Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Niebezpieczne incydenty na polskich torach
Automaty to jeszcze inna bajka, w tym przypadku takie zabezpieczenie posiada chyba większość aut (jeśli nie wszystkie). Co do manualnych skrzyń to nieraz słyszałem o takim rozwiązaniu, nie jestem tylko pewien czy częściej jest to realizowane poprzez prosty czujnik przy sprzęgle czy też czujnik w skrzyni biegów (wyrzucenie na luz).
Odpowiedz

Do zabezpieczeń przed uruchomieniem pojazdu drogowego z ręczną skrzynią biegów na biegu:
Spotyka się różne zabezpieczenia. OIDP już Nissan Sunny z pocztątku lat 1980-ych miał czujnik przy pedale sprzęgła (czyli obwód sterowania rozrusznikiem był przerwany przy odpuszczonym pedale sprzęgła. Innymi słowy: Rozrusznik mógł pracowac tylko przy wyciśniętym sprzęgle).
Zabezpieczenia w skrzyni biegów też się spotyka, przykładem są ciągniki rolnicze Massey Fergusson typów 235/255 itd. z lat 1960-ych, następnie produkowane na licencji pod marką Ursus, typy np. 2812, 3512, 4512, 4514: Rozrusznik pracował tylko po wyrzuceniu na luz reduktora (patrz np.: Mazur, Podręcznik traktorzysty-operatora, WKiŁ); inna sprawa, że w reduktorze (tylko dwa przełożenia - niskei i wysokie biegi, więc tylko jeden wodzik) zainstalowanie czujnika jest to łatwiejsze kontrukcyjnie, niż w skrzyni biegów, która w przypadku samochodów osobowych ma zwykle 5 czy 6 biegów do przodu plus wsteczny (czyli trzy lub cztery wodziki).
Jeżeli idzie o automaty, to odłączenie rozrusznika przy włączonym biegu miały już od bardzo dawna, osobiście doświadczyłem tego w Mercedesie o kodzie fabrycznym 123 (tzw. beczka- lata produkcji 1976-1985, modele o nazwach wskazujących na pojemność skokową silnika: benzynowe gaźnikowe 200, 230, 250 -tu poj. 2746 ccm, benzynowe z wtryskiem 200E, 230E, 280E, diesle 200D, 240D, 300D, do USA 300TD Turbodiesel- tylko kombi ze skrzynią automatyczną; do ok. 1980 r. był także dostępny 220D; oprócz 200D i 220D od 1978 były także kombi - dodane litera T, np. 200TE, 240TD):
W tych samochodach rozrusznik mógł pracowac tylko przy selektorze ustawionym na P lub N (położenie P to "parking" - wyłączony bieg i właczony ryglownik postojowy; N jak neutral to to samo co luz w skrzyni ręcznej).
Romek_L
Odpowiedz

RomekL: zgoda. Jednak nawet jak włączysz (zapalisz) silnik na biegu neutralnym to później i tak możesz włączyć bieg. Co prawda metoda trochę brutalna, ale możliwa do zastosowania
Odpowiedz

Seven, masz rację. Moje niedoinformowanie wyszło.

Kończmy ten offtopic Tongue
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

I znowu moje podwórko i to bardzo lokalnie bo 1,5 km ode mnie...


Stonka Lotosu (SM42-2414) wykonująca prace manewrowe w Poznańskim oddziale Lotosu, na przejeździe kolejowym w ciągu ulicy Kopanina uderzyła w samochód osobowy.
Cytat:Lokomotywa zderzyła się z samochodem osobowym około 21.30 w poniedziałek. Nikomu nic się nie stało.
Patrząc po zdjęciach lokomotywa "wracała" w ciąg torów odstawczych więc opcje są dwie:
- dróżniczka otworzyła za szybko przejazd
--- bo w między czasie przejechał np osobowy co się często tam zdarza - lokomotywa wykonuje manewry po torze szlakowym przeciwnym a inny pociąg leci po torze szlakowym prawidłowym
--- bo "zapomniała" że stonka będzie wracać
- maszynista zignorował sygnał Ms1 / S1
Innej opcji raczej nie ma bo maszynista nie przeleciałby w obie strony wiedząc że ma przejazd otwarty zresztą nie dostałby wjazdu bo nie dałoby się ustawić drogi przebiegu. A biorąc pod uwagę układ świateł "manewrowy" oraz dosyć częsty pobyt tej stonki u mnie na manewrach, przyjazd z np. Zbąszynka odpada.

