Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
Możliwe, że Linty stojące w Olkolu są przeznaczone dla przewoźników z Czech, o ile na tamtejszy rynek są plany ich sprowadzeni, w końcu Ceske Drahy sprowadzały do siebie używany tabor kolejowy z Niemiec i Austrii.
Jednakże warto pamiętać, że w Polsce jeździ trochę taboru sprowadzonego z Niemiec. Mowa tu o serii 614 (znanej w Polsce jako SN84) i również o serii 627 i 628, która jeździ w Arrivie, Kolei Mazowieckich i Kolei Wielkopolskich, które w tym trzecim przypadku są wypożyczone od Arrivy. Same pojazdy 628 też przez DB wjeżdżają do Polski. Oprócz nich w Polsce jeżdżą również pojazdy niemieckiej produkcji Duwag Wadloper sprowadzone z Holandii czy seria MR/MRD sprowadzone z Danii przez Arrivę, czy również eksploatowana w przeszłości seria 624 (eksploatowane w Polsce dawniej jako SA110). Dzięki krajowym producentom sprowadzono mniejszą ilość SZT i wagonów spalinowych z zagranicy.
Jeżeli zaś chodzi o lokomotywy serii 21 (HLE21) to najprawdopodobniej możliwe, że CZ Loko lub Depol Bydgoszcz miały plany ich wprowadzenia, a bynajmniej według plotek z Rynku Kolejowego. Niestety żadna z tych firm nie chciała komentować tej sprawy. Nie wiadomo, czy są jakieś spory pomiędzy Depolem, a CZ Loko odnośnie tych lokomotyw, czy w tym jest też coś innego ?
Jedno jest pewne. Na pewno HLE21 nie trafią do PKP Cargo lub Intercity. Prędzej z państwowych przewoźników Polregio mogłoby je wziąć.
Liczba postów: 39
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.01.2019
Reputacja:
5
Sformułowałeś swoją wypowiedź tak jak gdybym nie miał o pojazdach zielonego pojęcia, a tak się składa, że jest dokładnie na odwrót ...
Mówię o LINT`ach i przywołuje Siemensy Desiro oraz Bombardier`owskie VT731 jako nowoczesne pojazdy, które mają coś wspólnego z LINT`ami, a Ty ni z gruchy ni z pietruchy podrzucasz stare zabytki w postaci serii SN84 (które nota bene jeździły ... stały w bazie KŚ w Katowicach na Raciborskiej), 628 i VT110, które w naszym kraju od wielu lat nie jeżdżą (VT110)...
Każdy wariant sytuacyjny jeżeli chodzi o LINT`y stojące w Olkolu nie ma najmniejszego sensu. Jeżeli np. miały zostać sprowadzone przez przewoźnika z Czech to po co byłyby akurat w Olkolu, analogicznie do każdego innego kraju. Nikt w naszym kraju nie używa i nie miał w planach używać Coradia LINT, co więcej żadne LINT`y nie mają krajowego dopuszczenia do ruchu.
Ktoś w ogóle ma potwierdzenie odnośnie tego, ze LINT`y stoją w Olkolu ? Jeżeli nie ma ich tam albo takiego potwierdzenia nie ma to skupmy się na temacie lokomotyw HLE21 ...
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
Wypowiedź Zone'a wywołała trochę zamieszania, więc nie byłem pewien jak tu odpisać. Cóż jedno jest pewne na razie przy HLE21 nic się nie zmieniło, a co do Coradia Lint to ta informacja stała się dziwna trochę. Przebywanie w Olkolu Lintów stało się tak samo zagadkowe jak z lokomotywami serii 21.
Liczba postów: 471
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
LINTy bywały w okolicy - są w Polsce dostosowywane do nowego klienta.
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
Takie maszyny jak te HLE 21 są potrzebne w Polsce gdzie jest ciągły niedobór lokomotyw elektrycznych wysokiej mocy.
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
A jakieś dokładne szczegóły gdzie jest niedobór lokomotyw ? U jakiego przewoźnika konkretnie ?
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
Szczególnie u tych mniejszych, których nie stać na kupno nowych lokomotyw. Swego czasu także Lotos miał niedobór mowa oczywiście o czasach przed COVIDowych.
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
A przed COVIDowe to znaczy jakie ? O których latach mówisz ? Z tym COVIDem to tak na prawdę sytuacja powstała po to aby rozwalać gospodarki i ważne przedsiębiorstwa kolejowe takie jak PKP Cargo, czy spółki zajmujące się wydobyciem węgla na Górnym Śląsku (jak np: PGG, czy Jastrzębska Spółka Węglowa). Taka jest prawda mój kolego.
Ale nie będę tutaj politykować, bo nie warto. Mówiąc o mniejszych spółkach kolejowych takie jak na przykład Depol do którego według plotek z 2017 miały trafić lokomotywy HLE 21 to z jednej strony taki scenariusz może być możliwy, aczkolwiek z drugiej przewoźnik ten równie dobrze może zakupić/wynająć inne lokomotywy w Polsce. To również tyczy mniejszych przewoźników, którzy raczej wybiorą coś innego. Nie wiem jakich miałeś na myśli mniejszych przewoźników, ale prędzej prywatni mniejsi przewoźnicy wybiorą ET21 od PKP Cargo i być może w niedalekiej przyszłości również od DB Cargo Polska.
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
Wiem doskonale do czego plandemię COVID stworzono, Mam na myśli lata 2014-2019
Problem w tym, że ET21 to konstrukcja przestarzała nawet po modernizacji. Takie maszyny jak HLE to zupełnie inna technologia. Do ET21 problemem są nawet części.
bo ich po prostu nie ma, albo trzeba dorabiać w ilościach niskoseryjnych.
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
ET21 są z tych samych lat co Skoda rady 181 i 182. Zresztą ostatnimi czasu Rail Loco Paweł Plata kupił od CTLu.
Liczba postów: 87
Liczba wątków: 0
Dołączył: 23.07.2017
Reputacja:
1
Lotos zwrócił, bo ET40 więcej stały w naprawach niż jeździły i dodatkowo przyszły kolejne dragony
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
W Lotosie jeździły trzy lokomotywy o numerach 43, 52 i 55. Natomiast 07 i 31 nadal stoją w Gdańsku podczas naprawy.