14.01.2018, 13:30
Tak jak w temacie - czy wg Was gdyby PR przywróciły połączenia IR miałyby one klientelę i byłyby rentowne oraz konkurencyjne wobec TLK/IC? No i właśnie - czemu zlikwidowano pociągi Interregio?
Powrót Interregio
|
14.01.2018, 13:30
Tak jak w temacie - czy wg Was gdyby PR przywróciły połączenia IR miałyby one klientelę i byłyby rentowne oraz konkurencyjne wobec TLK/IC? No i właśnie - czemu zlikwidowano pociągi Interregio?
14.01.2018, 13:59
Gdyby były cenowo i czasowo (dobry rozkład ) konkurencyjne wobec PKP IC , posiadające odpowiedni tabor ( zmodernizowane wagony, wagony push-pull) to myślę że mogłyby mieć dużą frekwencję.
Ale raczej na powrót pociągów IR się na to nie zanosi Dlaczego ?, tutaj kilka cytatów z Wikipedii Cytat:Od 1 września 2015 zlikwidowano wszystkie komercyjne (uruchamiane bez dotacji) pociągi Interregio. Pozostały jedynie dotowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego pociągi łączące Łódź z Warszawą. Dotowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju pociągi IR z Małkini i Ełku do Grodna (i z powrotem) kursowały do 12 grudnia 2015 Cytat:W 2014 r. PR straciły na pociągach Interregio 32 mln zł, na 2015 r. przewiduje się stratę 24 mln zł
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl YouTube https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/ Fotoblog https://norbis97.flog.pl/
14.01.2018, 15:20
InterRegio zgubiły koszty. Większość składów wagonowych była obsługiwana przez dzierżawione od Cargo lokomotywy ET22. Nie dość że trzeba było płacić Cargo za dzierżawę, to jeszcze o wiele wyższa opłata była za dostęp do infrastruktury, niż np. z EZT. Natomiast te IR, które jeździły na kiblach, były zestawiane z najgorszego taboru, często na plastiku (IR Bolko w tym przodował) i to zniechęcało ludzi do korzystania z tych pociągów.
Tego typu pociągi może by i miały rację bytu, ale tylko wówczas gdyby były obsługiwane nowymi lub mocno zmodernizowanymi EZT, najlepiej mogącymi rozpędzić się do 160 km/h oczywiście własnymi. Wówczas mogłoby się opłacać. Wygoda dla pasażerów + szybki czas przejazdu + niższa cena mogłyby zachęcić podróżnych do korzystania z takich pociągów, a do tego w miarę przystępne koszty ich uruchomienia.
14.01.2018, 17:10
Na wstępie przeproszę, bo może się wydłużyć
Jeśli chodzi o IR to nawet niekoniecznie te 160km/h ale 120km/h wystarczyłyby spokojnie; gdyby PIC chciał mógłby odsprzedać ED74 albo puścić Impulsy.... Przykład z Poznań - Łódź Kaliska: W ciągu dnia z Poznania do Łodzi Kaliskiej mamy raptem 4 bezpośrednie pociągi REGIO: o 5:55, 10:36, 12:50 i 14:52; do Łodzi Widzewa sytuacja wygląda niewiele lepiej - bezpośrednio mamy 4 (o 07:30, 10:59, 15:35, 19:33) Tu wg mnie bardzo przydałoby się połączenie IR, bo raz, że frekwencja zawsze jest duża na odc. Poznań-Łódź Kaliska (do Jarocina i potem od Kalisza), a dwa nie ma żadnego względnie szybkiego połączenia z Łodzią; moja propozycja to odjazd z Poznania o 17.30, postoje w Kórniku, Gądkach, Środzie Wlkp. Solcu, Chociczy, Jarocinie, Pleszewie, Kotlinie, Ostrowie Wlkp. Kaliszu, Czekanowie, Skalmierzu, Sędzicach, Sieradzu, Zduńskiej Woli, Chechle i Pabianicach) czas jazdy to ok. 3h (regio 4,25) i tu mogłaby być konkurencja dla PIC. Tak samo Bdg-Olsztyn - aby z Bdg dostać się do Olsztyna to mamy 3 regio (rano, o 10 i przed 15) albo przesiadka w Toruniu - spokojnie można by pomyśleć o jednym połączeniu ok. 18 z postojami jak zwykłe TLK; to połączenie miałoby racje bytu głównie w roku akademickim
15.01.2018, 14:53
To, co proponujesz ma jakiś sens i tego typu miejsc gdzie takie połączenia mogłyby zdać egzamin znalazłoby się więcej, jednak tu także są przeszkody. Nowy, komfortowy tabor z którego korzystają PR-y, to albo jest własnością Urzędów Marszałkowskich, albo zakupiony z dotacji i przeznaczony wyłącznie do obsługi linii regionalnych. Na wykorzystanie tego taboru w celach komercyjnych (lub innych) nikt zgody nie wyrazi, czego najlepszym przykładem jest sytuacja z Nowego Sącza opisana tutaj
Jedynym taborem, który bezproblemowo mógłby być wykorzystany do tych połączeń są EN57 i wagony i w tym miejscu całe kółeczko się zamyka i wracamy do tego, co pisałem wcześniej. Wspomniałeś też o ED74. Tu się zgodzę. Zawsze byłem zdania że te jednostki byłyby idealne właśnie dla kategorii IR, ale PKP IC to pies ogrodnika pełną gębą. Tymi jednostkami były zainteresowane przecież najpierw Koleje Dolnośląskie, a później Koleje Małopolskie, jednak w obie spółki z tego zrezygnowały, gdyż PKP IC zażądały kosmicznej ceny, niewspółmiernej do stanu technicznego tych jednostek. W końcu PKP IC zdecydowało się na ich głęboką modernizacje i powrotu do ruchu jako IC.
