Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
MK_ŚLĄSK napisał(a):Czytanie ze zrozumieniem to nie boli A kiblami wolę jeździć ja, a nie @Adams. Masz rację, nie boli. Wolisz również PR-y, więc i tak nie zmienisz zdania, więc nie warto już ciągnąć tego tematu 8-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Cytat:Wolisz również PR-y, więc i tak nie zmienisz zdania,
Zgadza się ;-) Ale nie wiem co ma czytanie ze zrozumieniem do tego kto co woli.
Liczba postów: 5 608
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Panowie, tutaj się utworzyła pewna mentalność że tabor PR to musi być kibel. Przecież tak wcale być nie musi. W innych regionach gdzie się nie tworzy głupawych spółeczek także jest odnawiany tabor który jeździ w barwach PR i nikt z tego powodu nie tragizuje.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Adams napisał(a):Panowie, tutaj się utworzyła pewna mentalność że tabor PR to musi być kibel. No tak, bo procentowy udział EN57 w taborze PR bije na łeb na szyję wszystkie inne pojazdy, to się nie zmieni jeszcze przez wiele lat. PR będzie kojarzona głównie ze słynnymi EZTami.
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Moje zdanie jest takie. Nawet z samymi kiblami, byle PR jakoś trwały  Tyn postem kończę dzisiejszą rozmowe w tym temacie :-D
Liczba postów: 5 608
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
mikrobart, wszyscy o tym wiemy. Ja to napisałem w kontekście że marszałkowie kupując nowy tabor nie muszą od razu zakładać nowej spółki, tak jak to miało miejsce na Śląsku.
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Adams, No, ale niestety takie myślenie niektórych marszałków kupić tabor założyć spółke i bawić się w kolej.
@Adamsu
Niestety trend jest taki, by przy modernizacji zakładać nowe spółki, które będą od marszałków całkowice zależne i będą wykonywać połączenia wewnątrzwojewódzkie taniej (choć nie zawsze tak jest). Na przełomie 2012 roku powstaną Koleje Zachodniopomorskie- aportem przejdą do nich szynobusy SA136, SA103 i SA109 oraz ED72 i EN57 SPOT. Ten trend będzie się dalej rozwijał, z tym że prawdopodobnie nie dojdzie do "przesiadek" na granicach województw, gdyż powstaną 4 kompanie kolejowe: Zachodnia- skupiająca KZ, KW, KD, KL; Południowa- KO, KŚ, KMał,KPodkarp,KŚw; Wschodnia- KŁ, KM, KPodl, KWM, KPom. W ten najprawdopodobniej sposób zostanie rozbite PR, także pociągi osobowe międzywojewódzkie zostaną ;-)
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
No to koniec interREGIO.... :-|
Czy ja wiem czy koniec. To będzie zależało po prostu od dobrej woli marszałków. Podlaskie raczej nie zrezygnuje z IR do Warszawy, Podkarpackie to samo, Kraków zrezygnuje, Śląsk też, Dolny Śląsk raczej też, Wielkopolska nie będzie przeszkadzać, Zachodniopomorskie jest raczej pozytywnie nastawione, Pomorskie też, Warm-Maz nie jest pewny. Pożyjemy-zobaczymy ;-)
Liczba postów: 5 608
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
MK_ŚLĄSK napisał(a):No to koniec interREGIO.... :-|
Może to nie koniec IR, bo spółeczki mogą robić takie twory jak choćby "Wisełka" i "Stożek", ale to już nie będzie to samo. Przede wszystkim mogą zniknąć oferty promocyjne takie jak Regiokarnet czy turystyk i skończy się tanie podróżowanie. Dodatkowo całą tą sytuacje wykorzysta PKP IC i także zniesie oferty promocyjne takie jak choćby bilet rewelacyjny, jak nie będzie czuło na plecach silnej konkurencji.
PICek raczej nie zniesie tych ofert, dopóki rządzi Malinowski. On nie jest głupi i wie, że taki ruch oznaczałby odpływ pasażerów z TLK a więc mniejsze przychody. Nie wiem, czy wiesz ale w PIC nastąpiła dywersyfikacja i teraz to TLK liczy się jako główną część przychodów, utrzymującą m.in. EIC, które nie grzeszą frekwencją. :lol:
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Cytat:Śląsk też, Dolny Śląsk raczej też,
No i właśnie "moje" podwórko mnie najbardziej interesuje. Skończy się szybkie i w miarę tanie podróżowanie...
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 0
Dołączył: 23.09.2011
Reputacja:
0
Ja chciałem poruszyć bardzo wazną kwestie którą podsunął mi @ REGIOchłopak na IK, dobrze wiemy że KŚ posiadają wagony z Czech otóż jak sie okazuje ów wagony co tydzień jeżdzą na mycie do Bohumina. Czy to jest normalne. Co KŚ nawet nie ma u siebie myjki to jest grosteskowa, pseudo spółeczka która nawet nie ma podstawowych rzeczy u siebie a powstała tylko przez głupie fanaberie marszałka. Jeszcze inaczej wiadomo przecież że takie wyjazdy kosztują. To kompletnie nie powazne i śmieszne. KŚ i marszałek się ośmieszają kolejny raz zresztą , marszałek nie chce płacic za pociągi PR do Bohumina, a na wyjazdy na mycie wagonów KŚ to ma pieniądze.
K-S to jedna wielka pomyłka, wybierz dyskusję a nie beton. Na śląsku wybierz Przewozy Regionalne zawsze na czas nie to co Koleje Sląskie
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Cinek napisał(a):Jeśli nie dojdzie do prawdziwej prywatyzacji PKP nie będzie lepiej. :-(
A co ty, przepraszam bardzo, chcesz prywatyzować? Kolej należy to tzw. przemysłu strategicznego, można więc powiedzieć, że nie wolno jej prywatyzować. Chociaż PKP Cargo i PKP IC już są wstępnie na sprzedaż, chociaż w obu dzieje się coraz lepiej, a Cargo w ogóle wymiata. Moim zdaniem totalnym strzałem w stopę było rozdzielenie PKP PR między województwa. robić porządek jeszcze w starym układzie.
MK_ŚLĄSK napisał(a):No to koniec interREGIO.... :-| Ale kolego, zapotrzebowanie na połączenia dalsze aniżeli granica przyszłej kompanii nie zniknie. Ja widzę przyszłość iR w połączeniach międzykompanyjnych (jak to brzmi o.O ), np. Szczecin - Gdańsk, Poznań - Gdańsk itp. A wewnątrz, no to skoro te wszystkie spółeczki są takie mądre, to niech sobie stworzą pociągi trochę wyższej kategorii typu iR wewnątrz kompanii (np, wymieniony wyżej iR z Podlasia do Warszawy).
Ale co do taniego podróżowania, istnieje jeszcze druga możliwość, o której pisałem już kilka razy, mianowicie powstanie czegoś na wzór ZTM (świetny przykład - ZTM W-wa). Mogłoby się tym zająć wielebne PKP S.A. Myślę, że mogłoby to wypalić.
|