Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Koleje Śląskie po raz kolejny w tym roku chcą zaprosić swoich podróżnych, wszystkich pasjonatów kolei i przedstawicieli środowisk promujących transport publiczny do konsultacji. Tym razem głównym tematem rozważań ma być nowy rozkład jazdy 2018/2019.
Wszystkie pomysły i sugestie co do tego, jakie zmiany i nowości, które mogłyby zostać wprowadzone do następnego rozkładu jazdy Kolei Śląskich można nadsyłać na adres mailowy: rj19@kolejeslaskie.com. Dla tych, którzy preferują kontakt osobisty zamiast wiadomości mailowych, KŚ zapraszają na spotkanie w siedzibie spółki przy ulicy Raciborskiej w Katowicach. Odbędzie się ono w czwartek 5 kwietnia od godziny 15:00 (spotkanie przewidziane do godz. 18:00). Przy okazji, ludzie z KŚ proszą o poinformowanie o chęci udziału w spotkaniu mailem na adres miwanska@kolejeslaskie.com do 3 kwietnia do godziny 16:00. W przypadku bardzo dużego zainteresowania zmieniona zostanie lokalizacja na salę w pobliskim budynku ASP (o takiej ewentualności KŚ poinformują mailem wszystkie zainteresowane osoby).
Źródło: Silesia Info Transport
Ja wspólnie z @ Konduktor_KS zamierzamy uczestniczyć w tym spotkaniu z ramienia forum, dlatego miło by było abyście w tym temacie podzielili się swoimi sugestiami i uwagami, które moglibyśmy na tym spotkaniu przekazać
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06.09.2017
Reputacja:
0
Żeby Konduktor był musi się w pracy pozamieniać. Ja mam dwa wnioski do RJ
- Likwidacja 2 par pociągów Czechowice - CIeszyn w zamian za dwie dodatkowe pary Katowice - Cieszyn
- Dodanie postój dla pociągu Ornak w Bielsku Białej Lipniku oraz w Łodygowicach
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
Czechowice - Cieszyn niech zostawią
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
(28.03.2018, 09:44)PeKaP napisał(a): Czechowice - Cieszyn niech zostawią Problem w tym że ogryzki Cieszyn - Czechowice to totalne muchowozy, natomiast te dwie pary bezpośrednich połączeń Cieszyna z Katowicami zaczynają się przyjmować. Dzięki temu, że między Goczałkowicami a Katowicami te pociągi są przyśpieszone, to czas przejazdu jest niemal równy do czasu przejazdu busa, cena ta sama, a komfort jazdy pociągiem jest nieporównywalnie większy od ciasnego busa.
Dobrze by było, aby rozkład jazdy pociągów do Cieszyna był tak skonstruowany, żeby było dogodne skomunikowanie z czeskimi motorakami do Frydka Mystka. Fajnie by też było, jakby się udało dogadać ze stroną czeską, aby ci wydłużyli motoraki relacji Detmarovice - Petrovice u Karvine do Zebrzydowic. Przy skomunikowaniu w Zebrzydowicach z pociągami do/z Katowic, obie relacje mogłyby zyskać na frekwencji.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Czechowice-Cieszyn są potrzebne kolejarzom pracującym w Czechowicach . Ja bym chciał małą stabilizację na S8 - czyli wszystkie pociągi w relacji Oświęcim - Lubliniec, żeby ludziom w głowach nie mieszać.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
Przywrócić połączenia Oświęcim - Czechowice
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Ja jestem ciekaw czy przewinie się temat reaktywacji Bytom-Gliwice.... Były pociągi, niema, znów były i teraz nie ma. Może pociągi nie jeździły tam pełne, ale w szczycie ludzi nie brakowało, zwłaszcza rano z Bytomia, po południu z Gliwic.
Zawsze była by jakaś alternatywa, dla 850 robiącego objazdówkę po centrach handlowych.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Cytat:Przywrócić połączenia Oświęcim - Czechowice
A kto poza garstką najbardziej zaciętych i nieświadomymi pasażerami chciałby jechać zawrotną trzydziestką od Brzeszcz do Czechowic?
Cytat:PJa jestem ciekaw czy przewinie się temat reaktywacji Bytom-Gliwice....
Jest przetarg na rewitalkę tej linii, więc bez sensu teraz uruchamiać pociągi, żeby za pół roku było KKA.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
(05.04.2018, 18:18)rustsaltz napisał(a): Cytat:Przywrócić połączenia Oświęcim - Czechowice
A kto poza garstką najbardziej zaciętych i nieświadomymi pasażerami chciałby jechać zawrotną trzydziestką od Brzeszcz do Czechowic?
