Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Powrót Interregio
#1
Tak jak w temacie - czy wg Was gdyby PR przywróciły połączenia IR miałyby one klientelę i byłyby rentowne oraz konkurencyjne wobec TLK/IC? No i właśnie - czemu zlikwidowano pociągi Interregio?
Odpowiedz

#2
Gdyby były  cenowo i  czasowo  (dobry rozkład ) konkurencyjne  wobec  PKP IC , posiadające odpowiedni  tabor ( zmodernizowane  wagony,  wagony push-pull) to myślę że mogłyby mieć dużą frekwencję. 

Ale raczej na powrót pociągów IR się na to nie zanosi

Dlaczego ?, tutaj kilka cytatów z Wikipedii
Cytat:Od 1 września 2015 zlikwidowano wszystkie komercyjne  (uruchamiane bez dotacji)  pociągi Interregio. Pozostały jedynie dotowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego pociągi łączące Łódź z Warszawą. Dotowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju pociągi IR z Małkini i Ełku do Grodna (i z powrotem) kursowały do 12 grudnia 2015
Cytat:W 2014 r. PR straciły na pociągach Interregio 32 mln zł, na 2015 r. przewiduje się stratę 24 mln zł
Dla porównania, strata ogółem spółki za 2014 r. wyniosła 5,5 mln zł
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz

#3
InterRegio zgubiły koszty. Większość składów wagonowych była obsługiwana przez dzierżawione od Cargo lokomotywy ET22. Nie dość że trzeba było płacić Cargo za dzierżawę, to jeszcze o wiele wyższa opłata była za dostęp do infrastruktury, niż np. z EZT. Natomiast te IR, które jeździły na kiblach, były zestawiane z najgorszego taboru, często na plastiku (IR Bolko w tym przodował) i to zniechęcało ludzi do korzystania z tych pociągów.

Tego typu pociągi może by i miały rację bytu, ale tylko wówczas gdyby były obsługiwane nowymi lub mocno zmodernizowanymi EZT, najlepiej mogącymi rozpędzić się do 160 km/h oczywiście własnymi. Wówczas mogłoby się opłacać. Wygoda dla pasażerów + szybki czas przejazdu + niższa cena mogłyby zachęcić podróżnych do korzystania z takich pociągów, a do tego w miarę przystępne koszty ich uruchomienia.
Odpowiedz

#4
Na wstępie przeproszę, bo może się wydłużyć Tongue

Jeśli chodzi o IR to nawet niekoniecznie te 160km/h ale 120km/h wystarczyłyby spokojnie; gdyby PIC chciał mógłby odsprzedać ED74 albo puścić Impulsy....
Przykład z Poznań - Łódź Kaliska:
W ciągu dnia z Poznania do Łodzi Kaliskiej mamy raptem 4 bezpośrednie pociągi REGIO: o 5:55, 10:36, 12:50 i 14:52; do Łodzi Widzewa sytuacja wygląda niewiele lepiej - bezpośrednio mamy 4 (o 07:30, 10:59, 15:35, 19:33)
Tu wg mnie bardzo przydałoby się połączenie IR, bo raz, że frekwencja zawsze jest duża na odc. Poznań-Łódź Kaliska (do Jarocina i potem od Kalisza), a dwa nie ma żadnego względnie szybkiego połączenia z Łodzią; moja propozycja to odjazd z Poznania o 17.30, postoje w Kórniku, Gądkach, Środzie Wlkp. Solcu, Chociczy, Jarocinie, Pleszewie, Kotlinie, Ostrowie Wlkp. Kaliszu, Czekanowie, Skalmierzu, Sędzicach, Sieradzu, Zduńskiej Woli, Chechle i Pabianicach) czas jazdy to ok. 3h (regio 4,25) i tu mogłaby być konkurencja dla PIC.
Tak samo Bdg-Olsztyn - aby z Bdg dostać się do Olsztyna to mamy 3 regio (rano, o 10 i przed 15) albo przesiadka w Toruniu - spokojnie można by pomyśleć o jednym połączeniu ok. 18 z postojami jak zwykłe TLK; to połączenie miałoby racje bytu głównie w roku akademickim
Odpowiedz

#5
To, co proponujesz ma jakiś sens i tego typu miejsc gdzie takie połączenia mogłyby zdać egzamin znalazłoby się więcej, jednak tu także są przeszkody. Nowy, komfortowy tabor z którego korzystają PR-y, to albo jest własnością Urzędów Marszałkowskich, albo zakupiony z dotacji i przeznaczony wyłącznie do obsługi linii regionalnych. Na wykorzystanie tego taboru w celach komercyjnych (lub innych) nikt zgody nie wyrazi, czego najlepszym przykładem jest sytuacja z Nowego Sącza opisana tutaj
Jedynym taborem, który bezproblemowo mógłby być wykorzystany do tych połączeń są EN57 i wagony i w tym miejscu całe kółeczko się zamyka i wracamy do tego, co pisałem wcześniej.