Ale TO mnie ciekawi bardzo

Cytat:Dziś kolejarze nie są w stanie powiedzieć czy rogatki były podniesione w chwili nadjeżdżania lokomotywy. - Przyczyny zdarzenia wyjaśnia obecnie specjalna komisja. Nie chcę wyrokować. To właśnie komisja wyjaśni jak doszło do tego, że samochód znalazł się na przejeździe w chwili nadjechania lokomotywy

Osoba która robiła zdjęcia twierdzi że rogatki były otwarte ale tam jest monitoring przejazdu więc w piątek(wtedy powstał artykuł) powinni już wiedzieć czy to prawda czy nie, bo to że dróżniczkę odsunęli od czynności (o czym wspomniano w artykule) to akurat standard.

Ale w tej historii jest jedna bardzo ważna niewiadoma która może obalić moje wszystkie teorie, a mianowicie nie wiem jaki jest stan urządzeń SRK. Co prawda to jest trasa w stronę Niemiec i w dodatku była modernizowana kilka lat temu, ale wiadomo jak to u nas bywa ...

link do artykułu

Jakaś makabryczna kompilacja jest dzisiaj...

Cytat:Pociąg Intercity potrącił 48-letnią kobietę na przejeździe kolejowym pomiędzy Gutowem Małym, a Gutowem Wielkim. Do zdarzenia doszło w piątek 22 stycznia około godziny 17.30.

Z informacji, jakie udało nam się zdobyć, wynika, że pociąg Intercity potrącił kobietę, który weszła na tory mimo opuszczonych rogatek. Od dyżurnego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni uzyskaliśmy informację, że kobieta (mieszkanka Wrześni) żyje.

Zdarzenie spowodowało poważne zakłócenia w ruchu pociągów. Na trasie utknęło kilka składów m.in. pociągi Intercity relacji Szczecin-Lublin, Warszawa-Zielona Góra
I po raz kolejny zastanawiam się czy, jeśli rozpędzone Pendolino(np. widziane kilka dni wcześniej) nie przemawia do wyobraźni to czy obciążenie takiej baraniej du _ _ kosztami opóźnień, napraw taboru i utraconych korzyści coś da?
Czasami mam ochotę po prostu zacytować mojego teścia - "selekcja naturalna"

Link do artykułu

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

Na Bykach i Siódemkach podpiera się ciśnieniowe pantografów, to i w samochodzie można pewnie jakoś "podeprzeć" to zabezpieczenie. Swoją drogą dziwne że producenci nie pomyśleli o takich sytuacjach gdy jedynym ratunkiem jest szybki zjazd z feralnego miejsca, nawet gdy spowodowałoby to uszkodzenie napędu. Potrafią myśleć o "pierdołach" wprowadzając zabezpieczenia przydające się jednemu na milion a o takiej rzeczy nikt nie pomyślał.

Kolejne beczki znalazły się poza szynami - tym razem Słonice na trasie E59 - linia 351 Poznań Główny - Szczecin Główny: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27 ... zecin.html ...
Odpowiedz

Czy ktoś może powiedzieć mi coś więcej na temat wykolejenia cysterny gdzieś koło Stargardu?
Wiem tylko tyle że wypadła z szyn dzisiaj w nocy...

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

Odkrywcza sugestia: wpisz w Googla wykolejenie cysterny koło Stargardu :-P
Odpowiedz

Chodzi o Słonice?
Jaro

Odpowiedz

Przewoźnik Orlen Koltrans. Lokomotywa własności Akiem - Traxx.
Łoj będą się gryźć, chociaż charakter wykolejenia wskazuje na jazdę widełkową przez rozjazd. Ciekawe co tam komisja ustali.
Odpowiedz

Świadek zdarzenia powiedział: „do wypadku doszło podczas zjazdu z toru szlakowego nr 2 na tor stacyjny nr 2 na rozjeździe nr 18 stacji Słonice. Wjazd pociągu odbywał się na sygnał zastępczy.” A dlaczego na sygnał zastępczy? Czy nie jest to powtórka ze Starzyn, gdzie przy próbie przekładania pary sprzężonych zwrotnic nie wyszła kontrola ich położenia, a ISDR nie sprawdził i nie zabezpieczył ich w wymaganym położeniu? Nie wyszła kontrola, bo zwrotnica nie doszła do końcowego położenia...
Odpowiedz

Przy okazji tego wypadku miały miejsce następujące objazdy:
*IC 48102/3 "KOZIOŁKI" [Katowice - Szczecin Główny] według danych na godzinę 23:40 miał pojechać od Krzyża trasą p. Gorzów Wlkp. i Kostrzyn. Jednak Pani rzecznik powiedziała że pociąg został cofnięty do Poznania (?) i pojechał przez Rzepin. Pasażerowie pociąg opuścili w Kostrzynie i dalej udali się pociągiem REGIO. Do stacji końcowej dotarł około 10 godzin po planie.

*IC 87200/1 "CENTAURUS" [Świnoujście - Poznań Główny/Kraków Główny] od Szczecina pojechał jako próżny trasą przez Rzepin. .