Już ci odpowiadam, wiele osób które mieszka na wsiach typu Brzeszcze, Dankowice, Kaniow itp i mają dość rzadkich połączeń busami za które trzeba słono płacić z uwagi na monopol gdy nie ma pociągów a na dodatek jeżdżą one nieraz przez Bielsko od str. Oświecimia . I nie piszę o kolejarzach.. więc nie mądrkuj
Cytat:PJa jestem ciekaw czy przewinie się temat reaktywacji Bytom-Gliwice....
Jest przetarg na rewitalkę tej linii, więc bez sensu teraz uruchamiać pociągi, żeby za pół roku było KKA.
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Z Brzeszcz do Oświęcimia autobusy miejskie jeżdżą, o ile dobrze pamiętam z Kaniowa do Czechowic też. Busy jeżdżą co ok. 1,5 godziny (tak sugeruje e-podróżnik), czas jazdy 59 minut, obsługuje rejony, których nie obsługuje kolej. Ale to małe piwo, bo busem jedzie tylko ten, kto nie ma alternatywy, większość pojedzie samochodem. A dla kogoś, kto ma zapłacić miesięcznie jakieś 400 zł za paliwo i jeździć 30 min (ze względu na fakt, że i tak potencjalny pasażer samochód posiada nie uwzględniamy całej reszty kosztów) przedstawienie alternatywy w postaci pociągu jadącego 50 minut (plus czasy dojścia) i kosztującego ze 150 zł to żaden pomysł. Dopóki PLK nie wyremontuje tego odcinka, gminy nie zrobią porządnych parkingów P+R reaktywacja skończy się spektakularną klapą. Przykład linii 138 pokazuje, że ludzie będą jeździć pociągami (choć tutaj sytuacja jest trochę inna, bo wiochy po drodze silnie ciążą do Katowic - gdzie oferta drogowa jest delikatnie mówiąc chu*owa w porze szczytu - a wątpię, by wiochy pomiędzy Czechowicami i Oświęcimiem równie silnie ciążyły do którejś z tych miejscowości).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
No na całe szczęście w KŚ inne osoby będą decyzyjne i będą brać pod uwagę inne kwestie a nie tak jak ty... E-Podróżnika
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Z lekkim poślizgiem przedstawiam niektóre propozycje, jakie padały podczas czwartkowego spotkania w siedzibie Kolei Śląskich.
1. Zwiększenie częstotliwości na linii S1.
2. Skomunikowanie pociągów do Warszawy z kierunku Gliwic.
3. Wydłużenie częstotliwości kursów na linii S1 co pół godziny do godziny 21:00.
4. Wprowadzenie bezpośrednich połączeń relacji Częstochowa – Bielsko-Biała, oraz Wisła Głębce - Zawiercie.
5. Uruchomienie pociągów na linii Sucha Beskidzka – Żywiec
6. Uruchomienie pociągu z Katowic w kierunku Tarnowskich Gór w godzinach wieczornych.
7. Wydłużenie relacji pociągu przyśpieszonego "Vladislavia" do Bohumina
Ze swojej strony przedstawiłem wszystkie powyższe propozycje użytkowników forum. Niektóre z nich, takie jak powrót pociągów na linie Bytom - Gliwice, Oświęcim - Czechowice, czy wydłużenie pociągów z czeskich Petrovic u Karvine do Zebrzydowic padały także od innych uczestników konsultacji.
Oprócz propozycji stricte rozkładowych, padały także inne typu obniżenie cen biletów, czy wejścia KŚ do systemu ŚKUP.
To były propozycje uczestników konsultacji, a teraz niektóre wstępne nowości jakie przedstawiły Koleje Śląskie.
1. Uruchomienie weekendowego połączenia Gliwice - Wisła Głębce przez Knurów, Rybnik, Żory.
2. Wydłużenie szczytowych częstotliwości na linii S1
3. Zwiększenie terminów kursowania pociągu "Ornak" Katowice - Zakopane
4. Dodatkową parę pociągów relacji Katowice - Cieszyn
5. Wydłużenie pociągu "Rachowiec" do słowackiej Žiliny, pod warunkiem pozytywnego zakończenia rozmów ze stroną słowacką w sprawie wjazdu polskiego taboru na ich terytorium.
|