Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Taryfa "Małopolska" i "Krakowska"
#1
Decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego od 2 sierpnia 2021 roku zmieni się taryfa obowiązująca na terenie województwa oraz w połączeniach do Katowic. Bilet normalny między Katowicami a Krakowem będzie kosztował 14,5 zł zamiast 13 zł a miesięczny 245 zł zamiast 235 zł.

Szczegóły: Kolejowy Portal

Takim sposobem (o ile PKP IC nie będzie grzebało w ofercie "Bilet taniomiastowy") na odcinku Kraków - Katowice różnica w cenie pomiędzy osobówką, a IC/TLK będzie wynosić jedynie 1,40 zł. Myślę ze przy tak minimalnej różnicy cenowej względem czasu przejazdu (zwłaszcza szybkich IC bez postojów jadących poniżej godziny) popyt na pociągi PR/KŚ na tej tej trasie drastycznie spadnie (przynajmniej na odcinku Katowice - Trzebinia).
Odpowiedz

#2
O, to jest świetna wiadomość. Swego czasu regularnie jeździłem na odcinku Katowice <-> Kraków i albo jeździłem Interbusem (najtaniej, do tego stawał w centrum Katowic, minus parę razy się sporo spóźniał bo były korki na A4), albo PR - i dla mnie wówczas PR to była porażka, czas jazdy blisko 2.5 godziny (fakt, że przed remontem), a cena nieznacznie niższa. Osobiście mam nadzieję, że trochę zachęci to ludzi dojeżdżających z Katowic do Krakowa do pracy do porzucenia 4 kółek i przejścia na pociągi Wink
Odpowiedz

#3
@SAP102, czasy kiedy z Katowic do Krakowa jechało się 2,5 godziny bezpowrotnie minęły. Obecnie pociąg wygrywa czasowo z transportem drogowym, nawet poza godzinami szczytu. Przewoźnicy autokarowi, mimo że obniżyli ceny biletów i tak nie mają oszałamiającej frekwencji. Poza tym, obecny czas przejazdu pociągiem nie jest ostateczny. Po zakończeniu remontu odcinka Katowice - Mysłowice, oraz stacji Trzebinia (która jest jeszcze rozgrzebana) ten czas jeszcze się skróci, niektórzy prognozują 40-45 dla pociągów IC i godziny dla pociągów osobowych.
Odpowiedz

#4
To będzie szybszy transport w porównaniu z Interbusem (obecnie bodajże godzina i 15 minut) jak i z transportem drogowym. Połączeń też jest na tyle dużo, że każdy znajdzie coś dla siebie. Transport autem może wygrywać z pociągiem jedynie w przypadku jazdy w kilka osób autem, bo wtedy po prostu jak się wszyscy zrzucą na paliwo, to będzie taniej. No i jednak własnymi czterema kółkami się jedzie wygodniej Big Grin
Odpowiedz

#5
@SAP102, w przypadku wycieczki do Krakowa autem samo paliwo nie wystarczy. Nawet jadąc alternatywną trasą do autostrady ( co znacznie wydłuża czas) by uniknąć opłaty autostradowej, należy się liczyć z kosztami za parkowanie w centrum miasta, które tanie nie jest. Chyba że zakwaterujesz się w hotelu mającym bezpłatny parking dla swoich gości.
Odpowiedz

#6
@Adams jeśli jedziesz okrężną drogą by na A4 nie płacić za bramki to jest to "pozorna" oszczędność bo to co zaoszczędzisz na bramkach to zgubisz w paliwie.
O parkowaniu w Krakowie to wiem jak to jest, to już bardziej opłaca się Panka wynająć za 40 zł na dwie osoby i wszędzie parking za free. Ale dobra, bo się off top zrobił, więc wrócę na chwilę do meritum.

Jeśli faktycznie regio będzie jeździło jedynie godzinę, a TLK/IC 45 minut jest to bardzo kusząca propozycja. Można by jeszcze o jakimś bilecie zintegrowanym z transportem miejskim pomyśleć, ale to już chyba utopia...
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.