Liczba postów: 385
Liczba wątków: 24
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
Elephant dla pasażerskiej.. Szkoda, że jeszcze nie Biedronka czy Żaba.
Natomiast sam wygląd zewnętrzny jest OK. Ciekawe czy PKP w przyszłości zainwestuje w Polski tabor, czy nadal będzie kupowanie Eurosprinterów.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Ten wygląd na pewno ulegnie sporym zmianom, rzadko kiedy producenci tak idealnie trzymają się tej pierwszej wizualizacji.
Mark, jak na razie to kupiliśmy (w rozumieniu krajowy przewoźnik pasażerski) "aż" 10 tych Eurosprinterów.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Prędzej czy później należy wymienić siódemki i byki, nie można ich w nieskończoność modernizować. Wiec szansa jest jak najbardziej, pytanie tylko kiedy, bo na pewno nie szybko.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Dobra - alternatywa do EU07, ale kogo stać na wymianę setek siódemek na Elephanty? Jeśli już, to proces będzie trwał latami. Prędkość 140 km/h wersji uniwersalnej przy 125 km/h siódemek również nie powala, wątpię w kompleksową wymianę taboru.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Jakby nie patrzył, w końcu trzeba tabor wymienić - jak nie za 10, to za 15 lat. Osiągnie on kres możliwości modernizacji i po prostu era jego użytkowania się zakończy. Warto mieć w zapleczu polską produkcję, która będzie w stanie godnie zastąpić wysłużone EU07/EP07, bo jak wiadomo: krajowo, znaczy taniej, a cena w obecnej sytuacji polskiej kolei odgrywa rolę kluczową.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Mimo wszystko tak jak wyżej pisano 140km/h na europejskie warunki to jednak za mało. Tym bardziej jak za kilka lat będzie już kilka linii pod 160 km/h.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
O tym już mówiłem - skoro wszystkie modernizowanie główne linie będą po 160 km/h, to producent powinien wypuścić taką lokomotywę ze 160 km/h w wersji uniwersalnej oraz, jeśli chce, lokomotywę ekspresową, do jazd na CMK i może E20 z Vmax=200 km/h.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
W przeciwieństwie do Dragona, tutaj ZNLE raczej nie kierowało się rynkiem europejskim (i się nie dziwię - krajowi przewoźnicy nie gwarantują zbytu) gdzie są dwa standardy: 200km/h w wersji pasażersko-uniwersalnej i 140km/h w uniwersalno-towarowej. Jak firmy zaczną myśleć o zakupach to mam nadzieję, że i ZNLE o nich pomyśli.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Moim zdaniem pośpieszyli się nieco z tym projektem, mogli poczekać aż wdrożą produkcje Dragona. Przygotowanie takiego projektu to jednak spore koszty, a na dzień dzisiejszy potencjalnych klientów brak, tym bardziej że konkurencja jest bardzo mocna.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Dragon jest już prawie gotowy, zespół projektowy miałby bezproduktywnie czekać rok do zakończenia jazd obserwowanych? W ciągu najbliższych kilku lat konkurencja raczej nie zmaleje...
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Ale klienci mogą się pojawić.