Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
Ktoś wie jaki był zamysł inżynierów by w tych typach kabin na lokomotywach szybę czołową zaprojektować tak by była widoczność tylko do przodu? Na ukos mechanik nie ma możliwości nic dojrzeć a po bokach są małe okna i musiałby się nawet do nich wychylić w tył...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 914
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Ciekawe jak wyjdą na tym eksperymencie, ale chyba są pewni swego bo planują mieć 30 takich loków. Chyba ich zabolało po kieszeni puszcznie Gagarinów po zelektryfikowanych szlakach
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
Swoją drogą ciekawe czy ktoś z was wie, jaki jest koszt przewoźników po torach PLKi np za 1km używając elektrowozu a jaki diesla.. wg mnie taniej wychodzą spalinowozy, wszak na szlaku jest ich mnóstwo...
No powiedzmy że najlepiej jakby to przeliczyć na 100km..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Gdzieś tam w czasach zamierzchłych było coś takiego jak próg elektryfikacji. Diesel ma większe koszty jednostkowe i jest droższy w zakupie oraz utrzymaniu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 2
Dołączył: 28.12.2016
Reputacja:
9
Ekonomiczniej wychodzi elektryk koszt przewiezienia danego brutta lokiem elektrycznym jest ponoć 30% niższy niż gdyby ten pociąg ciągnąć spalinówką. Do tego zazwyczaj elektryk jest mocniejszy a więc można wziąć większe brutto, a jak wiadomo u prywaciarza liczy się każdy wagon. Na korzyść diesli przemawia jedynie fakt że można nią wjechać na praktycznie każdą bocznice lub punkt załadunkowy, przy elektryku trzeba ciągnąc ze sobą jakąś stonke lub trzymać ją na stacji końcowej a więc płacić za postojowe.
Liczba postów: 914
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Całe życie mieszkam obok "Odrzanki" i tam spalinowka to naprawdę rzadkość, jak się pojawia to najczęściej jakaś stonka lub trumna ciagnieta przez elektryka. Poza tym zauważyłem że wielu przewoźników na stacjach takich jak Czerwieńsk lub Krzyż Wielkopolski gdzie odchodzą linie niezelektryfikowane trzyma na stałe jakąś spalinke aby mogła jechać dalej.