Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Część załogi wzięła wolne i nie ma kim jeździć. Lepsze to niż odwołanie startu bo nikt nie chce się w spółce zatrudnić.
W KŚ będą takie same numery, tylko dużo drożej.
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 0
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
sphinx napisał(a):Lepsze to niż odwołanie startu bo nikt nie chce się w spółce zatrudnić.
Tak, tak ogromna różnica, pasażerowie z wymienionych odcinków już wykazują ogromne zrozumienie :roll:
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Zobaczymy jak będzie fajnie, i jak zadowoleni będą pasażerowie gdy wejdą KŚ. Elfy i flirty to nie wszystko, kwestia czasu i będą podobne sytuacje.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Koleje Mazowieckie okazały się wcale nie takie tanie. A zabawki albo ich modernizacje nie są fundowane przez KM samo w sobie, tylko przez Urząd Marszałkowski. Nie mów, że od razu będą tańsze. Wcale nie jest to takie oczywiste.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
KMy są 2,5 raza droższe niż PRy na Śląsku. Opłata dworcowa i wyższe stawki PLK dotykają po równo wszystkich przewoźników. Jestem niemal pewny, że Koleje Śląskie nic nie zmienią i będą jak Koleje Dolnośląskie - zabiurwiony, upolityczniony twór który robi to samo co PRy, tylko drożej.
Inwestycje w tabor można przeprowadzać na dwa sposoby. Samorząd ma pieniądze i przekazuje je przewoźnikowi w formie wyższych stawek za pockm (tak ostatnio robią KMy) lub znacznie popularniejszy - samorząd za swoje pieniądze kupuje tabor i użycza go przewoźnikowi do realizowania umowy płacąc mu tylko za jazdę i utrzymanie. Tymczasem jazda po PRach odbywa się na zasadzie, że są źli bo dostając głodowe stawki ledwo starczające na jeżdżenie, nie starcza im na kupno/modernizację taboru. Nie chcę wybielać PRów, ale sprawa nie jest tak jednostronna jak niektórzy chcieliby ją widzieć.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
A jak sobie wyobrażasz duże przedsiębiorstwo bez ogólnopolskiej centrali? Każda duża firma ma odpowiednią siedzibę w tym przypadku jest podobnie. Mogę przyznać tobie racje w kwestii ilości personelu, na pewno można, a raczej trzeba go zredukować.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
przem710, Tylko czemu akurat w Warszawie, skoro nie ma tam PR?
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Kryniczanin napisał(a):Tak samo centrala w Warszawie po co ona jest jak w województwie Mazowieckim jest KM? Tylko nie mówcie że dla IR...
A co ma wspólnego położenie centrali z tym, gdzie jeżdżą pociągi? Miejsce w stolicy jest o tyle korzystne, że pozwala na bezpośrednie kontakty z innymi podmiotami, które również mają tu siedziby. Na tym polega stołeczność.
Nigdy nie rozumiałem, co jest takiego bolącego w centrali w Warszawie. A gdzie powinna być i dlaczego właśnie tam? Zwłaszcza że działka jest, budynek jest (skromny bo skromny), personel jest, wszystko jest zorganizowane i jakoś nawet działa.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Czy pracownicy centrali są od oglądania sytuacji w pociągach? Nie wydaje mi się, sądzę że są do tego inne narzędzia. Znam przypadek pracownika który *bardzo* dużo (i bardzo dobrze) robi dla PR w temacie rozwoju kanałów sprzedaży biletów, a pociągami nie jeździ... wcale.
Przypomina mi się sytuacja gdy jakaś urzędniczka z Kuj-Pomu pytana przez dziennikarzy, dlaczego pociąg Arrivy nie jeździ, oznajmiła dumna z siebie: faktycznie nie jeździ, sama to sprawdziłam. Słabość i żal. Poświęciła się i sprawdziła, czy pasażerowie przypadkiem nie łgają...
