Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EN57 - 50 lat w służbie
#91
Ja jestem ciekawy tego, na ile lat było przewidywane eksploatowanie EN57 pięć dekad temu, kiedy zaczynał swoją przygodę w przewożeniu ludzi. Czy przewidywali, to, że po 50 latach nadal będą w użytku i pewnie te kilka (naście) lat jeszcze pojeżdżą...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#92
psim napisał(a):Ktoś decyduje, czy kupić jeden nowy pociąg, czy stuningować dresiarsko 5 starych (AKM Łódź...), ...

Akurat łódzkie AKMy są najdroższą moderną (~8 mln zł/szt), za 2,5 sztuki można kupić niezłą nówkę.
Odpowiedz

#93
mikrobart napisał(a):to bardzo stara konstrukcja, nieodpowiadająca współczesnym trendom w budowie taboru i choćby ją modernizowano jeszcze 5 razy, to nie odejmie się tej konstrukcji lat.

Niby nie odejmie, ale zawsze przedłuży jej żywotność, jestem zdania, że gdy trzeba przyoszczędzić, lepiej zmodernizować 5 lub nawet 3 pociągi niż kupić jeden nowy. Innym przykładem udanej modernizacji są poznańskie Moderusy Alfa. Sam początkowo nie wiedziałem, że to przerobione 105Na. Mnie modernizacje EN57 bardzo się podoba Nie patrząc w papiery, wizualnie, trochę lat na pewno odjęła, a nie każdy pociąg musi wyglądać jak TGV.
Odpowiedz

#94
Może tak może i nie. Natomiast jedno jest pewne narazie nie stać kolei na masową wymianę kibli więc jak są sprawne i w miarę to po co zmieniać je na inne modele. Poza tym na obecnych liniach kursują 57 po gruntownych remontach i malowaniu więc niech służą jak najdłużej.
Odpowiedz

#95
kris123 napisał(a):Poza tym na obecnych liniach kursują 57 po gruntownych remontach

Same SPOTy jeżdżą? To chyba na innym świecie, bo ja widuję głównie stare, niedotknięte modernizacją kible z rozwiązaniami z jakimi wyjechały z PaFaWagu.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#96
I kolejne pytanie...

Czy są w Europie dłużej jeżdżące EZTy?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#97
Na pewno najdłużej produkowane na świecie, ale czy najdłużej jeżdżące to nie wiem...
Odpowiedz

#98
W Szwajcarii być może znaleźlibyśmy coś starszego.
Odpowiedz

#99
Póki jeżdżą , a nie stoją w naprawach niech kursują. Wiek pociągu nie ma znaczenia, tylko liczba awarii. Ja tak jak mówiłem na 57 nie narzekam. Pytanie czy wolę skaj czy plastyk w nich. Ale chyba jednak plastyk. On mniej w lecie się zaparza Big Grin
Odpowiedz

kris123 napisał(a):Pytanie czy wolę skaj czy plastyk w nich. Ale chyba jednak plastyk. On mniej w lecie się zaparza Big Grin

Lepszy chłodny skaj, który się nie grzał na słońcu. :-D

PS. A porpo tych modernizacji - gdzie jeździ najwięcej tych zmodernizowanych, bo u mnie, ni piernika nie mogę upolować.
Odpowiedz

Po modernizacji jeżdżą na przykład u nas w Małopolsce na Kielce (Sędziszów)
Odpowiedz

Z napisem PR Katowice, Opole, Wrocław, Kraków... tam tego pełno widziałem.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Mhm... A w Wielkopolskim żadnego nie uchwyciłem. Undecided Ale stare kibelki też są spox :-D
Odpowiedz

Zgadza się, w Wielkopolsce nie ma żadnego spota. Czasem zdarzy się że jedzie do Wrocławia lub raz widziałem do Szczecina ale to na prawdę rzadkość.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

W Rawiczu stoją dolnośląskie SPOTy, które obsługują połączenia do Wrocławia, czyli teoretycznie czasami w Wielkopolsce SPOT gości.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.