Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
A jednak! Jupi!!!
Cytat: Nowa polska lokomotywa pasażerska
ZNLE pracuje nad wielosystemową lokomotywą do prowadzenia przewozów pasażerskich i towarowych. Nowy produkt ma się nazywać E4ACU Elephant, mieć moc 6 MW i osiągać prędkość 200 km/h. Producent przedstawi lokomotywę na konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce" organizowanej przez RK Konferencje.
Rys. ZNLE Gliwice
Nowa lokomatywa wyposażona będzie w cztery osie, w przeciwieństwie do zaprezentowanego w zeszłym roku sześcioosiowego E6ACT Dragon. Elephant ma spełniać wymogi interoperacyjności (TSI). Pełne opracowanie systemu napędowego, sterowania i zasilania w energię wzięła na siebie firma Medcom, w tym m. in. falowniki trakcyjne dużej mocy chłodzone cieczą i przetwornice statyczne - Projekt mechaniczny jest już zakonczony - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Janusz Biliński z Medcom.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", prezentacja gotowej lokomotywy ma się odbyć na targach Trako, które odbędą się w październiku w Gdańsku. Tymczasem więcej szczegółów na temat swojej nowej lokomotywy ZNLE przedstawi na konferencji Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce, organizowanej przez RK Konferencje 10 marca w Warszawie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/21986/Nowa ... zerska.htm
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
A jednak! rewelacyjnie, wydzielam wątek. Ciekawe, jakie będzie zainteresowanie rynku polskiego, może PR się pokusi? Chociaż w ich sytuacji finansowej może to być trudne.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Po co PRom 200km/h? Oficjalnie przyznają że nie zamierzają przekraczać 160km/h. Z drugiej strony ZNLE twierdzi że może wyprodukować Dragona z mocą podwyższoną do 6MW, takie silniki w E4ACx dałyby ok. 4MW i z Vmax 160km/h mamy idealnego, budżetowego następcę EPoki (PIC też by się pewnie skusił bo zmodernizowanych torów przybywa i już teraz nie za bardzo mają czym to obsłużyć). Sytuacja finansowa nie musi być dużą przeszkodą - zawsze można wziąć w leasing.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
sphinx, lokomotywa zapewne będzie tania w porównaniu z produktami Bombardiera czy Siemensa, dlatego możliwe, że znajdą się kupcy, którzy do końca nie będą chcieli wykorzystać jej możliwości.
Jestem przekonany, że ES64F4 - który jeździł z Vmax bodajże 130 km/h (ale głowy nie daję, poprawcie mnie) to lokomotywa droższa niż planowana cena produktu ZNLE.
Oczywiście, za wcześnie mówić o cenie lokomotywy, która nie istnieje, ale chyba takie wnioski już wyciągnąć można.
Liczba postów: 132
Liczba wątków: 7
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
To trzeba będzie się wybrać na tegoroczne TRAKO .
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Nie uważacie że na TRACO mogą się nie wyrobić.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
przem710, nie wiadomo ile czasu trwają już nad nim prace. Wyraźnie jest napisane w artykule: "pracuje", a nie "rozpoczął pracę".
Na pewno wybiorę się na Traco, jeśli lokomotywa będzie tam zaprezentowana.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Wiem, lecz wiecie jaka jest polska rzeczywistość. Ja również na pewno będę już po raz trzeci. Tak szczerze to nie widzę potencjalnych klientów dla tego produktu, jedynie IC, ewentualnie ktoś z zagranicy.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Lokomotywa lokomotywą, ale ta nazwa? Słoń kojarzy mi się raczej z czymś powolnym i silnym, czyli bardziej pod pociągi towarowe.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Były już na RK propozycje - Elektron, Atom, to dużo lepiej brzmi.
"O, słoń jedzie, 200 km/h". Paradoks lekki ;-)
Liczba postów: 387
Liczba wątków: 16
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Zagranica ma swoje sprawdzone konstrukcje. Po co dac zarobic innemu krajowi jak można ładować w swoja gospodarkę.
IC samo nie wie jaki ma cel i co ma kupić.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Łukasz Turek, niekoniecznie. Czesi chętnie od Polaków kupują - zamówienia zgarnia PESA.
Liczba postów: 387
Liczba wątków: 16
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Tylko, że PESA ma x lat doświadczenia w tej dziedzinie. Widocznie nikt nie robi takich SZT.
Zobacz na rynek elektrowozów za granicą. Simensa ma sporo krajów w Europie. Mają doświadczenie, części, warsztat itp.
Jestem sceptyczny co do tego, że inne kraje to kupią.
Myślmy realistycznie a nie mikolowsko.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Ja też jakoś szczególnie nie liczę na to, że Elephant się sprzeda w krajach zachodnich, tam Siemens walczy z Bombardierem i na tą walkę chyba jesteśmy skazani. Wydaje mi się jednak, że w Czechach, na Słowacji lokomotywa może się sprzedać. Oczywiście żadnych argumentów na to nie mam oprócz tego, że Czesi kupowali od PESY - taki argument pośredni ;-)
Liczba postów: 387
Liczba wątków: 16
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Ot taki przykład. Od lat x jeździsz skodą octavią. Zapłacileś za nia powiedzmy 70 tyś zł.
W razie czego masz serwisy, ASO, itp.
Podoba ci sie ten samochód - ma świetne wyposażenie, dobre właściwości jezdne itp.
Krótko - warto było wydać te 70 kawałków.
I nagle u nas w FSO powstaje polonez air. Opływowe kształty, dobre wyposażanie (ale jakies nie znanej firmy), silnik o mocy 2,5 litra, ale własnej konstrukcji. Nie ma serwisu. Jest to właściwie auto zbudowane od podstaw i nie wiadomo jak się bedzie zachowywać.
Auto kosztuje 40 tyś.
Co kupisz? Skodę - sprawdzona od lat, z dobrymi silnikami, wyposażeniem itp, czy też poloneza? Różnica wynosi 30 tys.
|