Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Wieść gminna niesie, że "Ustronie" ma wrócić do starej relacji Kołobrzeg - Kraków i jeździć na Flircie. Na Flircie ma podobno także jeździć "Uznam" w relacji Warszawa - Szczecin (bez grupy krakowskiej). Tym samym Świnoujście traci jedyne całoroczne nocne połączenie. Mam cichą nadzieję, że PKP IC zrezygnują z tych pomysłów, bo już w tym roku strzeliły sobie w stopę uruchamiając nocne "Karkonosze" na Darcie i "Pogorię" na Flircie. które pasażerowie przeklinają.
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.07.2018
Reputacja:
0
Dlaczego ten (k) TLK Ustronie pojedzie jako EZT? PKP IC już chyba przesadza!
Zresztą niech wsadzą tych pracowników PKP IC do jakiegoś pociągu, w którym podróż trwa ponad 17 goc w wagonach z miejscami do siedzenia i zobaczymy co powiedzą! Oni chyba nie rozumieją, że Polska kolej to nie jak kolej w europie zachodniej, żeby usuwać pociągi nocne!
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Co prawda nie miałem tej wątpliwej okazji jazdy Flirtem w nocy, ale kilku moich znajomych jechało "Pogorią" i jednym głosem stwierdzili że była to droga przez mękę.
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.07.2018
Reputacja:
0
Mam nadzieje, że składy wagonowe powrócą!
Liczba postów: 471
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
A może, skoro PKP IC ma problem z taborem do pociągów nocnych to niech spróbują chociaż część oddać w przetargu innej firmie, tak jak robi to DB, które zleca obsługę pociągów nocnych OeBB. Ciekawe co by z tego wyszło
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Podróżuje regularnie Pogorią oraz Karkonoszami i nie narzekam. Dużo lepsza opcja, niż 8-miejscowy mechpom, do tego wiele udogodnień, jak strefa gastronomiczna. Gadałem kiedyś z obsługą i gdyby nie składy ED160/161, to tych połączeń prawdopodobnie już by nie było z powodu wysokich kosztów eksploatacyjnych (znacznie większych dla składów wagonowych, niż dla EZTów), w stosunku do wpływów biletowych, oraz, że odpływ podróżnych w nocnych połączeniach to nie efekt wysłania EZTów, a efekt skrócenia czasów przejazdów w połączeniach dziennych, oraz poprawy oferowania.
Liczba postów: 471
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
W Niemczech też tak DB twierdziło, weszło OeBB, i jakoś prawie pełnymi składami jeżdżą
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.07.2018
Reputacja:
0
Nie wiem, co myślicie, ale moim zdaniem taka podróż z Przemyśla do Kołobrzegu która trwa ponad 17 godz lepiej przespać w wagonie sypialnym.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
(06.08.2018, 17:27)Urbi napisał(a): Podróżuje regularnie Pogorią oraz Karkonoszami i nie narzekam. Dużo lepsza opcja, niż 8-miejscowy mechpom, do tego wiele udogodnień, jak strefa gastronomiczna. Gadałem kiedyś z obsługą i gdyby nie składy ED160/161, to tych połączeń prawdopodobnie już by nie było z powodu wysokich kosztów eksploatacyjnych (znacznie większych dla składów wagonowych, niż dla EZTów), w stosunku do wpływów biletowych, oraz, że odpływ podróżnych w nocnych połączeniach to nie efekt wysłania EZTów, a efekt skrócenia czasów przejazdów w połączeniach dziennych, oraz poprawy oferowania.
Wiadomo że każdy ma swoje jakieś tam aspiracje. Ja tak jak wspomniałem nie miałem okazji jechać nocą EZT i opieram się jedynie o opinie moich znajomych którzy jechali. Co do frekwencji, to nie wiem jak to wygląda w "Karkonoszach", ale wiem że "Pogoria" ma dosyć przyzwoitą frekwencję i to przez cały rok. Od nowego rozkładu w miejsce "Pogorii" pojedzie "Metropol" z Wiednia, więc powróci na tą relację skład wagonowy.
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
(04.08.2018, 21:40)gurski napisał(a): Dlaczego ten (k) TLK Ustronie pojedzie jako EZT? PKP IC już chyba przesadza!
Zresztą niech wsadzą tych pracowników PKP IC do jakiegoś pociągu, w którym podróż trwa ponad 17 goc w wagonach z miejscami do siedzenia i zobaczymy co powiedzą! Oni chyba nie rozumieją, że Polska kolej to nie jak kolej w europie zachodniej, żeby usuwać pociągi nocne!
Powtórzę się po raz kolejny , to celowe działanie, żeby pozbyć się nocnych połączeń. Remonty są najważniejsze.....
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.07.2018
Reputacja:
0
Najwyżej utracą pasażerów.
Niech robią jak chcą, ale niech potem nie płaczą że nie mają pasażerów!
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Im to będzie na rękę, bo będą mieć powody do uwalania nocnych połączeń z powodu niskiej frekwencji. W tym wszystkim chyba o to chodzi, żeby ograniczyć ruch pociągów w nocy do minimum.
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.07.2018
Reputacja:
0
Ale ja nie zamierzam jechać przez 17 godzin z Przemyśla do Kołobrzegu na miejscach siedzących.
Chyba będzie lepiej użyć transportu indywidualnego.
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.07.2018
Reputacja:
0
Zobaczymy jak to będzie w okresie wakacyjnym 2019.
Liczba postów: 52
Liczba wątków: 1
Dołączył: 13.03.2018
Reputacja:
3
Zasadniczo to widać że ludzie nie bardzo chcą jeździć w nocy tak jak kiedyś, ale w zamian przydałyby się sensowne połączenia dzienne. A relacje północ-południe to jest tragedia, jak kogoś nie stać na Pindola to musi się kisić po kilkanaście godzin w 8-miejscowych wagonach szwędających się zygzakiem po bocznych trasach. Tu by się przydała zupełna zmiana podejścia w PKP IC.
|