*TLK83260/1 "CALIPSO" [Szczecin Główny - Zakopane] spod Choszczna został wycowany do Szczecina i stamtąd p. Rzepin dotarł do Poznania notując 500 minut spóźnienia. (Wedle informacji od pewnego maszynisty pociąg prawdopodobnie miał pojechać początkowo p. Krzyż.)

*EIC 1806/7 "SEDINA" [Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny] skończył bieg w Krzyżu. Pasażerowie przesadzeni do pociągu 48102/3. Skład odjechał z pasażerami pociągu 80202 do Poznania, aby przejść na poranny EIC 8106/7 "SEDINA".

*TLK 80202 "AURORA" [Gorzów Wlkp. - Krzyż/Kraków Gł.] Pasażerowie zostali przesadzeni do składu od pociągu 1806/7 i udali się do Poznania.

*EIC 8102/3 "CHROBRY" [Szczecin Gł. - Warszawa Wsch.] Przejazd próżny do Poznania p. Rzepin. Dalej jako handlowy. Z Poznania odjechał 180 minut po planie.

*EIC 8106/7 "SEDINA" [Szczecin Gł. - Warszawa Wsch.] Do Poznania odwołany, podróżni trasę Szczecin - Poznań pokonali ZKA.

*IC 78200/1 "CENTAURUS" [Kraków/Poznań Gł. - Świnoujście] Odwołany na odcinku Poznań - Szczecin. Uruchomiono ZKA.

*IC 48102/3 "KOZIOŁKI" [Szczecin Gł. - Katowice] Skład Zastępczy. Do Poznania próżny p. Rzepin. W Poznaniu zanotował 270 minut spóźnienia.

*TLK 38260/1 "CALIPSO" [Zakopane - Szczecin Gł.] Na odcinku od Poznania p. Rzepin. Do stacji końcowej dotarł 320 minut po planie.

*IC 38200/1 "ORION" [Przemyśl Gł. - Szczecin Gł.] Na odcinku od Poznania trasa p. Rzepin.

*TLK 83106/7 "GOMBROWICZ" [Szczecin Gł. - Przemyśl Gł.] Próżny przejazd p. Rzepin. W Poznaniu zameldował się 280 min. po planie.

*IC 8402/3 "BARNIM" [Szczecin Gł. - Katowice] Ostatni pociąg jadący objazdem p. Rzepin. W Poznaniu zanotował 340 min. spóźnienia.

Popołudniu ruch został udrożniony.

I kilka fotek:
IC "KOZIOŁKI" do Katowic:
[Obrazek: dhKWqC3.jpg]

TLK "GOMBROWICZ" do Przemyśla:
[Obrazek: gsUpfpR.jpg]

TLK "CALIPSO" na Nadodrzance:
[Obrazek: eu07-368_27012016.jpg]
Autor: Łukasz Zawadzki / Lukasy
Zródło: http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=36583
Odpowiedz

Panowie, po raz kolejny Smile
Mamy osobny temat do wykolejeń Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

sm31-131 napisał(a):Jakaś makabryczna kompilacja jest dzisiaj...

Cytat:Pociąg Intercity potrącił 48-letnią kobietę na przejeździe kolejowym pomiędzy Gutowem Małym, a Gutowem Wielkim. Do zdarzenia doszło w piątek 22 stycznia około godziny 17.30.

Z informacji, jakie udało nam się zdobyć, wynika, że pociąg Intercity potrącił kobietę, który weszła na tory mimo opuszczonych rogatek. Od dyżurnego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni uzyskaliśmy informację, że kobieta (mieszkanka Wrześni) żyje.

Zdarzenie spowodowało poważne zakłócenia w ruchu pociągów. Na trasie utknęło kilka składów m.in. pociągi Intercity relacji Szczecin-Lublin, Warszawa-Zielona Góra
I po raz kolejny zastanawiam się czy, jeśli rozpędzone Pendolino(np. widziane kilka dni wcześniej) nie przemawia do wyobraźni to czy obciążenie takiej baraniej du _ _ kosztami opóźnień, napraw taboru i utraconych korzyści coś da?
Czasami mam ochotę po prostu zacytować mojego teścia - "selekcja naturalna"

Link do artykułu

Pozdrawiam
sm31-131
Miejsce w którym był wypadek znane jest z moich zdjeć, Panią zgarnął elf i dołożył IC, zmarła w karetce
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

Na przykładzie Słonic wyszła znowu tragiczna organizacja. Gdyby zaraz po otrzymaniu informacji o wykolejeniu przygotowano zastępcze rozkłady dla wszystkich pociągów przez Rzepin, a pociąg od Poznania leciałby przelotem aż do Szczecina, opóźnienia wyniosłyby góra 2h, a nie po 5...
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.