08.03.2011, 22:34
Witam, jestem nowym użytkownikiem forum. Mam na imię Jarek i tak jak Wy interesuję się koleją.
Od dłuższego czasu zastanawia mnie jak wygląda współpraca lokomotyw różnego typu np. M62 + TEM2 w jednym składzie. Według Wikipedii cytuję
Jest tam wyjaśnienie co do amerykańskich kolei, gdzie mamy ujednolicony nastawnik, ale mnie interesuje polska kolej..
Jak ta współpraca przebiega? Co jeśli lokomotywy nie obsługują wielokrotności?
Od dłuższego czasu zastanawia mnie jak wygląda współpraca lokomotyw różnego typu np. M62 + TEM2 w jednym składzie. Według Wikipedii cytuję
Kod:
Sterowanie wielokrotne (sterowanie ukrotnione) – sterowanie dwoma lub większą ilością pojazdów trakcyjnych (np. lokomotyw) z jednego z nich (zwykle pierwszego), stosowane w celu zwielokrotnienia mocy, siły pociągowej (lokomotywy) lub pojemności (EZT). Dla jego realizacji konieczna jest zgodność układów sterowania oraz charakterystyk łączonych pojazdów trakcyjnych.
Jak ta współpraca przebiega? Co jeśli lokomotywy nie obsługują wielokrotności?