Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Ostatnio głośno o opłacie dworcowej, która jeszcze w tym roku ma zacząć być pobierana od przewoźników za każdorazowe zatrzymanie pociągu przy peronie.
Jak każdy pomysł, ma wielu przeciwników i wielu zwolenników. A co Wy o niej myślicie? Kolejna nieuzasadniona opłata i pole do działania dla następnej spółki z grupy PKP czy krok ku poprawieniu sytuacji infrastruktury dworcowej?
Liczba postów: 206
Liczba wątków: 14
Dołączył: 24.01.2011
Reputacja:
0
Jasne, na pewno za pewien czas cała infrastruktura dworcowa będzie błyszczeć...
Kolejny głupi pomysł.
Drezynowy z linii nr 52
Białowieża Pałac-- Białowieża Towarowa-- Podolany-- Grudki-- Miejsce Mocy-- Czerlonka-- Nieznany Bór(BSz)
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
A w to, że będzie błyszczeć, to nie mam nadziei, ale sama opłata, w zamierzeniu, ma być pulą pieniędzy na utrzymanie dworców - nie na remonty, inwestycje tylko prace typu sprzątanie, naprawy bieżące, utrzymanie toalet etc.
Nasuwa się pytanie - po co kolejna spółka? PKP - samo w sobie, nie mogło się tym zająć?
Liczba postów: 206
Liczba wątków: 14
Dołączył: 24.01.2011
Reputacja:
0
Zapewne usłyszałbyś wytłumaczenie: Koszt utrzymania pracownika jest dość spory, taniej jest zatrudnić kogoś z zewnątrz.
Ile razy już to słyszałem :-P
Drezynowy z linii nr 52
Białowieża Pałac-- Białowieża Towarowa-- Podolany-- Grudki-- Miejsce Mocy-- Czerlonka-- Nieznany Bór(BSz)
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Dlatego zaczyna brakować miejsca na poważną i merytoryczną debatę na temat tej opłaty, wszyscy przybrali teraz pozycje po odpowiednich stronach barykady i zaczynają walczyć, ale sensu w tym większego nie ma, bo argumenty często świadczą wyłącznie o braku elementarnej wiedzy na temat funkcjonowania dworców i ogólnie infrastruktury.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Wszystko OK, ale niech mi ktoś zagwarantuje, że wiejskie stacyjki też dostaną z tego kasę, żeby chociaż postawić jakąś ławeczkę, bądź wyrwać rosnące zielsko. Bo mnie się wydaje, że kasa i tak pójdzie tylko do dużych miast.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Plan zakłada w tych najmniejszych miejscowościach i na najmniejszych przystankach postawienie wiat, które spełnią podstawowe zadania, których oczekuje pasażer - ochronią przed warunkami atmosferycznymi, poinformują o rozkładzie - i tyle. Bo i więcej na najmniejszych przystankach nie potrzeba.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Wie ktoś czy w innych państwach istnieje coś takiego jak opłata dworcowa?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Na pewno istnieje w Niemczech, z Wielkiej Brytanii i w Holandii, ale nie wiem, na jakiej zasadzie -zapewne podobnej jak ma to być u nas.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Ja w zasadzie nie mam nic przeciwko, skoro ma to polepszyć sytuacje polskich dworców to czemu nie. Tylko żeby się nie okazało później że to kolejny sposób dojenia pieniędzy, które idą na nie wiadomo co.
Liczba postów: 449
Liczba wątków: 7
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
Do opłaty dworcowej podchodzę ostrożnie, bardziej jestem jednak przeciwny takowej opłacie.
Po pierwsze Kto i ile będzie odprowadzał z tej opłaty na każdy dworzec stacyjkę lub przystanek?
Po drugie Nowa spółka to nowy prezes, biuro i inne ulepszenia, kolejne miliony utopione?
Po trzecie Jak takowa opłata będzie się miała dla drobnych nie komercyjnych przewoźników? Dzisiaj już za podpięcie salonki do planowego pociągu PLK nieźle sobie liczy a jeszcze dola dla IC, teraz mają jeszcze dojść opłaty za postoje na stacjach z których użytkownik takiego wagonu nie korzysta?
Dalej tak pójdzie to na imprezach drezynowych będą nam liczyć bo korzystaliśmy z peronów na nie używywanych dworcach nieczynnej linii kolejowej :lol:
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*