Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokomotywy serii 21 w Olkol
#16
Możliwe, że Linty stojące w Olkolu są przeznaczone dla przewoźników z Czech, o ile na tamtejszy rynek są plany ich sprowadzeni, w końcu Ceske Drahy sprowadzały do siebie używany tabor kolejowy z Niemiec i Austrii.

Jednakże warto pamiętać, że w Polsce jeździ trochę taboru sprowadzonego z Niemiec. Mowa tu o serii 614 (znanej w Polsce jako SN84) i również o serii 627 i 628, która jeździ w Arrivie, Kolei Mazowieckich i Kolei Wielkopolskich, które w tym trzecim przypadku są wypożyczone od Arrivy. Same pojazdy 628 też przez DB wjeżdżają do Polski. Oprócz nich w Polsce jeżdżą również pojazdy niemieckiej produkcji Duwag Wadloper sprowadzone z Holandii czy seria MR/MRD sprowadzone z Danii przez Arrivę, czy również eksploatowana w przeszłości seria 624 (eksploatowane w Polsce dawniej jako SA110). Dzięki krajowym producentom sprowadzono mniejszą ilość SZT i wagonów spalinowych z zagranicy.

Jeżeli zaś chodzi o lokomotywy serii 21 (HLE21) to najprawdopodobniej możliwe, że CZ Loko lub Depol Bydgoszcz miały plany ich wprowadzenia, a bynajmniej według plotek z Rynku Kolejowego. Niestety żadna z tych firm nie chciała komentować tej sprawy. Nie wiadomo, czy są jakieś spory pomiędzy Depolem, a CZ Loko odnośnie tych lokomotyw, czy w tym jest też coś innego ?

Jedno jest pewne. Na pewno HLE21 nie trafią do PKP Cargo lub Intercity. Prędzej z państwowych przewoźników Polregio mogłoby je wziąć.
Odpowiedz

#17
Sformułowałeś swoją wypowiedź tak jak gdybym nie miał o pojazdach zielonego pojęcia, a tak się składa, że jest dokładnie na odwrót ...
Mówię o LINT`ach i przywołuje Siemensy Desiro oraz Bombardier`owskie VT731 jako nowoczesne pojazdy, które mają coś wspólnego z LINT`ami, a Ty ni z gruchy ni z pietruchy podrzucasz stare zabytki w postaci serii SN84 (które nota bene jeździły ... stały w bazie KŚ w Katowicach na Raciborskiej), 628 i VT110, które w naszym kraju od wielu lat nie jeżdżą (VT110)... 

Każdy wariant sytuacyjny jeżeli chodzi o LINT`y stojące w Olkolu nie ma najmniejszego sensu. Jeżeli np. miały zostać sprowadzone przez przewoźnika z Czech to po co byłyby akurat w Olkolu, analogicznie do każdego innego kraju. Nikt w naszym kraju nie używa i nie miał w planach używać Coradia LINT, co więcej żadne LINT`y nie mają krajowego dopuszczenia do ruchu.

Ktoś w ogóle ma potwierdzenie odnośnie tego, ze LINT`y stoją w Olkolu ? Jeżeli nie ma ich tam albo takiego potwierdzenia nie ma to skupmy się na temacie lokomotyw HLE21 ...
Odpowiedz

#18
Wypowiedź Zone'a wywołała trochę zamieszania, więc nie byłem pewien jak tu odpisać. Cóż jedno jest pewne na razie przy HLE21 nic się nie zmieniło, a co do Coradia Lint to ta informacja stała się dziwna trochę. Przebywanie w Olkolu Lintów stało się tak samo zagadkowe jak z lokomotywami serii 21.
Odpowiedz

#19
(16.05.2020, 11:15)MegaTVHD napisał(a): ,,Jak to mówią młodzi ludzie masakracja". Cytat z gier Fifa, który się tu idealnie sprawdza. Kaz, obudz sie! Przecież tu mowa o szt jako sztukach...
Oczywiście, chodziło o SZTUKI...
Odpowiedz

#20
Jak to mówią, pierwsza myśl jest najlepsza  Big Grin


I sprawa się wyjaśniła  Wink
Odpowiedz

#21
LINTy bywały w okolicy - są w Polsce dostosowywane do nowego klienta.
Odpowiedz

#22
Takie maszyny jak te HLE 21 są potrzebne w Polsce gdzie jest ciągły niedobór lokomotyw elektrycznych wysokiej mocy.
Odpowiedz

#23
A jakieś dokładne szczegóły gdzie jest niedobór lokomotyw ? U jakiego przewoźnika konkretnie ?
Odpowiedz

#24
Szczególnie u tych mniejszych, których nie stać na kupno nowych lokomotyw. Swego czasu także Lotos miał niedobór mowa oczywiście o czasach przed COVIDowych.
Odpowiedz

#25
A przed COVIDowe to znaczy jakie ? O których latach mówisz ? Z tym COVIDem to tak na prawdę sytuacja powstała po to aby rozwalać gospodarki i ważne przedsiębiorstwa kolejowe takie jak PKP Cargo, czy spółki zajmujące się wydobyciem węgla na Górnym Śląsku (jak np: PGG, czy Jastrzębska Spółka Węglowa). Taka jest prawda mój kolego.

Ale nie będę tutaj politykować, bo nie warto. Mówiąc o mniejszych spółkach kolejowych takie jak na przykład Depol do którego według plotek z 2017 miały trafić lokomotywy HLE 21 to z jednej strony taki scenariusz może być możliwy, aczkolwiek z drugiej przewoźnik ten równie dobrze może zakupić/wynająć inne lokomotywy w Polsce. To również tyczy mniejszych przewoźników, którzy raczej wybiorą coś innego. Nie wiem jakich miałeś na myśli mniejszych przewoźników, ale prędzej prywatni mniejsi przewoźnicy wybiorą ET21 od PKP Cargo i być może w niedalekiej przyszłości również od DB Cargo Polska.
Odpowiedz

#26
Wiem doskonale do czego plandemię COVID stworzono, Mam na myśli lata 2014-2019
Problem w tym, że ET21 to konstrukcja przestarzała nawet po modernizacji. Takie maszyny jak HLE to zupełnie inna technologia. Do ET21 problemem są nawet części.
bo ich po prostu nie ma, albo trzeba dorabiać w ilościach niskoseryjnych.
Odpowiedz

#27
ET21 są z tych samych lat co Skoda rady 181 i 182. Zresztą ostatnimi czasu Rail Loco Paweł Plata kupił od CTLu.
Odpowiedz

#28
No LOTOS mial taki niedobor ze az ET40 zwrocil  Tongue
Odpowiedz

#29
Lotos zwrócił, bo ET40 więcej stały w naprawach niż jeździły i dodatkowo przyszły kolejne dragony
Odpowiedz

#30
W Lotosie jeździły trzy lokomotywy o numerach 43, 52 i 55. Natomiast 07 i 31 nadal stoją w Gdańsku podczas naprawy.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.