15.01.2018, 21:14
Tylko po co PIC chce te ED74 puszczać w dalekie trasy zamiast TLK; dla mnie ED74 (czy Impuls) to cos idealnego na średnie trasy jak ta z Poznania do Łodzi
Jedyne IR jakie się uchowały to Łódź-Wawa
15.01.2018, 21:24
(15.01.2018, 21:14)SAP102 napisał(a): Tylko po co PIC chce te ED74 puszczać w dalekie trasy zamiast TLKBędą to nawet kategorie IC, z tym że z tego co czytałem że ED74 będą głęboko zmodernizowane, do standardów Darta czy Flirta (wymiana foteli, gniazdka, Wi-Fi). (15.01.2018, 21:14)SAP102 napisał(a): Jedyne IR jakie się uchowały to Łódź-Wawa Uchowały się tylko dlatego że są one dotowane przez UMWŁ. Jednak i te IR wkrótce mają zostać zastąpione przez Sprintery ŁKA.
16.01.2018, 23:19
To skoro ED74 mają być w standardzie IC to co - zamiast TLK będą IC?
16.01.2018, 23:34
Gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy, że kategoria TLK, ma być stopniowo wygaszana, wraz z modernizacją taboru,ale czy to prawda to nie wiem.
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl YouTube https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/ Fotoblog https://norbis97.flog.pl/
16.01.2018, 23:34
Kategoria TLK ma być wygaszana na rzecz IC. Słyszałem nawet plotki, że PKP IC chce zrezygnować z wagonowych EIC, pozostawiając tylko dwie kategorie - droższa EIC obsługiwana Pendolino i tańsza IC, cała reszta.
16.01.2018, 23:37
To co z Pendolino?
16.01.2018, 23:40
Przecież napisałem, że jedynie Pendolino będzie wyższą kategorią EIC, a cała reszta niższą IC.
16.01.2018, 23:43
Sorki Adams, nie doczytałem, niedopatrzenie
16.04.2018, 22:23
(15.01.2018, 21:14)SAP102 napisał(a): Tylko po co PIC chce te ED74 puszczać w dalekie trasy zamiast TLK; dla mnie ED74 (czy Impuls) to cos idealnego na średnie trasy jak ta z Poznania do Łodzi Czyli koniec z tanimi połączeniami np. z Warszawy do Częstochowy - obecnie przynajmniej w dni robocze można pojechać za mniej niż 30 zl (mając Regiokartę). Gdy zamiast IR będa Sprintery - to będą musiały być dwa osobne bilety.
27.04.2018, 16:41
Powrót Interregio? Przewozy Regionalne wnioskują o 12 tras komercyjnych
Cytat:Przewozy Regionalne złożyły do Urzędu Transportu Kolejowego 12 wniosków o otwarty dostęp do tras, na których chcą uruchomić dalekobieżne połączenia komercyjne. Chodzi o pociągi głównie w weekendy i w czasie wakacji. Szczegóły : http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...86810.html ________________________________________________________________________________ Czy nadchodzi faktyczny powrót powrót pociągów IR ? jakie macie zdanie na ten temat ?
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl YouTube https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/ Fotoblog https://norbis97.flog.pl/ |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
12 gości |