Wspomniałeś też o ED74. Tu się zgodzę. Zawsze byłem zdania że te jednostki byłyby idealne właśnie dla kategorii IR, ale PKP IC to pies ogrodnika pełną gębą. Tymi jednostkami były zainteresowane przecież najpierw Koleje Dolnośląskie, a później Koleje Małopolskie, jednak w obie spółki z tego zrezygnowały, gdyż PKP IC zażądały kosmicznej ceny, niewspółmiernej do stanu technicznego tych jednostek. W końcu PKP IC zdecydowało się na ich głęboką modernizacje i powrotu do ruchu jako IC.
Odpowiedz

#6
Tylko po co PIC chce te ED74 puszczać w dalekie trasy zamiast TLK; dla mnie ED74 (czy Impuls) to cos idealnego na średnie trasy jak ta z Poznania do Łodzi
Jedyne IR jakie się uchowały to Łódź-Wawa
Odpowiedz

#7
(15.01.2018, 21:14)SAP102 napisał(a): Tylko po co PIC chce te ED74 puszczać w dalekie trasy zamiast TLK
Będą to nawet kategorie IC, z tym że z tego co czytałem że ED74 będą głęboko zmodernizowane, do standardów Darta czy Flirta (wymiana foteli, gniazdka, Wi-Fi).

(15.01.2018, 21:14)SAP102 napisał(a): Jedyne IR jakie się uchowały to Łódź-Wawa

Uchowały się tylko dlatego że są one dotowane przez UMWŁ. Jednak i te IR wkrótce mają zostać zastąpione przez Sprintery ŁKA.
Odpowiedz

#8
To skoro ED74 mają być w standardzie IC to co - zamiast TLK będą IC?
Odpowiedz

#9
Gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy, że kategoria TLK, ma być stopniowo wygaszana, wraz z modernizacją taboru,ale czy to prawda to nie wiem. Wink
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz

#10
Kategoria TLK ma być wygaszana na rzecz IC. Słyszałem nawet plotki, że PKP IC chce zrezygnować z wagonowych EIC, pozostawiając tylko dwie kategorie - droższa EIC obsługiwana Pendolino i tańsza IC, cała reszta.
Odpowiedz

#11
To co z Pendolino?
Odpowiedz

#12
Przecież napisałem, że jedynie Pendolino będzie wyższą kategorią EIC, a cała reszta niższą IC.
Odpowiedz

#13
Sorki Adams, nie doczytałem, niedopatrzenie Tongue
Odpowiedz

#14
(15.01.2018, 21:14)SAP102 napisał(a): Tylko po co PIC chce te ED74 puszczać w dalekie trasy zamiast TLK; dla mnie ED74 (czy Impuls) to cos idealnego na średnie trasy jak ta z Poznania do Łodzi
Jedyne IR jakie się uchowały to Łódź-Wawa

Czyli koniec z tanimi połączeniami np. z Warszawy do Częstochowy - obecnie przynajmniej w dni robocze można pojechać za mniej niż 30 zl (mając Regiokartę). Gdy zamiast IR będa Sprintery - to będą musiały być dwa osobne bilety.
Odpowiedz

#15
Powrót Interregio? Przewozy Regionalne wnioskują o 12 tras komercyjnych

Cytat:Przewozy Regionalne złożyły do Urzędu Transportu Kolejowego 12 wniosków o otwarty dostęp do tras, na których chcą uruchomić dalekobieżne połączenia komercyjne. Chodzi o pociągi głównie w weekendy i w czasie wakacji.

Przewozy Regionalne złożyły 12 wniosków o otwarty dostęp. Zostały one opublikowane na stronie Urzędu Transportu Kolejowego. Przed wydaniem decyzji Prezes UTK czeka na ewentualne wnioski o badanie równowagi ekonomicznej. Uprawnieni mogą wnioskować o sprawdzenie, czy nowe połącznia komercyjne nie zwiększą dotacji do pociągów służby publicznej – podaje Urząd

Szczegóły : http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...86810.html

________________________________________________________________________________

Czy nadchodzi faktyczny powrót powrót pociągów IR ? jakie macie zdanie na ten temat ?
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
13 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.