PR pozbędą się 76 lokomotyw spalinowych
W najbliższym czasie zamierzamy zredukować park naszych lokomotyw spalinowych o 76 sztuk - poinformował członek zarządu Przewozów Regionalnych Robert Nowakowski podczas konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce", zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy". Jak podał, obecnie 78 lokomotyw spalinowych PR nie posiada ważnych świadectw sprawności technicznej.
Przewozy Regionalne eksploatują 135 lokomotyw spalinowych, których średni wiek wynosi 34,8 lat. Przewoźnik wykorzystuje 28 lokomotyw SM42 (średni wiek 40,5 lat), 40 sztuk SU42 (średni wiek - 35,6 lat), 51 SU45 (średni wiek - 37,4 lat), 13 SP32 (średni wiek - 22,1 lat) oraz 3 lokomotywy manewrowe SM04 (o średnim wieku 4,8 lat).
Źródło:Rynek Kolejowy
Czyżby kolejny gwoźdź do trumny PR czy raczej spin-off taborowo-przewozowy :?:
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Szukaj± oszczêdno¶ci gdzie siê da, pytanie tylko czym bêd± chcieli obs³ugiwaæ po³±czenia na liniach bez druta. SZT nadal brak i siê psuj±. ¯eby tylko nie by³o takiej sytuacji jak w IC po wywaleniu spalinówek.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
PR nie ma bodaj ani jednej lokomotywy elektrycznej, a zapotrzebowanie jest spore. Nic dziwnego, że nadwyżkę spalinówek, które są wykorzystywane od święta chce wykreślić z inwentarza - utrzymanie lokomotyw kosztuje a w obecnej sytuacji finansowej PR każdy nieuzasadniony wydatek jest bardzo niepotrzebny.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Pozbywają się głównie lokomotyw, które i tak stoją nieużywane. A SZT powoli przybywa.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Skasowane zostaną głównie manewrówki i lokomotywy niezdatne do użytku, więc nie bałbym się o przyszłość obsługi bezdrucia przez PR.
Jaro
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Może znaleźli by się jacy nabywcy, czy definitywnie złom?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Na lokomotywy bez świadectwa sprawności? Raczej wątpię.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
ET21-100 również nie maił świadectwa sprawności, teraz śmiga w Orlenie.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
A jakie lokomotywy mają pójść pod palnik? SM42?
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Trakcja spalinowa jest udupiana w PL więc co się dziwić :] Kasują, bo im ich nie trza.
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 0
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Tak, tak! Przecież zawsze można ogłosić przetarg na obsługę poc, trakcją spalinową i beczeć jak to drogo Cargo zdziera :roll:
sphinx, Gratuluję samopoczucia.
Wyjdź i ogłoś swoje tezy pasażerom np. Lubuskiego,Opolskiego,Wielkopolskiego gdzie nagminnym jest gumowa działalność Peerów z braku i lokomotyw i szynozłomów!
Tam oczywiście tak jak na Śląsku pasażer nic nie traci.... bo tyś tak napisał :-D
//Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Używaj opcji edytuj.
przem710
Liczba postów: 631
Liczba wątków: 26
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
0
pospieszny, akurat w opolskim nie pamiętam już kiedy była KKA z powodu braku taboru, były problemy ale nie z taborem tylko przejezdnością szlaku.
A jak jest potrzeba to pojawiają się składy wagonowe na Opole - Nysa i Nysa - Kędzierzyn-Koźle, choć obecnie jest 10 szynobusów (a obiegów 7) więc wszystko jeździ na SA.