Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PR chce pozbyć się spalinowozów
#1
PR pozbędą się 76 lokomotyw spalinowych

W najbliższym czasie zamierzamy zredukować park naszych lokomotyw spalinowych o 76 sztuk - poinformował członek zarządu Przewozów Regionalnych Robert Nowakowski podczas konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce", zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy". Jak podał, obecnie 78 lokomotyw spalinowych PR nie posiada ważnych świadectw sprawności technicznej.

Przewozy Regionalne eksploatują 135 lokomotyw spalinowych, których średni wiek wynosi 34,8 lat. Przewoźnik wykorzystuje 28 lokomotyw SM42 (średni wiek 40,5 lat), 40 sztuk SU42 (średni wiek - 35,6 lat), 51 SU45 (średni wiek - 37,4 lat), 13 SP32 (średni wiek - 22,1 lat) oraz 3 lokomotywy manewrowe SM04 (o średnim wieku 4,8 lat).
Źródło:Rynek Kolejowy

Czyżby kolejny gwoźdź do trumny PR czy raczej spin-off taborowo-przewozowy :?:
Odpowiedz

#2
Szukaj± oszczêdno¶ci gdzie siê da, pytanie tylko czym bêd± chcieli obs³ugiwaæ po³±czenia na liniach bez druta. SZT nadal brak i siê psuj±. ¯eby tylko nie by³o takiej sytuacji jak w IC po wywaleniu spalinówek.
Odpowiedz

#3
PR nie ma bodaj ani jednej lokomotywy elektrycznej, a zapotrzebowanie jest spore. Nic dziwnego, że nadwyżkę spalinówek, które są wykorzystywane od święta chce wykreślić z inwentarza - utrzymanie lokomotyw kosztuje a w obecnej sytuacji finansowej PR każdy nieuzasadniony wydatek jest bardzo niepotrzebny.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#4
Pozbywają się głównie lokomotyw, które i tak stoją nieużywane. A SZT powoli przybywa.
Odpowiedz

#5
Skasowane zostaną głównie manewrówki i lokomotywy niezdatne do użytku, więc nie bałbym się o przyszłość obsługi bezdrucia przez PR.
Jaro

Odpowiedz

#6
Może znaleźli by się jacy nabywcy, czy definitywnie złom?
Odpowiedz

#7
Na lokomotywy bez świadectwa sprawności? Raczej wątpię.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#8
ET21-100 również nie maił świadectwa sprawności, teraz śmiga w Orlenie.
Odpowiedz

#9
A jakie lokomotywy mają pójść pod palnik? SM42?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#10
SM42 oraz SU45.
Odpowiedz

#11
mikrobart napisał(a):A jakie lokomotywy mają pójść pod palnik? SM42?

"Redukcji" podlega 76 szt lokomotyw. SM42 PR-y posiadają 28 szt więc siłą rzeczy kilkadziesiąt szt. będzie innego typu.

Ciekawym zjawiskiem jest ogromna doza zrozumienia tematu, całkowicie "ekonomiczne" podejście,
Tym trudniej to zrozumieć po zapoznaniu się z dyskusją podobną w temacie która dotyczyła PKP IC a wzbudzała ogromne negatywne emocje :-)
Odpowiedz

#12
Trakcja spalinowa jest udupiana w PL więc co się dziwić :] Kasują, bo im ich nie trza.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#13
pospieszny napisał(a):Tym trudniej to zrozumieć po zapoznaniu się z dyskusją podobną w temacie która dotyczyła PKP IC a wzbudzała ogromne negatywne emocje :-)
PIC tnie loki i połączenia, PR tylko loki a na tory wysyła tańsze SZT. Pasażer traci tylko w tej pierwszej sytuacji.
Odpowiedz

#14
Tak, tak! Przecież zawsze można ogłosić przetarg na obsługę poc, trakcją spalinową i beczeć jak to drogo Cargo zdziera :roll:

sphinx, Gratuluję samopoczucia.

Wyjdź i ogłoś swoje tezy pasażerom np. Lubuskiego,Opolskiego,Wielkopolskiego gdzie nagminnym jest gumowa działalność Peerów z braku i lokomotyw i szynozłomów!

Tam oczywiście tak jak na Śląsku pasażer nic nie traci.... bo tyś tak napisał :-D

//Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Używaj opcji edytuj.
przem710
Odpowiedz

#15
pospieszny, akurat w opolskim nie pamiętam już kiedy była KKA z powodu braku taboru, były problemy ale nie z taborem tylko przejezdnością szlaku.
A jak jest potrzeba to pojawiają się składy wagonowe na Opole - Nysa i Nysa - Kędzierzyn-Koźle, choć obecnie jest 10 szynobusów (a obiegów 7) więc wszystko jeździ na SA.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.