Kryniczanin, zapewniam Cię że 90% polskich flag dostępnych na rynku jest produkowane w ChRL. :-P a i tak ludzie wieszają sobie bandery, jakby pływali statkami.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 354
Liczba wątków: 30
Dołączył: 23.08.2010
Reputacja:
0
Kryniczanin napisał(a):Cytat:Czy pracownicy centrali są od oglądania sytuacji w pociągach?
Oczywiście za to im się płaci. Informacje podane przez 500000000000000000000 pośredników mogą być zniekształcone coś a'la Radio Erewań.
Skoro już tak wszyscy odbiegli od tematu to też dodam swoje 3 grosze. Pierdoły piszcie jakich mało! Nawet jeżeli któryś z pracowników będzie oglądał sytuacje pociągów to ile ich zobaczy? Powiedzmy jakby siedziba była w Katowicach przy dworcu to będą mieli widok na 20% pociągów kursujących po terenie kraju, a też nie widzę tego aby ktoś cały dzień siedział i obserwował pociągi. Wszystko jest choćby w monitorowanym rozkładzie jazdy. Co do innych spraw związanych z obserwowaniem to nie sądzę aby centrala miała w interesie sprawdzanie tego. Takie sprawy załatwia ZPR. Centrala może jedynie zlecić np. częstsze kontrole biletów jak miało to miejsce na linii Gliwice-Katowice.
Centrala zajmuje się zupełnie innymi rzeczami niż ZPR.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Właśnie, pracownicy Kolei Śląskich co dzień dojeżdżają do pracy swoimi Elfami :-P
Ciekawe, czy im bliskość "głowy do ciała" zagwarantuje powodzenie.
Również dojeżdżają pracownicy Kolei Mazowieckich z Płocka Mazovią, która poza nimi (podobno) wiezie głównie powietrze. Fajnie, co?
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
@ psim - nieprawda, Mazovia na odcinku Kutno - Płock powietrza nie wozi, chociaż faktycznie to nie Płock jest głównym generatorem frekwencji w tym pociągu. Zapewniam jednak, że kolejarze nie są jedynymi pasażerami tego pociągu na wspomnianym odcinku.
@Kryniczanin - chcę cię uświadomić, że to właśnie Koleje Mazowieckie uratowały Płock przed całkowitym odcięciem od kolei pasażerskiej. PR - jeszcze jako PKP PR - tam już jeździły. Raz dziennie pospiesznym "Koziołek" krótko przed przejęciem przewozów na linii płockiej przez KM.
Co do KŚ - skoro już taki twór został powołany (niepotrzebnie moim zdaniem) to szczęścia i powodzenia życzę - oby ELF-y okazały się mniej zawodne, niż ED74.
Jaro
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
ET40 napisał(a):szczęścia i powodzenia życzę
Ja właśnie też, zupełnie szczerze. Nie znam tamtejszych realiów prawie w ogóle, ale jeśli to ma coś zmienić na lepsze, to trzymam kciuki. Podśmiewam się trochę, bo wiele osób się podśmiewa - to odwlekanie startu faktycznie nie wygląda zbyt dobrze.
Mam tylko nadzieję że będą honorowali REGIOkartę i REGIOkarnety. W najgorszym razie - przynajmniej bilety na przejazd z przesiadką, w taryfie REGIO - tak jak KM
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ja trochę zmienię temat... Wczoraj na DTK w Częstochowie pracownicy Kolei Śląskich prezentowali swoje mundury. Powiem szczerze, że ta szarość połączona z białym kolorem przypadła mi do gustu. Naprawdę trafili z doborem. Są dopasowane i schludne. Brawo.
Tutaj fotka: http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... 2.html?i=0
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
O mamo, odmalowane Przewozy Regionalne :->
PS. Agencja Gazeta obsysa. Nawet pionu nie potrafią złapać :lol:
Bahnfahren ist unser Business
|