23.02.2011, 19:51
260 przemalowana ? Na pewno nie
Fotka ze stycznia tego roku:
http://www.garnek.pl/leg41/12819886/sp42-260
Fotka ze stycznia tego roku:
http://www.garnek.pl/leg41/12819886/sp42-260
Ostatnie SP42
|
23.02.2011, 19:51
260 przemalowana ? Na pewno nie
Fotka ze stycznia tego roku: http://www.garnek.pl/leg41/12819886/sp42-260
02.03.2011, 01:49
Lutek napisał(a):Ma kocioł tyle, że jest niesprawny. Niesprawny to znaczy, jaki ma dokładnie defekt?
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
02.03.2011, 11:35
Nie wiem, po prostu nie działa. Pewnie grzałki nie działają, czyli podgrzewacz wody który jest w kotle.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
03.03.2011, 17:32
Nawet, jeżeli są w kraju jakieś SP42 ze sprawnymi kociołkami to i tak raczej na niewiele te kociołki się przydadzą biorąc pod uwagę to, że wagony ze sprawnym ogrzewaniem parowym to białe kruki.
03.03.2011, 19:43
Lutek, Dzięki za wyjaśnienie.
ET40, Parę lat temu w Opolu jeszcze jedna jeździła ale potem ślad po niej zaginą więc pewnie trafiła do Legnicy co dalej z nią to nie wiem ale pewnie ją zezłomowali. W skansenach są takowe wagony, choćby nasza: salonka, sypialka, piętrusek, Ryflak, planujemy również ogrzewanie parowe wmontować w wagony Bi29 i w przyszłości w wagoniki 94Aa (które nigdy takowego ogrzewania nie miały).
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
03.03.2011, 23:36
Takie wagony to s± w ruchu, jakie¶ stare rozpadaj±ce siê bonanzy je¿d¿± czasem na regio £ód¼-Poznañ, czy ogrzewanie parowe jest w nich sprawne - nie wiem, bo z racji podczepienia ET22 trudno to sprawdziæ ;-) , elektryczne dzia³a na pewno - a¿ za dobrze.
03.03.2011, 23:51
Jeśli zawory ogrzewania były całe to i układ ogrzewania powinien być sprawny, niestety coraz częściej widuje się wagony ze zdemontowanym układem ogrzewania parowego.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
04.03.2011, 07:15
Dlaczego niestety? Przecież ten system jest już nie potrzebny, to go wymontowują.
04.03.2011, 13:15
Niektórzy nadal jeszcze używają ogrzewania parowego ;-)
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
04.03.2011, 16:03
W PR lub PKP IC?
05.03.2011, 08:47
A taki kocioł z SP42 nie podlega przypadkiem rewizjom tak samo jak każdy kocioł parowy np. z parowozu ?
Cytat:Nie wiem, po prostu nie działa. Pewnie grzałki nie działają, czyli podgrzewacz wody który jest w kotle.A ja zawsze myślałem że to jest kocioł przepływowy coś w stylu kotła LaMonta tylko z palnikiem na ropę.
05.03.2011, 08:50
MichałŁ napisał(a):A taki kocioł z SP42 nie podlega przypadkiem rewizjom tak samo jak każdy kocioł parowy np. z parowozu ? Podlega, ale w dobie 2011 roku ta operacja jest zbędna i przynosiłaby dodatkowe koszta.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
05.03.2011, 10:29
MichałŁ napisał(a):A ja zawsze myślałem że to jest kocioł przepływowyDokładnie , taki był - kotłem przepływowym. Parę uzyskiwało się przez przepływ wody przez wężownicę. Jak wszystkie urządzenia ciśnieniowe podlegał pod nadzór i dopuszczenie UDT. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Ostatnie ST43 | przem710 | 82 | 45 955 |
22.02.2018, 09:08 Ostatni post: codizwierzak |
|
SP42 | Piechu | 6 | 4 660 |
25.11.2016, 17:02 Ostatni post: Piechu |
|
Kasacje SP42 | Dominik Piotrowicz | 3 | 3 838 |
05.11.2015, 11:41 Ostatni post: Piechu |
|
Ostatnie ET21 | przem710 | 54 | 23 344 |
23.10.2015, 14:49 Ostatni post: Kamil Sikora |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
4 gości |