Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
A mo¿esz nam wyt³umaczyæ co za ró¿nica? Skoro nie mo¿e byæ sprzêgniêty z pojazdem i znajdowaæ siê na szlaku, to gdzie ma byæ?
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 6
Dołączył: 17.06.2010
Reputacja:
0
Skład nie może mieć ponad 3 tysiące ton dla jednej lokomotywy prowadzącej- bo warunkuje to wytrzymałość sprzęgów (chyba że będą to samoczynne sprzęgi byłego OSDŻ)
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Wykaz maksymalnych obciążeń pociągów towarowych na niektórych liniach na to pozwala :-P
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
A co to dwie lokomotywy inaczej ciągną niż jedna ?
FPL ciąga ponad 4000T i żyje.
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
2loki=2 razy większa moc
No to chyba logiczne.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
UAZownik, chodzi nam o wytrzymałość sprzęgu - tu nie ma różnicy, ilu członowa lokomotywa prowadzi skład.
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
Co do sprzęgów, to CTL jakoś sobie radzi: w Faas'ach ma SA3 (tylko czym je prowadzą, TEM2?), o ile dobrze wiem, to w niektórych PeKaPeoskich Eaaos'ach też one ponoć są (tak mają zapisane w dokumentaji techniznej). Po za tym problem sprzęgu można wyeliminować umiejętnym prowadzeniem loka na popychu, więc zamiast ET41 na czole, to teoretycznie powinno się stosować ET22-Skład-ET22
Liczba postów: 35
Liczba wątków: 0
Dołączył: 04.08.2010
Reputacja:
0
No ja nie wiem, ale sprzeg musi pare tysiac ton wytrzymac. Jeden z rekordów u nas jest pociag, ktory mial ponad 5000 ton i byl prowadzony przez 1 parowoz. Druga lokomotywa na koniec przysla tylko w kopcach.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Sprzęg musi wytrzymać 85 ton hak 100 ton siły rozciągającej. FPL i niektóry tabor innych prywatnych przewoźników ma mocniejsze sprzęgi.
Liczba postów: 146
Liczba wątków: 23
Dołączył: 28.02.2011
Reputacja:
0
Z tego, co pamiętam z dawnych norm, to sprzęgi UIC pozwalają zestawić skład brutto 3600 t. Uczeń szkoły z ul. Szczęśliwickiej (znany jako Buczek_Php na <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.750mm.pl">www.750mm.pl</a><!-- w --> ) twierdzi, że w szkole też tak mu podali. Wiemy, że w Polsce obecnie ta norma bywa przekraczana (np. ok. dwa lata temu Freightliner-PL woził po ok. 4050 t z Jaszczowa do Świerży Górnych, w trakcji podwójnej z Class 66).
Ladusa, wiesz coś więcej o tym pociągu, co miał brutto 5000 ton z jednym parowozem?
W książce autorów Jindřich Bek, Zdeněk Bek pt. Encyklopedie Železnice - Parní lokomotivy ČSD podano, ze najcięższy pociąg w Czechach miał brutto ponad 8000 ton, zestawiony ze 121 węglarek czteroosiowych, ale prowadzily go dwa parowzy serii 556.0, jeden ciągnący a drugi na popychu; a na długim wzniesieniu (chyba od stacji Kojetin) dodali jeszcze jednego 556.0 na popychu.
Romek_L