Witam wszystkich!
Zwracam się do Was z prośbą o wytłumaczenie pewnej rzeczy nt. SM42:
zgodnie z prawami fizyki prądnica wytwarza prąd przemienny (chodzi mi o prądnicę w SM42), a silniki w polskich elektrowozach są przystosowane do prądu stałego. Biorąc to pod uwagę, to czy silniki w stonkach używają prądu przemiennego, czy w obwodzie jest jeszcze prostownik prądu, który zamienia prąd przemienny w stały?
Dziękuję Wam za każdą odpowiedź
Pozdrawiam wszystkich MK
Zwracam się do Was z prośbą o wytłumaczenie pewnej rzeczy nt. SM42:
zgodnie z prawami fizyki prądnica wytwarza prąd przemienny (chodzi mi o prądnicę w SM42), a silniki w polskich elektrowozach są przystosowane do prądu stałego. Biorąc to pod uwagę, to czy silniki w stonkach używają prądu przemiennego, czy w obwodzie jest jeszcze prostownik prądu, który zamienia prąd przemienny w stały?
![Huh Huh](https://www.forumkolejowe.pl/images/smilies/huh.png)
Dziękuję Wam za każdą odpowiedź
![Wink Wink](https://www.forumkolejowe.pl/images/smilies/wink.png)
Pozdrawiam wszystkich MK