Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Ja akurat też uważam że wymagania co do wzroku na badaniach wstępnych są do luftu....idąc potem na okresowe możesz mieć 2 kategorie bez okularów i 3 z okularami....kto to wymyślił? Co to tablic ischikary mam już mieszane uczucia, maszynista powinien barwy na semaforze rozpoznać w ułamku sekundy a jak ktoś ma problem z tablicami to istnieje szansa że z semaforem też będzie problem, tym bardziej że wielu ludzi myli np S5 z S1
Liczba postów: 174
Liczba wątków: 7
Dołączył: 27.08.2016
Reputacja:
0
Ja lekarzem nie jestem, ale są takie wymogi i trzeba się do nich dostosować. Ktoś mądrzejszy od nas to wymyślił. Moim zdaniem jeżeli chodzi o wzrok to powinny być wymogi bardzo wysokie. Przy 160km/h semafory bardzo szybko uciekają i nie ma czasu, aby się zastanawiać co jest wyświetlone. Czas reakcji musi być bardzo szybki.
Jeżeli chodzi o szkołe kolejowa, która ktoś tam z was robi. Nie musisz za wszelką cenę pracować w zawodzie. Ja szkole oraz studia robiłem w innym zawodzie, a pracuje na kolei...
Liczba postów: 471
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
Panowie, jeżeli powiem wam, że kilkukrotnie jechałem w kabinie (wszelkie jazdy promocyjne itp.), i nigdy nie miałem problemu.
Wiecie kiedy można się pomylić? Wtedy, gdy utrzymanie na sieci PLK leży. Nie wiem Konrad, czy miałeś kiedykolwiek taką możliwość, ale spróbuj z kabiny Linka w Sulechowie dojrzeć co pokazuje semafor wyjazdowy w kierunku Zielonej Góry. Nie widać nic, zdarzało się, że maszyniści wysiadali z kabiny, wchodzili w tory te z boku i dopiero byli w stanie dojrzeć semafor z wysokości peronu. A i zdarzało się, że odjazd podany, mechanik rusza, kierownik nie widzi semafora i na czuja podjeżdżasz powoli. Inna sytuacja, tarcza ostrzegawcza stacji GW Zieleniec, w pewnym momencie była na tyle niesprawna, że nie posiadała żarówek, i tak przez pewien czas (dłuższy czas), i potem dziwić się, że mechanik nie widzi.
PS. Wymagania są za ostre, ale o tym przekonacie się dopiero, gdy nie będzie miał kto jeździć...
EDIT. No i dlaczego, skoro tablice Ishihary rozróżniam w okularach odpowiednich (koloryzowanych), to dlaczego w tych okularach nie mógłbym jeździć?
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Pershing, jeździłeś już do Winnego Grodu? Proszę wypowiedź się jak możesz o widoczności semaforów na stacji Sulechów. Chętnie sam się dowiem bo Sulechow to teren mojej przyszłej sekcji.
Liczba postów: 471
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
Tylko inaczej widzisz to z perspektywy różnych składów, inaczej będzie w towarowym, inaczej w kilku wagonowym TLK, a inaczej w Linku który ma dwa człony i tyłem stoi się pod W4 w przeciwnym kierunku.
Liczba postów: 174
Liczba wątków: 7
Dołączył: 27.08.2016
Reputacja:
0
Jeszcze nie miałem służby na zieloną górę.