tyle że często zdarza się że izolatorów się nie oznacza, czyli to o czym wspomniał kolega @rustsalz.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.